Egyre többen kezdik már hat éves koruk előtt az internetezést Kínában

MTI Sajtóadatbank, 2014. július 22. 08:33

A kínai kiskorúak többsége már 10 éves kora előtt internetezik, csaknem egynegyede pedig 6 éves kora előtt megismerkedik a számítógéppel és benne a világhálóval - állapította meg egy, a tavalyi adatokat elemző friss kutatás.

A tíz tartományra kiterjedő felmérésből az derült ki, hogy a gyerekek 60 százaléka tízéves kora előtt már használta az internetet és 23,8 százaléka már az iskolába kerülését megelőzően is kapcsolatba került vele. A hatéveseknél fiatalabbak aránya egy évvel korábban még 17,5 százalék volt, 2011-ben 15,4 százalék.
 

A városi gyerekek három dologra használják leginkább a világhálót: online játékra, zenehallgatásra és a közösségi médiában üzenetek küldésére, illetve online társalgásra - idézi a kutatás eredményét a China Daily című angol nyelvű napilap. A vidékiek esetében egyedül a csetelés nem olyan népszerű.
 

Kínában mind súlyosabb gond a fiatalok körében kialakuló internetfüggőség, amellyel sem a családok, sem az egészségügy, a társadalom nem igazán tud mit kezdeni. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy több olyan halálesetről is érkezett hír, amely során a tinédzser étlen-szomjan eltöltött hosszú órák után végül élettelenül ledőlt a székről a nyilvános internetklubokban.
 

Egy, a függőkről készült filmből kiderült, vannak, akik bepelenkázzák magukat, csak hogy ne kelljen a komputer elől elmozdulniuk. A szülők végső elkeseredésükben viszik, olykor csalják el csemetéjüket az országban százszámra megtalálható magánintézetekbe, nem ritkán illegális rehabilitációs központokba.
 

Ezek nagy részében katonaikiképzés-szerű fegyelmezési módszerekkel igyekeznek rendszert vinni a fiatalok mindennapjaiba, függőségüktől megszabadítani őket. Jó hírüket igencsak megtépázta az a néhány haláleset, amelyeket a terápia részét képező durva bánásmódra vezetnek vissza.
 

Hétfőn nyilvánosságra hozott adatok szerint Kínában az internetet használók száma június végén elérte a 632 milliót. Ez azt jelenti, hogy az év első hat hónapjában 14,42 millióval lettek többen. A jelentés megállapítja, a kínai internetezők hetente csaknem 26 órát használják a világhálót, ami növekvő tendenciát jelent.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az AR segítségével emlékezik az OPPO

Az OPPO globális okoseszköz márka, a wimbledoni teniszbajnokság hivatalos támogatójaként, a kiterjesztett valóság segítségével teszi újra átélhetővé a legnagyobb hagyománnyal bíró teniszverseny történetének legszebb pillanatait.

2022. június 30. 18:27

A neves divatfotós örökítette meg a HONOR Magic4 Pro szépségét

A HONOR globális technológiai márka Nima Benatival, a tehetséges olasz, évek óta haute couture divatfotózással foglalkozó művésszel dolgozott együtt, hogy egy új oldaláról mutassák meg az egész világnak a HONOR Magic4 Pro készüléket. A HONOR a 2022-es Mobile World Congress-en mutatta be vadonatúj prémium termékcsaládját, élén a zászlóshajó HONOR Magic4 Pro-val.

2022. június 30. 17:00

Még mindig sokan kockáztatnak nem jogtiszta szoftverekkel

A legtöbben tisztában vannak a nem jogtiszta szoftverek használatának veszélyeivel, ennek ellenére a felhasználók 30%-a még mindig nem megbízható forrásból származó programokat részesít előnyben – derül ki a Microsoft Magyarország megrendelésére készült felmérésből.

2022. június 30. 15:23

A játékipar és a VR hajtja a szórakoztató- és médiaipar fejlődését

A globális szórakoztató- és médiaipar tavaly ugrásszerűen fejlődött, meghaladva az általános világgazdasági növekedést. A 2020-as, világjárvány okozta 2,3%-os csökkenést követően a szektor bevételei 2021-ben erőteljesen, 10,4%-kal emelkedtek, 2,12 ezer milliárd dollárról 2,34 ezer milliárd dollárra. 

2022. június 30. 13:56

A Sony bemutatja az új „INZONE” PC-s gaming periféria márkát

A Sony bejelentette az INZONE-t, egy új játékkiegészítő-márkát PC-s játékosok számára, amely élesíti az érzékeket és maximális játékbeli teljesítményt biztosít. Az INZONE monitorok elképesztő, nagy felbontású és dinamikatartományú képpel, a fejhallgatók pedig kiváló hangzással és 360 Spatial Sound for Gaming funkcióval rendelkeznek. 

2022. június 30. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24

Átadták az Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny díjait

2022. június 13. 17:27