100 napig a levegőben a Projekt Loon ballonjai [Videó]
A Project Loon a Google nagyszabású kísérlete, melynek célja, hogy eljuttassák az internetet mindenkihez, magasan repülő ballonok segítségével. A projekt honlapján közzétett videó segítségével bepillanthatunk a kulisszák mögé.
A Google Project Loon kísérletét 2013 júniusában jelentették be, az első sikeres próba 2014 júniusában volt, egy kis brazil faluba juttatták el az internetet a ballon segítségével. Ezután Új-Zélandon és Ausztráliában is tesztelték a szerkezeteket.
Míg a kezdetekben 3-4 napig tartott egy ballon elkészítése, ez most már mindössze néhány óra. Az első ballonok néhány órát, esetleg egy-két napot maradtak a levegőben, a most útjukra bocsájtott szerkezetek 100 napon keresztül működnek. Naponta akár egy tucat ballont is a levegőbe tudnak bocsájtani, az automata kilővő szerkezetnek köszönhetően.
A Google csapata távolról folyamatosan irányítja a gépek magasságát, melyek a légáramlatok segítségével mozognak. A ballonok az eddig kapcsolattal nem rendelkezők kétharmada számára teszi elérhetővé az Internetet.
Kapcsolódó cikkek
- A Google AdSense rendszerén keresztül fertőztek a vírusok
- Megújította a partneri szerződését a Microsoft és a Yahoo
- Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?
- Brüsszel ismét nekiment a piaci fölényével visszaélő Google-nek
- Elindult az Év Internetes Kereskedője Díj 2015
- Ami elromolhat, az el is romlik
- Itthon is mosódik a határ tévé és web között
- A fiatal felhasználókra is leselkednek veszélyek az interneten
- Jennifer Lopez dekoltázsa hívta életre a Google képkereső funkcióját
- Tisztességtelen, megtévesztő hirdetések megjelentetésével vádolják a Google-t
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.