Ericsson: háromszorosára nőtt a mobil adatforgalom egy év alatt
A világ mobil adatforgalma közel háromszorosára nőtt egy év alatt az Ericsson felmérése szerint.
A cég közleménye szerint a világon az összes mobil előfizetéseknek mindössze 10 százaléka szélessávú, miközben a forgalom gyorsan növekvő többségét teszi ki. Az Ericsson a hálózatok tényleges forgalmának mérésével kimutatta, hogy a mobil adatátvitel közel megháromszorozódott az elmúlt év során, így a hangátvitelnél tízszer gyorsabb növekedést ért el. A mobil adatforgalom továbbra is exponenciálisan növekszik, még azt követően is, hogy az Ericsson által az idei évben korábban közreadottak szerint 2009 decemberében az adatfogalom a történelemben először lépte át a hangátviteli forgalmat. A mobil szélessáv terjedésének hátterében a nagy teljesítményű hálózatok elterjedése áll. A felmérés szerint a szolgáltatók célja a jövedelmezőség növelése és a piaci versenyelőny biztosítása a mobil szélessáv révén.
Az Ericsson statisztikái szerint a globálisan mért adatforgalom 2010 második negyedévében körülbelül havi közel 225.000 terabájt volt. Egy terabájtnyi adat egy 100 millió oldalas könyvnek felel meg.
Az Ericsson a közelmúltban leszállította a kétmilliomodik bázisállomását: az iparág egészében eddig ötmilliót telepítettek. Napjainkban világszerte több mint öt milliárd a mobil-előfizetések száma. Az Ericsson előrejelzései szerint 2020-ra a csatlakoztatott készülékek száma 50 milliárd lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Wi-Fi Direc: vezeték nélküli adatátvitel Hotspot nélkül is
- Ericsson: a maga nemében első teljes körű TD-LTE megoldás
- Mobilpiac: hosszú távon az győz, aki gyorsabb adatvitelt kínál
- Vestberg: 3,5 milliárd mobilszélessávú felhasználó 2015-re
- HSPA-technológia: 84 Mbps sebességű világrekord az Ericssontól
- Ericsson: a szélessáv jövője - kamionba zárva
- Ericsson: mobil szélessávú kísérleti projekt Bangladesben
- Az Ericsson rajtra kész a 2,6 GHz-es spektrumban
- Széleskörű egyezség a következő generációs mobilplatform ügyében
- Az Ericsson VDSL2-őt telepít a Deutsche Telekomnak
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.