Uniós átlag alatt van az internetellátottság
Az utóbbi években csökkent ugyan a digitális szakadék Magyarország és az Európai Unió között, ám a háztartások és a cégek internetellátottsága egyelőre nem éri el az uniós átlagot - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Magyarország, 2013 című, most megjelent kiadványából.
A háztartások internetellátottságának növekedése évek óta töretlen, uniós összehasonlításban azonban az internet elterjedtsége Magyarországon továbbra is alacsonynak számít. 2013-ban a háztartások 71 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel, ez 8 százalékponttal alacsonyabb az uniós átlagnál. A vállalkozások körében ez az arány 88 százalék, az uniós tagállamok közül ezzel Magyarország a rangsor vége felé található.
Az internethasználat aránya ugyanakkor nagyjából megegyezik az uniós átlaggal. Magyarországon az emberek 71 százaléka legalább hetente egyszer, 62 százaléka pedig napi rendszerességgel használta az internetet 2013-ban. Az internethasználat aránya a fiatalok körében magas, az idősebbek körében viszont alacsony.
A KSH adatai szerint a vállalkozások egyre nagyobb aránya rendelkezik honlappal: a 2010. évi 57 százalékkal szemben 2013-ban a cégek 61 százalékának volt internetes elérhetősége. Ez az arány azonban elmarad a 71 százalékos uniós átlagtól, és mindössze öt tagországban alacsonyabb a weboldallal rendelkező cégek aránya a hazainál.
A mobilhálózaton keresztül bonyolított adatforgalom 2013-ban 16 százalékkal bővült, ami a mobilszolgáltatók egyre nagyobb le- és feltöltési sebességre alkalmas hálózatainak fejlesztésével, valamint az egyre megfizethetőbb okostelefonok és a mobilinternet gyors terjedésével függ össze. Egy aktív mobilinternet-használó átlagos havi adatforgalma 0,87–1,06 gigabájt között mozgott tavaly,
ami azonban elmaradt az egy évvel korábbitól.
Kapcsolódó cikkek
- Gyerekektől tudnak igazán tanulni a számítógépező idősek
- Ericsson: 2015-re több mobil-előfizetés lesz, mint ahány lakosa van a Földnek
- Mennyi ideig bámuljuk a képernyőt?
- Milyen veszélyes tartalmakkal találkoznak gyermekeink a neten?
- Törölhetőek lesznek személyes adataink a webről
- Szaúdi hittudós: a férfi és nő közötti internetes csevegést tiltja a vallás
- Hamburg a Ciscoval okosodna
- Lelki terror elleni portált hozott létre a Facebook
- Ingyenes szűrőszoftver a kiskorúak védelme érdekében
- GfK: a lakosság több mint fele internetezik mobilon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.