Szigorúbb adatvédelmi szabályok az EU-ban
A Viviane Reding igazságügyi, alapjogi és állampolgársági biztos, EB-alelnök által ismertetett tervezet két fő pilléren nyugszik. Az egyik az, hogy az internetes tartalomszolgáltatóknak kötelező lesz törölni azoknak a személyes adatait, akik leiratkoznak egy-egy szolgáltatásról, illetve ugyanígy adott időn belül törölniük kell az egyes átmeneti online tevékenységekhez, például keresésekhez kapcsolódó személyes információkat is. Emellett minden esetben kötelező lesz egy külön kis ablakban rákérdezni arra, hogy a felhasználó hajlandó-e személyes adatait kiadni egy adott internetes szolgáltatás igénybevételéhez. A szigorúbb szabályozásra azért van szükség, mert egyes cégekkel, például a Facebook-kal és a Google-al kapcsolatban felmerült a gyanú, hogy a felhasználók hozzájárulása nélkül gyűjtenek róluk tömegesen információt, anélkül, hogy ennek célja világos lenne.
Egyelőre nem tudni, mit szólnak majd az új szabályokhoz az internetes cégek. A dolog legkényesebb pontja az úgynevezett célzott reklámok köre, ezeket ugyanis az online felhasználói szokások alapján juttatják el a célszemélyekhez. Az ilyen hirdetések elvben hatékonyabbak, így több pénzt is hoznak a reklámértékesítőknek, csak éppen a hozzájuk szükséges adatgyűjtés ütközhet ezután akadályokba az EU-ban. Az új stratégia 15 év óta az első komolyabb kísérlet az adatvédelmi szabályozás megújítására az Európai Unióban, és igyekszik igazodni az új kor követelményeihez.
Kapcsolódó cikkek
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Bepanaszolták adatvédelmi problémák miatt a Facebookot
- Az EU enged a lobbinak az "elfeledettség jogával" kapcsolatban
- A Google versenytársat szán a Facebooknak
- Egymilliárd látogató a Google oldalain
- Személyes adatokat halászhattak le a Facebookról
- Előkelőbb helyre kerülnek a közösségi oldalak tartalmai a Google keresési eredményeiben
- A Google után a Facebook is kapitulált a német adatvédelmi törvények előtt
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.