Magyar Telekom: 750 millió forint alkalmazás-fejlesztésre

MTI Sajtóadatbank, 2009. június 2. 08:48

A Magyar Telekom évente mintegy 750 millió forintot költ alkalmazás kutatás-fejlesztésre (k+f), ezen belül új üzleti lehetőségek, mint például a mobil parkolás és fizetés kidolgozására, illetve az alap infrastruktúrával kapcsolatos kutatásokra.

Pataki Róbert, Magyar Telekom (MT) új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág vezérigazgató-helyettese, aki egyben a cég stratégiai igazgatója is, az MTI-nek elmondta, hogy a területhez mintegy 400-zan tartoznak.

Hozzátette: a k+f-et is koordináló szervezetnek éves szinten 10-15 milliárd a költségvetése, amibe beletartozik például az MT által működtetett inkubátorház, a média portfolió, az iWiW és az Origo üzemeltetése, illetve a mobiltartalom készítése is.

A gazdasági válságról elmondta, a krízis emeli a finanszírozás költségeit és nehezebbé teszi a források megszerzését, miközben növeli a beruházások megtérülési idejét és csökkenti az ügyfélköltéseket.

A válság negatívan hat a telekommunikációs piacra is, amely a 2008 közepén várt fejlődés helyett stagnál.

A vezérigazgató-helyettes egy általuk készíttetett tanulmányra hivatkozva elmondta, 1 százalékos bruttó hazai termék-csökkenés 3-4 milliárd forint bevételkieséssel jár a teljes magyar telekommunikációs és informatikai piacon.

Pataki Róbert elmondta azt is, hogy a telekommunikációban további konszolidáció várható, mivel a rézalapú hálózatok versenyképessége csökken az optikaiakkal szemben. Az átalakulás során például a kisebb kábelcégeket felvásárolják a nagyobbak.

Az üzletág tevékenységéről közölte, hogy a például a T-City koncepció keretében Szolnok egyik városrészén egy iskolába olyan elektronikus beléptető rendszert telepítenek, amely informálja a szülőket a diákok mozgásáról. Az ilyen kísérletekre azért is szükség van, hogy az MT létező környezetben kipróbálva a megoldásokat, megtudja, azokra valóban szükség van-e.

Kulcsszavak: Magyar Telekom +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14