Sikeres a T-Mobile és az Ericsson LTE-tesztje
A T-Mobile és az Ericsson közösen teszteli a negyedik generációs mobil rendszert: az LTE (Long Term Evolution) bevezetésével az internetes tartalmak sokkal gyorsabban, például az átlagos filmek egy-két perc alatt tölthetők majd le, illetve sokkal jobb minőségű hálózati szolgáltatások érhetők el.
A két cég közleménye szerint a teszt sikeres, ami azért is fontos, mert dinamikusan nő a mobilinternet-előfizetők száma és erőteljesen bővül a világháló használata is. A T-Mobile-nak több mint 430 ezer mobilinternet-előfizetője van, akik a forgalmazott adatmennyiség több mint 90 százalékát a harmadik generációs HSPA-hálózaton bonyolítják le.
A folyamatosan növekvő igényeket azonban ez a hálózat már a közeljövőben sem tudja kielégíteni, ezért is kísérleteznek világszerte az LTE-vel, sőt, a legfejlettebb országok közül néhányban már be is vezették.
A Barcelonában február közepén megrendezett GSMA Mobile World Congressen szintén nagy hangsúlyt kapott az LTE, mivel a mobilcégek továbbra is úgy vélik, az adatforgalom növekedése lesz az iparág fejlődésének motorja. A világ egyik legnagyobb távközlési cége, a Deutsche Telekom mobil üzletága tavaly 2,7-szerése növelte európai adatforgalmát, miközben az ebből származó bevétele 37 százalékkal bővült.
Magyarországon mindhárom mobilcég érdeklődik az LTE iránt, a Vodafone már teszteli, a Pannon nemrégiben jelentette be, hogy áprilisban Budapesten végez ezzel kapcsolatos kísérletek. Az LTE magyar kereskedelmi bevezetése azonban még várat magára, hiszen
ehhez újabb nagy összegű beruházások szükségesek.
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) adatai szerint a három magyarországi szolgáltató mobilinternet előfizetéseinek száma januárban 13 ezerrel 946 ezerre emelkedett, ezen belül az aktív kártyák száma 21 ezerrel 736 ezerre nőtt. Tavaly egész évben 70 százalékkal nőtt a mobilinternet szolgáltatást aktívan használók száma, s decemberben elérte a 715 ezret. A három szolgáltatónál összesen 933 ezer mobilinternet előfizetést tartottak nyilván 2009 december végén.
Az összes előfizetőt tekintve a T-Mobile piaci részesedése a decemberi 45,93 százalékról 46,38 százalékra, a Vodafone-é pedig 24,72 százalékról 25,04 százalékra emelkedett, míg a Pannoné 29,35 százalékról 28,58 százalékra csökkent januárban.
Kapcsolódó cikkek
- Vestberg: 3,5 milliárd mobilszélessávú felhasználó 2015-re
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A T-Mobile és Ericsson: vonzó sajtóbemutató az 50 Mpbs-os LTE-ről
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A fogyasztóvédők beperelték a T-Mobile-t
- Fekete színű zöld mobil a T-Mobile-nál
- Deep Fiber Access - egyedülálló Ericsson optikai rendszerkínálat
- A T-Mobile-nál keddtől kapható az androidos Sony Ericsson Xperia X10
- A szélessáv kulcsfontosságú lesz a szegénység, az éghajlatváltozás és a gazdasági válság megoldásában
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.