Egyesül a Magyar Telekom és a T-Kábel
A Magyar Telekom Nyrt. és a T-Kábel egyesülésére tesz javaslatot az nyrt. igazgatósága, az összevonással évente várthatóan 1 milliárd forint takarítható meg.
A Magyar Telekom hétfői közleménye szerint a javaslat egy újabb lépés a csoport három éve meghirdetett integrációs folyamatában, aminek középpontjában a szolgáltatási színvonal javítása, illetve a hatékonyság növelése áll.
A beolvadás a Dél-Vonal Kft.-t is érinti, a társaság a T-Kábel 100 százalékban tulajdonolt leányvállalata, mint ahogyan a T-Kábelnek az nyrt. a kizárólagos tulajdonosa.
A Magyar Telekom T-Kábel és Dél-Vonal leányvállalatai T-Home márka alatt analóg és digitális tv-szolgáltatást, szélessávú internetet, valamint IP alapú hangszolgáltatást nyújtanak Magyarországon. Miután az anyavállalatnál a korábbi, technológiák mentén felépített szervezeti és menedzsmentstruktúrát ügyfél kategóriák mentén felépített szerkezet váltotta fel, 2008 őszén lehetővé vált a márkastruktúra megújítása is.
Az anyavállalat a márkaváltás keretében konszolidálta vezetékes termékkínálatát és egyszerűsítette T-Home márkanéven. A lépések eredményeképpen a tv-szolgáltatás a háromképernyős stratégia egyik legfontosabb elemévé lépett elő. A stratégia lényege, hogy a csoport a mobilok, tv-k és a számítógépek monitorján is szolgáltat.
A közlemény szerint a mostani összeolvadás a társaság versenyképességének erősítése mellett a közös működésből eredő szinergiáknak köszönhetően hozzájárul a hatékonyság javításához, a költségek további csökkentéséhez, illetve a pénzügyi és emberi erőforrások optimális működtetéséhez.
Az igazgatóság javaslatát a Magyar Telekom rendkívüli közgyűlésének, valamint a két leányvállalat legfőbb szerveinek is jóvá kell hagynia, mindezek tervezett időpontja 2009. június 29. Az egyesülési folyamat a cégbírósági bejegyzéssel zárul.
Mivel a társaságok közvetlenül és közvetetten a Magyar Telekom 100 százalékos tulajdonában vannak, a tervezett lépéshez nincs szükség a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyására.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.