Uniós átlag alatt van az internetellátottság

MTI Sajtóadatbank, 2014. június 15. 11:25

Az utóbbi években csökkent ugyan a digitális szakadék Magyarország és az Európai Unió között, ám a háztartások és a cégek internetellátottsága egyelőre nem éri el az uniós átlagot - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH)  Magyarország, 2013 című, most megjelent kiadványából.

Az internet-előfizetések száma 2013 végén több mint 6,4 millió darab volt, az előző évihez képest 19 százalékos növekedésben elsősorban a dinamikusan terjedő mobilinternet játszott szerepet. Az előfizetések háromnegyede egyéni, egynegyede pedig üzleti. A tavaly 28 százalékkal bővülő mobilinternet 2013 végén már közel kétharmadát jelentette az előfizetéseknek.
 

A háztartások internetellátottságának növekedése évek óta töretlen, uniós összehasonlításban azonban az internet elterjedtsége Magyarországon továbbra is alacsonynak számít. 2013-ban a háztartások 71 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel, ez 8 százalékponttal alacsonyabb az uniós átlagnál. A vállalkozások körében ez az arány 88 százalék, az uniós tagállamok közül ezzel Magyarország a rangsor vége felé található.
 

Az internethasználat aránya ugyanakkor nagyjából megegyezik az uniós átlaggal. Magyarországon az emberek 71 százaléka legalább hetente egyszer, 62 százaléka pedig napi rendszerességgel használta az internetet 2013-ban. Az internethasználat aránya a fiatalok körében magas, az idősebbek körében viszont alacsony.
 

A KSH adatai szerint a vállalkozások egyre nagyobb aránya rendelkezik honlappal: a 2010. évi 57 százalékkal szemben 2013-ban a cégek 61 százalékának volt internetes elérhetősége. Ez az arány azonban elmarad a 71 százalékos uniós átlagtól, és mindössze öt tagországban alacsonyabb a weboldallal rendelkező cégek aránya a hazainál.
 

A mobilhálózaton keresztül bonyolított adatforgalom 2013-ban 16 százalékkal bővült, ami a mobilszolgáltatók egyre nagyobb le- és feltöltési sebességre alkalmas hálózatainak fejlesztésével, valamint az egyre megfizethetőbb okostelefonok és a mobilinternet gyors terjedésével függ össze. Egy aktív mobilinternet-használó átlagos havi adatforgalma 0,87–1,06 gigabájt között mozgott tavaly,
ami azonban elmaradt az egy évvel korábbitól.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Díjat nyert az E.ON EnergiaKaland programja

Zöld egyensúly kategóriában az E.ON EnergiaKaland programja nyerte az Effekt 2030 díjat. Az energiacég munkatársai több mint tíz éve járják önkéntesként az iskolákat, hogy különleges tanórákat tartva segítsenek a pedagógusoknak a gyerekek energiatudatos nevelésében. Az Effekt 2030 díjjal a változások iránt elkötelezett, értékteremtő projektekbe, termékekbe, szolgáltatásokba vagy vállalkozásokba fektető gazdasági szereplőket jutalmazzák. 

2019. október 14. 18:36

A garázscégtől a világpiacig 5 év alatt

A CraftUnique Kft. csak néhány éve alakult, de a magyar fejlesztésű és gyártású 3D nyomtató, a CraftBot Plus már több nemzetközi díjat is nyert, és közel 25 országban vannak viszonteladóik világszerte. Nem csupán hardware-t, hanem a teljes ökoszisztémát: a nyomtatót vezérlő firmwaret, illetve a nyomtatáshoz szükséges un. szeletelő programot is házon belül fejlesztik. 

2019. október 14. 16:59

Az európai gyártóvállalatok nem tudják eredményesen alkalmazni az okostechnológiákat

Az európai gyártóvállalatok kétharmada nem használja fel az okosgyárak működéséből szerzett elemzési adatokat a hatékonyabb döntéshozáshoz – derül ki a Fujitsu napokban közzétett vizsgálati eredményeiből. Bár az okosgyár-technológiák megtérülésével kapcsolatban teljes az egyetértés, a gyártóvállalatok többsége nem használja ki maradéktalanul a lehetőségeket. 

2019. október 14. 15:23

Harmadik alkalommal is megrendezik a régió legnagyobb startup eseményét Budapesten

Az MFB csoporthoz tartozó Hiventures immáron harmadik alkalommal rendezi meg a Regional Startup and Innovation Day-t november 7-én a Szépművészeti Múzeumban, amely nem csak Magyarország, de a régió egyik legnívósabb startup networking eseménye is egyben. Tavalyihoz képest, a résztvevők új programelemekre és még több nemzetközi viszonylatban is elismert partnerre számíthatnak a rendezvényen. 

2019. október 14. 13:55

A Z-generáció kezében a zöldebb jövő

Magyarországon az italos kartondobozok mindössze 23%-a jut el a szelektív gyűjtőkbe, míg néhány európai országban ez az adat már 80%. Immár harmadik alkalommal indít kreatív reklámfilm pályázatot az IKSZ, „ZöldenJobb.mp4” elnevezéssel, ahol horror, tragédia és komédia műfajokban nevezhetnek a diákok. A pályázat szeretné ösztönözni a 13-19 éves korosztályt a szelektív hulladékgyűjtésre és felhívja figyelmüket az újrahasznosítás fontosságára. A nyertest pedig az egész ország megismerheti, hiszen a győztes kisfilmet több TV csatorna is sugározza majd a következő évben. 

2019. október 14. 12:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás