NetIQ CloudAccess 2.0: biztonságos, egypontos bejelentkezés több száz felhőszolgáltatásba

forrás: Prím Online, 2014. május 15. 14:14

A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet bejelentette, hogy portfóliójában elérhetővé vált a NetIQ CloudAccess 2.0. Az egypontos bejelentkezést (SSO) kínáló virtuális készülék segítségével a vállalatok biztonságos, menedzselt hozzáférést biztosíthatnak felhasználóik számára a felhőben, szoftverszolgáltatás (SaaS) keretében működtetett üzleti alkalmazásaikhoz. Használata esetén a felhasználók csak ezen a megoldáson keresztül tudják elérni a felhőben levő alkalmazásokat, ezáltal az informatikai részleg visszanyeri a kontrollt a hozzáférések felett. A CloudAccess révén az IT szakemberek könnyen és gyorsan kioszthatják vagy megszüntethetik a hozzáféréseket, és egyúttal mérhetik is a használatot.

A Gartner szerint a vállalatok számára továbbra is vonzóak a felhőalapú, illetve a SaaS modellek hatékonyságuknak és méretgazdaságosságuknak köszönhetően. „Azonban az ilyen alkalmazásoknak ugyanolyan személyazonosság- és hozzáférés-kezelési követelményeknek kell megfelelniük, mint a vállalati infrastruktúrán belül található megoldásoknak, ezért a SaaS terjedése kihívást jelent az informatikai felügyeleti előírások és technológiák terén” – áll az elemző cég kapcsolódó jelentésében.


A SaaS alkalmazások térnyerése miatt a felhasználóknak egyre több felhasználónevet és jelszót kell észben tartaniuk, ami a helytelenül kezelt fiókok esetén növeli az adatszivárgás veszélyét. Ráadásul ezeket a különböző személyazonosságokat az informatikai részleg sem tudja megfelelően kiosztani és visszavonni, így egyre nehezebb annak nyilvántartása, hogy ki milyen eszközökhöz fér hozzá.


A vállalaton belüli alkalmazások eléréséhez kiépített egypontos bejelentkezési rendszerek kényelmét és biztonságát a CloudAccess 2.0 kiterjeszti a felhőalapú alkalmazásokra is, így segíti a szervezeteket az érzékeny adatok védelmében. A megoldás mobileszközökről is biztonságos, és egyszerű hozzáférést biztosít a felhasználók számára. A PIN-kód megadása után egyetlen érintéssel bárhol, bármikor elérhetjük mind felhőalapú, mind natív alkalmazásainkat iOS vagy Android rendszerű készülékeinken egyaránt.


A CloudAccess 2.0 a következő funkciókat és előnyöket biztosítja az IT szakemberek számára:


·    Csak engedélyezett felhasználók férhetnek hozzá a bizalmas információkhoz.
·    Csökkenti a felhőben tárolt vállalati hitelesítő adatokkal járó kockázatokat.
·    Teljes, kulcsrakész hozzáférés-felügyeleti támogatást biztosít a legnépszerűbb felhőalapú platformokhoz, köztük a Microsoft Office 365, a Google Apps és a Salesforce szolgáltatásokhoz.
·    Új és továbbfejlesztett csatolókat tartalmaz, így összesen már több száz felhőalapú SaaS alkalmazáshoz kínál SSO-támogatást.
·    Külső irányítópultként hozzáférést biztosít a Google Analytics szolgáltatáshoz, így az IT szakemberek monitorozhatják a különféle aktivitásokat, valamint riportokat is készíthetnek azokról, beleértve az egyes bejelentkezések számát, az autentikációs forrásokat, a sikertelen azonosítási kísérleteket, valamint a megoldáson keresztül elért erőforrásokat.
·    Könnyebben kezelhetők a többtartományos környezetek.
·    A vállalati alkalmazásokon keresztül elérhető információk bármikor, bárhol kényelmesen és biztonságosan hozzáférhetők a saját tulajdonú és céges készülékekről egyaránt.
·    A felhőalapú alkalmazások kezelése jobban átlátható, így a fölösleges licencek használata elkerülhető, és a költségek csökkenthetők.


A NetIQ CloudAccess 2.0 már elérhető. További információért kérjük, látogasson el a https://www.netiq.com/products/cloudaccess/ weboldalra.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Titkos fegyver a rezsicsökkentésben: a LED izzó

Az energiaválság réme itt lebeg a fejünk felett, a rezsi csökkentése pedig várhatóan sok családra ró extra terheket. A megoldás egyértelműen a spórolásban rejlik, ám a drasztikus megoldások helyett sokszor érdemes kicsiben gondolkozni – olvasható a ledfiller.hu-n.

2022. augusztus 16. 12:46

Új trendek a contact centerek világában

A contact centerek összes kommunikációs csatornáját egyidejűleg lefedő, mesterséges intelligenciára épülő magyar innováció támogatja a jövőben az ügyfélszolgálatok munkáját.

2022. augusztus 16. 11:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Indul a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2022. augusztus 15. 12:31

Új HR vezérigazgató-helyettes a Yettelnél

2022. augusztus 11. 11:21

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40