A "Humanoid" követi nyomon a hangos reklámokat

forrás Prim Online, 2011. április 20. 16:53

A hangerősséget mérő „Humanoid” elnevezésű szoftver által mért adatok már elérhetőek a Médiatanács honlapján. A laikusok által is könnyedén kezelhető és látványosan megjelenített adatbázis publikálásával a hatóság célja, hogy felhívja a figyelmet a jogsértésekre és a türelmi időszakban tájékoztatással és együttműködéssel érje el, hogy „normális” hangerejű reklámokat, szpotokat sugározzanak a szolgáltatók.

Az idén január elsejével hatályba lépett új médiatörvény már szabályozza a reklámhangerő kérdését, és eszerint a reklám nem lehet hangosabb, mint a környező műsorszámok hangereje. A magyar fejlesztésű, „Humanoid” névre „hallgató” szoftver az RTL Klub, a TV2, az MTV1, MTV2 és a Duna TV csatornáin vizsgálja január óta a műsorjelek hangosságát, illetve a kritikus hangerőugrásokat.

A „Humanoid” fejlesztése 2010 decemberében fejeződött be, így a törvény hatályba lépése óta pontos adatok állnak rendelkezésre a vélelmezett jogsértésekkel kapcsolatban. A mérést végző szoftver virtuális hangosságmérő műszerekkel pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát, a mért eredményeket fájlokba rendezi, majd a megadott paramétereket túlszárnyaló szegmensek esetében a táblázatokban megjelöli az adott műsorrészeket, időpontokat. A program azt is lehetővé teszi, hogy az adott "ugrásokról" teljes bizonyossággal megállapítsák, hogy azok reklámblokkokhoz, kereskedelmi üzenetekhez kapcsolhatóak-e.

A „Humanoid” szoftver által készített adattáblák a Médiatanács weboldalán találhatóak meg. A program segítségével laikusok számára is könnyen értelmezhető módon megjeleníthetőek a vélhetően jogsértően erős hangerő kiugrások. A közzétett adatbázisban bárki könnyedén rákereshet a szolgáltató és az időszak beállításával a feldolgozott adatbázisban tárolt szpotokra. A megjelenő grafikonok piros színnel jelölik a problémás részeket, ezekről pedig egy kattintással rögtön a kifogásolt reklám videóját is elérhetik az érdeklődők.

A kezdeti türelmi időszakban a Médiatanács a közzétett információkkal és a szolgáltatókkal kezdeményezett konzultációval szeretné elérni, hogy a rendelkezésre bocsátott információk segítségével, együttműködés révén tűnjenek el a képernyőkről és az éterből a túl hangos szpotok. A testület azonban várhatóan idén ősztől már szankciókkal is sújthatja a médiaszolgáltatókat, ha a reklám a megengedettnél hangosabb.

Ülésezett a Médiatanács

A Médiatanács mai ülésén öt frekvencia ügyében született döntés, illetve ideiglenes médiaszolgáltatási szerződésekről is határozott a testület. A Püspökladány 91,8 MHz-en a Sárrét FM Konzorciumot, a Zalaegerszeg 95,8 MHz frekvencián a Rádió Zalát nyilvánították nyertessé. A Zalaegerszeg 88,3 és a Keszthely 93,4 MHz-re kiírt pályázatokra a Mária Rádió ajánlatát visszavonta, így a nyertes a Lánchíd Rádió lett. Szintén egyedüli ajánlattevőként kijelölés alapján a Magyar Katolikus Rádió hasznosíthatja a Médiatanács által meghatározott közfeladat ellátására a Budapest 102,1 MHz helyi rádiós frekvenciát.
Ideiglenes médiaszolgáltatási szerződést köthetnek Kiskunfélegyháza 91,1 MHz, valamint a Jászberény a 97,7 MHz frekvencia jogosultjai.
 

Kulcsszavak: reklám NHH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 16:19

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra

Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán. 

2024. április 26. 09:55

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50