Lassan minden netező kipróbálja az online vásárlást

MTI Sajtóadatbank, 2014. augusztus 27. 11:12

Világszerte egyre több fogyasztó vásárol az interneten; a fogyasztási cikkeket és szórakoztatással kapcsolatos termékeket online vásárolni szándékozók aránya duplájára emelkedett 2011 óta - derült ki a piackutató Nielsen kedden közzétett kutatásából.

A válaszadók közel fele, 48 százaléka venne repülőjegyet, 46 százaléka ruházati cikket és 44 százaléka foglalna szállodai szobát interneten a következő hat hónapban. A fogyasztási cikkek közül a babaápolást és -étkeztetést szolgáló termékeket online vásárolni szándékozók aránya 2011 óta ugrásszerűen, 12 százalékponttal, 20 százalékra emelkedett. A kozmetikumokat ennél is többen, a megkérdezettek 31 százaléka veszi az interneten.
 

A fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató cég felmérése azt is mutatja, hogy folyamatosan csökken a különbség a csak online böngészők és vásárlók között: ruházati cikk, belépőjegy, könyv, játék, szállodai szoba vagy utazásfoglalás esetében ugyanannyian böngésznek online, mint ahányan egyúttal vásárolnak is.
 

A többi fogyasztási cikk esetében szintén magas, 90 százalékos a böngészőkhöz viszonyított vevők aránya. Az élelmiszerek esetében például a válaszadók 30 százaléka az interneten tájékozódik, 27 százalékuk meg is veszi azt. A nagyobb kockázattal járó árucikkekről, mint például az elektromos készülékek vagy az autó, inkább csak informálódnak a fogyasztók - írja a jelentés.
 

Az online böngészés és vásárlás százalékos arányai hasonlóak Európában, Észak-Amerikában, továbbá a vizsgált három közép-keleti, valamint két afrikai országban. Ázsiában és Óceániában legmagasabbak az online vásárlás arányai, a kutatásban szereplő termékek több mint felénél, 14 esetben előfordult, hogy az interneten vásárlók aránya nagyobb, mint a böngészőké. A dél-amerikaiak szintén lelkes online vásárlók, magasabb a böngészők mutatója, mint a 22 százalékos globális átlag, de ott az online kiskereskedelem infrastruktúrája még nem felel meg az igényeknek - idézi a közlemény John Burbankot, a Nielsen stratégiai kezdeményezésekért felelős elnökét.
 

A kutatás továbbá rámutat arra, hogy egyre fontosabbak a mobil eszközök: Ázsiában és Óceániában a válaszadók 52 százaléka használ mobiltelefont böngészésre vagy vásárlásra, ez az arány Latin-Amerikában 48 százalék, Európában 33 százalék, Észak-Amerikában pedig valamivel több mint a megkérdezettek egynegyede.

 

A e-kereskedelemre vonatkozó globális felmérés 60 országban, több mint 30 ezer internetet használó fogyasztó megkérdezésével készült 2014. február 17. és március 7. között. A Nielsen a kutatást csak olyan országokban végezte, ahol az internet penetráció legalább 60 százalék vagy minimum 10 millió lakos rendelkezik internet-hozzáféréssel.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Költségcsökkentéssel digitalizálódna a bankszektor

Komoly, átlagosan a költségek 10 százalékát elérő költségcsökkentési munkába kezdenek a világ pénzintézetei. Felismerték ugyanis, hogy a digitalizáció komoly kihívást jelent számukra. A megtakarított pénzt várhatóan digitalis képességeinek fejlesztésére fogják fordítani. Elsősorban a mesterséges intelligencia, a vállalatirányítási rendszerek és az automatizálás területén kívánnak előrelépni – derül ki a Deloitte 2019-es, több mint 1200 vezető megkérdezésével készített banki költséggazdálkodási felméréséből.

2020. február 17. 16:19

A Delta Systems az év HP Enterprise partnere

A Delta Systems Kft. kapta a 2019. év Hewlett Packard Enterprise partnere, valamint a 2019. év legnagyobb forgalmú Aruba forgalmazó partnere díjakat a nemzetközi gyártóvállalat rendezvényén.

2020. február 17. 14:56

Naponta átlagosan 15 percet töltünk álláskereséssel

Hogyan keresünk állást 2020-ban? Mennyi időt töltünk kereséssel, jellemzően mely napokon és milyen napszakban válogatunk a munkalehetőségek között? Mikor jelentkezünk rájuk, és vajon milyen eszközről tesszük ezt? A Profession.hu friss felmérésének adataiból kiderül.

2020. február 17. 13:31

Accenture Technology Vision 2020: fókuszban az ember

A digitális világ vállalatainak a versenyképességük fenntartása és sikerességük érdekében fókuszt kell váltaniuk, és egyensúlyt kell teremteniük saját, valamint a külső értékek között. Össze kell hangolniuk az üzleti érték teremtésére irányuló törekvésüket ügyfeleik és dolgozóik értékeivel és elvárásaival – állapította meg az Accenture 2020-as Technology Vision jelentése. A cég jubileumi 20. éves jelentése a vállalati szférát a következő három évben átformáló főbb technológiai trendjeit vázolja fel.

2020. február 17. 11:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03

A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja

2020. február 3. 10:01

Életet menthet az ÉletMentő applikáció

2020. január 23. 14:20
online sportfogadás