Motorola: milliárdos átcsoportosítás
A Motorola-Flextronics ügylet nem jár majd termelő üzemek tulajdonosváltozásával. Hogy a Motorola növekvő igényeinek eleget tehessen, a Flextronics "őrült iramú fejlesztésbe" fog - mondta ez utóbbi vállalat vezérigazgatója, Michael Marks.
A Flextronics jelenleg három amerikai telephelyen, valamint Mexikóban, Malajziában, Magyarországon, Kínában és Brazíliában állít elő alkatrészeket, illetve termékeket a Motorola számára.
A Flextronics International Magyarországon Zalaegerszegen, Sárváron és Tabon hat gyárban 7.000 embert foglalkoztat, ez év közepére azonban alkalmazottaik száma 10 ezerre nő, mert megkezdik működésüket a zalagerszegi és nyíregyházi új üzemek. A Flextronics, a Felxtronics International Hungary leányvállalatán keresztül tavaly év végéig 84 millió dollárt fektetett be Magyarországon, ám ez az összeg az idén már meghaladja a 100 millió dollárt.
A zalaegerszegi új gyárban az év közepétől Motorola mobiltelefonokat készítenek, a nyíregyháziban pedig egyebek mellett fényképezőgépekhez szükséges elektronikus alkatrészeket. A Flextronics Nyíregyházán több év alatt összesen 75 millió dollárt befektetésével hoz létre egy 3 ezer dolgozót foglalkoztató gyárkomplexumot, míg Zalaegerszegen 60 millió dollár befektetésével egy 1.200-1.400 főt alkalmazó mobilgyárat épít.
Kapcsolódó cikkek
- Végül is kit illet meg a világ második legnagyobb mobilgyártója cím?
- Senkinek sem kell a Motorola mobil részlege
- Egyesítené hálózati részlegeit a Motorola és a Nortel
- Mobilüzletágának leválasztását fontolgatja a Motorola
- Motorola: rossz eredmény, még rosszabb prognózis
- A technológiai vezér is elhagyja a Motorolát
- UIQ Technology: Nagy reményű k+f központ Budapesten
- A Samsung megelőzte a Motorolát mobiltelefon-értékesítésben
- Profitnövekedés a Sony Ericssonnál profitfigyelmeztetés a Motorolánál
- Motorola - cél a 15-20 százalékos részesedés megtartása
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
A Xiaomi megerősítette a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.