A Magyar Telekom 3-5 milliárd forintot költ innovatív termékekre
A Magyar Telekom stratégiai és üzletfejlesztési szervezete az idén 3-5 milliárd forintot fordít új képességeken alapuló termékek és szolgáltatások fejlesztésére, tesztelésére - mondta Pataki Róbert, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese csütörtökön Budapesten háttérbeszélgetésen.
A mintegy 400 munkavállalót foglalkoztató szervezet fő célja olyan új bevételi források keresése, amelyek új képességeken és innovatív termékeken, szolgáltatásokon alapulnak, felhasználva a Magyar Telekom meglévő ügyfélbázisát. Ugyanakkor nem taroznak az üzletághoz azok a fejlesztések, amelyeket rövid távon, a már meglévő piacon, meglévő szolgáltatások esetében végez a társaság.
Az üzletág száz-kétszáz ötletet vizsgál és értelmez, további tíz-húsz esetében pedig már a koncepción dolgoznak. A folyamatban, kidolgozás alatt lévő projektek száma öt-hat, három-négy pedig a kipróbálás fázisában van.
Pataki Róbert az egyik új területként az energetikát jelölte meg: az elképzelés szerint a társaság olyan digitális rendszereket épít fel, amelyek a nagyfogyasztók számára jobb pozíciók elérését teszik lehetővé az áramfogyasztás és a vásárlás területén. A kisfogyasztók villanyóráihoz pedig olyan intelligens eszközöket csatlakoztatnának, amelyek pontos információkat adnak a lakóknak arról, hogy mikor, mennyit fogyasztanak, s ennek segítségével optimalizálni tudják áram-felhasználásukat.
A vezérigazgató-helyettes elmondta azt is, hogy az első két projektet már ősszel bemutatják: a társaság két tematikus, egy egészséggel és egy környezettel, klímával foglalkozó tv-csatornát indít, amelyek saját gyártású tartalma interneten és mobilon is elérhető lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.