Megjelent a Google Media Tools
Eszköz újságíróknak
A Google tegnap új oldalt indított útjára kifejezetten újságírók és riporterek számára. A Google Media Tools emellett bárki számára hasznos lehet.
Megkönnyíti az adatgyűjtést
A Google új oldala, a Media Tools úgy segíti az újságírók munkáját, hogy minden olyan fontos Google eszközt egy helyre gyűjt össze, amely segítheti őket az adatgyűjtésben, mind az írott, mind pedig az online sajtó területén.
Az oldalon hat kategóriába rendezve találhatók az egyes eszközök, és van egy főoldal is: gyűjtés és szervezés, bevonás, vizualizáció, publikálás, fejlesztés, további lehetőségek. A kategóriákon belül több eszközt találunk, például a gyűjtés és szervezés részen belül elérhető a Google kibővített keresője, amellyel pontosabbá tehetjük keresésünket.
Keresés felsőfokon
Itt már sokkal kifinomultabb módszerek állnak rendelkezésünkre kereséseinkhez, legyen szó szövegről vagy képről. Szerzői jog és terület szerint is kutathatunk, de akár időpont-intervallum alapján is szűkíthetjük keresésünket.
A képeke esetén szintén kereshetünk összetett módon. Itt az ite.hu azt emeli ki, hogy van lehetőség, hogy licenszjog alapján keressünk egy adott képre, ami különösen hasznos a képek felhasználása tekintetében.
A Google Trend is hasznos lehet a keresésnél, hiszen megtudhatjuk, hogy melyek a legnépszerűbb keresések. Ez aktuális infókat mutat számunkra: az elmúlt napok toplistáját szavak, személyek márkák stb. tekintetében.
Egy hasznos eszköz
A vizualizáció kategória segítségével az újságírók feldobhatják cikkeiket, ugyanis itt ábrákat, diagramokat készíthetnek az anyaghoz. Ezekbe érdemes jobban belemélyedni, hiszen sokat segíthetnek egy anyag színesebbé tétele során.
A Media Tools tehát számos izgalmas lehetőséget kínál bárki számára, melyek közül már csak válogatni kell.
Kapcsolódó cikkek
- Magunk után is kutatunk a Google-n
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Online kulturális szerkesztőségek éjszakája először Budapesten
- A Google nagyobb az USA-ban, mint a Facebook, Twitter és a Netflix együttvéve
- Kovács Attila-díj 2013: Idén is keresik az információs társadalmat népszerűsítő újságírókat
- Kristóf Csaba másodszor az „Év információbiztonsági újságírója”
- Menesztették a Der Spiegel és a Spiegel Online főszerkesztőit
- Kerekasztal-beszélgetés az etikus újságírásról a digitális korban
- A YouTube 8 éve
- Hogy ki csinálta az internetet? Hát persze, hogy az állam!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.