Felpörgött az online reklámpiac az utolsó negyedévben
A magyar online és mobil hirdetési piac a bevallásban résztvevő cégek bevételeit tekintve tavaly az utolsó negyedévben az egy évvel korábbinál is nagyobb ütemben 11,7 százalékkal növekedett az előző év hasonló időszakához képest az IAB Adex NORI mutató alapján. A NORI év/év alapon 7,8 százalékkal bővült.
Az utolsó negyedévben ismét a mobilbevételek és a kereskedelmi szektor élénkülő hirdetési aktivitása húzta az indexet. Megállt az email szegmens csökkenése, a pénzintézetek azonban az egy évvel korábbinál kevesebbet hirdettek az online piacon.
Néhány bevalló az adat validálás során utólagosan helyesbítette értékeit, így NORI értékének módosítására volt szükség.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában.
A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
Az összesítést a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
· Adaptive Media
· Axel Springer Magyarország
· CEMPSH
· Est Media Group
· EVO Media
· Gmedia
· Híreső
· HVG Kiadó
· HWSW
· Infinety
· Inform Media Online
· Madhouse
· Magyar Jeti
· MTM-SBS
· MTVA Online
· Net Média
· Optimusz Direkt Marketing
· Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató
· Reach Media
· Ringier Online
· R-Time
· Sanoma Budapest
· Thinkdigital
Kapcsolódó cikkek
- Diplomaosztó a Digitális Mesterkurzuson
- Egyre több alkalmazást töltünk le
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Kétszámjegyű növekedés az online játékforgalmazásban
- Két bővítménytől is megszabadult a Chrome
- Háromszorosára nőhet a világ internet-adatforgalma 2017-re
- A Samsung idei sikerei számokban
- Érkeznek a Facebook videóhirdetések
- Meghétszereződött az iOS 7 készülékek aránya
- A Sixt rekord eredménnyel zárta harmadik negyedévét
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.