Törvény bünteti a bosszúvideók terjesztését
Két újabb, a magánélet védelmét szolgáló törvényt léptetett életbe Kalifornia állam: az egyiket a paparazzók drónhasználata, egy másikat pedig a magánkészítésű meztelen felvételek hozzájárulás nélküli terjesztése ellen.
Chau honlapján üdvözölte az aláírást ismételten hangoztatva, hogy "a technológia fejlődésével és azzal, hogy a robotizált (távirányítású) készülékek egyre szélesebb közönségnek válnak elérhetővé, módfelett felerősödött a magánélet elleni támadások veszélye".
A kormányzó által életbe léptetett másik jogszabály alapot teremt arra, hogy eljárást indítsanak mindazok ellen, akik "szexuális tartalmú fénykép- vagy videofelvételt terjesztenek egy másik személyről annak hozzájárulása nélkül" és "érzelmi kényszerhelyzetbe hozása szándékával".
A kaliforniai képviselő-testület már tavaly megszavazott egy törvényt, amely hat hónapig terjedő börtönnel büntetni rendeli a "bosszúpornók" terjesztőit, vagyis azokat, akik meztelen felvételeket tesznek közzé korábbi partnerükről annak beleegyezése nélkül.
A kedden érvénybe léptetett újabb jogszabály ennek a hatályát terjeszti ki, jogot teremtve arra, hogy a sértett követelhesse az internetre feltett felvételek eltávolítását vagy polgári perben kártérítést követelhessen. Lehetővé teszi emellett azt is, hogy áldozat személyazonosságának védelmében álnév alatt lehessen peres eljárást kezdeményezni.
Kapcsolódó cikkek
- A Flextronics elleni kibertámadás miatt emeltek vádat öt ember ellen Zalában
- Megbízásból lopta mások jelszavát a kaposvári adathalász
- Tavaly 8,1 milliárd jen kárt okoztak internetes csalók Tokióban
- Az internetes bűnözés elleni uniós központ létrehozását javasolja az Európai Bizottság
- A Nemzetbiztonsági Ügynökség a legnagyobb amerikai kémközpont felépítésére készül a semmi közepén
- Két és fél év szabadságvesztést kapott a Marriottot zsaroló magyar hacker
- Az Anonymus csoport megtámadta a szlovák kormány weboldalait is
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- Az FBI lecsapott a Megauploadra, az Anonymous válaszul az FBI-t támadta
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyarországon 25 év alatt közel 80 ezren vettek részt a Cisco Hálózati Akadémia képzésein
Világszerte 3,2 millió, Magyarországon jelenleg 15 ezer hallgatója van a Cisco Hálózati Akadémia képzéseinek, míg a kezdetektől összesen 17 millióan kaptak a világon piacképes tudást a kezdeményezésnek köszönhetően. Szükség is van rá: felmérések szerint Magyarországon néhány éven belül akár 44 ezer informatikus hiányozhat a munkaerőpiacról. A Cisco célja: a következő 10 évben újabb 10 millió diák digitális képzése az EMEA régióban.
SAP-vel pörgetik fel a körforgásos gazdaságot is
2023 júliusától teljesen átalakul a magyarországi hulladékgazdálkodási rendszer. A MOL illetékes leányvállalata az SAP rendszerét választotta a komplex szervezési, irányítási és elszámolási feladatok informatikai támogatására.
Négy tipp a kiberbiztos nyaralásért
Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat a szebbnél szebb helyen nyaraló, tökéletes és boldog családok fotói, hadd irigykedjenek az ismerősök, ez a vágy azonban gyakran vezet oda, hogy meggondolatlanul osztjuk meg személyes adatok tömkelegét, melyet nem csupán a barátaink és a családunk, de a digitális világ rosszfiúi is láthatnak.
Már itthon is előrendelhető az LG okosmonitorja
Munkára és szórakozásra is kiválóan alkalmas okosmonitort dob piacra az LG Magyarországon. A 32SQ780S modell ideális választás lehet mindazoknak, akik többfunkciós eszközt keresnek. A kijelző kényelmesen beállítható az asztalon, rendkívül jó kontrasztarányt kínál és számos okosfunkcióval bír, így a munkavégzés és tanulás mellett ideális filmnézésre vagy akár játékra is.
Új trendek és kihívások az online marketingben
2023-ban a közösségi média marketing szerepe, valamint az influenszer marketing és a felhasználók által generált tartalmak (UGC - User Generated Content) egyre inkább teret hódítanak, és szinte megkerülhetetlenné válnak a vállalkozások üzleti stratégiájában.