Digitális vasúti jegyek – a QR-kód akár elektronikusan is bemutatható a jegyvizsgálóknak
Az interneten, otthoni nyomtatással vásárolt vasúti jegyek QR-kódját már nemcsak papír alapon lehet bemutatni a jegyvizsgálóknak, hanem akár a számítógépek, okostelefonok képernyőjén is. A lehetőséggel egyelőre a pót- és helyjegyköteles (pl. InterCity) vonatok utasai élhetnek.
A MÁV-START az utasai számára egyre komfortosabb utazási és kényelmesebb, egyszerűbb jegyvásárlási körülményeket kíván teremteni a szolgáltatásai fejlesztésével. Az internetes jegyértékesítési rendszert folyamatosan bővíti a vasúttársaság az utasok visszajelzései és a lehetőségek alapján.
A legújabb intézkedésnek köszönhetően azok, akik az online menetjegyváltás során az otthoni nyomtatást jelölik be, már választhatnak: nem kell feltétlenül kinyomtatniuk a www.mav-start.hu oldalon vásárolt jegyeket, hanem akár elektronikus formában is bemutathatják a vonaton a jegyvizsgálóknak. Mindez azért lehetséges, mert az azonosításra szolgáló QR-kód ellenőrzése digitálisan, pdf-formátumban is megoldható. Ezzel a lehetőséggel egyelőre csak a feláras vonatok (InterCity, nemzetközi EuroCity, railjet) utazói élhetnek, tehát azokon a vonatokon, ahol pót- és/vagy helyjegyet kell váltani a menetjegy mellé.
A jegyvizsgálók az utas készülékének képernyőjén megjelenő információkat – a papír alapú jegyhez hasonlóan – a kód beolvasásával és a személyazonosság vizsgálatával ellenőrzik. A digitális jegyeket a jegyvizsgálók csak az utas együttműködésével tudják érvényesnek elfogadni, mert az ellenőrzés során esetlegesen szükség lehet a kód nagyítására vagy az eszköz közelítésére, távolítására. Jelenleg elektronikus bemutatással a belföldi menetjegyeket, pót- és helyjegyeket, élőállat- illetve kerékpárjegyeket lehet megvásárolni, akár az utazás előtt hatvan nappal, elővételben is. A visszaélések elkerülése érdekében a digitális jegyek – ugyanúgy, mint Európa más vasútvállalatainál – névre szólnak és adott vonatra érvényesek.
A MÁV-START 2008-ban indította el az internetes jegyértékesítési rendszerét, amellyel a pénztárak előtti sorban állást elkerülve, akár otthonról is megválthatók a vasúti menetjegyek. Ilyen módon eddig több mint hárommillió jegyet vásároltak az utasok, a szolgáltatást évről évre egyre többen választják. Otthoni nyomtatással eddig csaknem százezer jegyvásárlás történt. A jegyértékesítés modernizálását a vasúttársaság kiemelt feladatának tekinti, és a jövőben is további intézkedésekkel – többek között – jegyértékesítő automaták telepítésével is folytatja.
Az elektronikus formában is bemutatható vasúti jegyekről további tájékoztatás a MÁV-START weboldalán található, és a helyi tarifával hívható 06 (40) 49 49 49-es, MÁVDIREKT ügyfélszolgálati telefonszámon kérhető.
Kapcsolódó cikkek
- Somogy a megyék közül elsőként már okostelefonon is elérhető
- Virtuális városnézés Békéscsabán
- Új mobilapp szállásfoglaláshoz
- Csak kihangosítóval telefonálhatnak majd a kerékpárosok Ausztriában
- Városnézés iPad-en, iPhone-on
- Már több mint ötvenezer otthon nyomtatott vasúti menetjegy
- 50 százalékos vonatkedvezménnyel a Balaton Soundra
- Virtuális „check-in” alkalmazás a Lufthansától
- Gördülő iroda – évente akár ötvenmillió utas internetezhet ingyen a vonatokon
- Vonatjegyet is lehet venni mobiltelefonnal
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.