Hatalmas boom előtt a mobilalkalmazások piaca
A Getjar, a világ második legnagyobb ilyen jellegű szoftvereket forgalmazó portáljának megbízásából készült elemezés szerint az IT piac következő üdvöskéje a mobilalkalmazások piaca lesz. A szakértők szerint a következő két évben forgalmuk elérheti az évi 17,5 milliárd dolláros szintet. Ez az összeg a korábbi befutó, a videojátékok piacának néhány évvel ezelőtti jóslatait idézi, és ez a szektor nem csak elérte, de azóta jócskán túl is lépte azóta a neki szabott határokat.
A bevételek mellett a forgalom is szédítő mértékben növekedhet a mobilszoftverek esetében, a jelenlegi 7 milliárd letöltés helyett 2012-re már 50 milliárdos forgalmat vetítenek előre, ami nem kevesebb, mint évi 92 százalékos növekedést feltételez. A portálok száma és minősége, helyzete is gyorsan megváltozhat. Ez egy már ma is létező folyamat, hiszen 2008-ban még csak négy komolyabb letöltő hely létezett, mára 48 szolgálja ki az igényeket.
Nagy kérdés az Apple jelenleg az iPhone által biztosított dominanciája is, a készülékkínálat változásával könnyen elveszítheti első helyét a vezető szoftverforgalmazó. Az Apple ellen nem csupán a függetlenek, de a többi nagy gyártó is csatasorba áll, a BlackBerry, a Microsoft, a Google, a Nokia, vagy éppen a Samsung is kínál már hasonló szolgáltatást. A Google pedig az Android operációs rendszerre építve máris 30 ezernél több alkalmazás letöltését tette lehetővé. Természetesen azonban sok a kiszámíthatatlan tényező is, erre jó példa, hogy az iPhone-nal jórészt kompatibilis iPad megjelenése 185 százalékkal növelte az Apple boltjába fejlesztő szoftverkészítők aktivitását, ám a közeljövőben nem csak a mai éllovast segítő, de ellen ható események is könnyedén bekövetkezhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Korlátozzák a mobilszolgáltatást a tálibok
- Mobilparkolás Békéscsabán is
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Méregdrága lesz az iPhone-reklám
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Ellenséges lépésként értékelte a Flash nélküli iPad-et az Adobe
- Smart Office: mobil + vezetékes internetkapcsolat + telefon
- Megjelent az Opera Mini iPhone változata
- Újabb térképszoftver-céget vett a Nokia
- Önálló mobilmárkaként jelenik meg a djuice
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.