5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban

Laszlo Horvath, 2015. május 26. 08:19

Minden évben a technológia folytonosan megújuló központjába, a Szilícium-völgybe érkeznek a digitális technológia diákjai, nemzetközi gurui. A cél a tanulás, nagyon erős előadói mezőny tágítja a fejeket, a nagyágyuktól (Baidu, Google) a startupokig. Beszámoló Horváth Lászlótól.

Nekem a személyes hobbim a startup brand nevek (és a begyűjtött pólók) figyelemmel kísérése, hiszen jópárukat heteken belül lenyelik az óriáscégek, akik "fényes, csillogó tárgyakat" keresnek megvételre. Erről beszélt nekem Jake Steinman, az E-Tourism kiállítássorozat tulaja, aki az itt megtalálható, a háromdimenziós filmfejlesztőktől a klasszikus ad networkokig nagynak számít a reklámiparban.
 
 
Mert ez is az oka annak hogy az évi 87 milliard dollárt startupokba fektető (hasonlítsuk ezt az EU 7 milliárd dollár éves startupos büdzséjéhez) környékre zarándokolnak a szerencsevadász vállalkozók. Kínából, Izraelből a legtöbben, néhányan más európai országokból is (Hollandiából és Németországból.) És akik többször megjelennek, és bemutatták, hogy mire képesek egy év alatt, azokra még nagyobb az étvágy.
 
Emellett persze adnak/vesznek projekteket, megtanuljuk egymás ajánlatait, termékeit, ötleteit, hogy a klienseket jobban tudjuk kiszolgálni.
 
Erős trend a globális mobil reklámforgalom, annak minden hype-jával és a biztonságukat féltő brandek paranoiájával. Nekem mindig gyanús, amikor a szakma – amire valljuk be szerényen, az összes reklámbüdzsé még mindig kis százalékát költik csak – probálja az eredményeit feltupírozni és túlragozni az analitikáját az eladások növekedésének. Mert még mindig a TV a nagyágyú, követik azt a keresőmotorok tömeges felhasználói, ahol a két nagy hal a Google (66% az Egyesült Államokban), illetve Baidu (87% Kínában.)
 
Akkor néhány kedvenc, sorjában – a 300 kiállító közül ezekhez volt a legtöbb szerencsém, bocsánat a többi kétszáz versenytársuknak...
 
 
 
Bemutatja a résztvevők névtelen szavazatai alapján egy egyszerű monitoron, mennyire jól működnek a reklámcsatornak, egymással versenyeztetve és a méretüket is figyelembe véve. Nagyon elegáns, okos, crowdsourced megoldás, és az "igazi, őszinte véleményt" reflektálja, nem pedig a számokat, amiket a salesek akarnak éppen bemutatni.
  
Private Internet Access
 
Akinek teljes anonimitásra van szüksége, íme egy szolgáltatás: a londontrustmedia.com segítségével szellemként szörfölhet, emailezhet bárki.
 
Vertoz
 
Azoknak, akiket nem érdekel a privacy, hanem olcsóbban szeretnének jobb termékeket kapni: ez az intelligens network ajánl retargeting, programmatic lehetőségeket, hatékony konverzióval.
 
Aerospike
 
Startupoknak is elérhető áron, kövér adatbázisokat lefogyasztva rugalmas, dinamikus kicsikre, akik gyorsan tudják kiszolgálni az adatelemzők igényeit  okos, izgalmas csapat.
 
Hostwinds
 
Igazi gyöngyszem, olyan hosting cég, akik felveszik a telefont, és visszaadják a pénzedet, ha nem felel meg a minőségük.  
 
 
Bárki, akinek kedve szottyan öt perc alatt reklámot csinálni, avagy van neki valamekkora forgalma: ezek a hölgyek/fiúk fizetnek érte.  
Ugyanennek a "dating traffic" változata a digitalperformance.de, akik azt ígérik, hogy jobban tudják az érdeklődő hölgyeket és fiúkat összehozni – több szinten, nemcsak az ágybabújásra koncentrálva, hanem könnyedebb módon, beszélgetésre, egy pohár borra társat keresőknek is adnak terepet.  
 
Reguel4
 
Ezek a designerek arra szakosodtak, hogy mindig friss, új bannercsíkok fussanak, minden szinten, minden csatornán – állandóan új vizuális üzenettel.
 
Cogensia
 
Ők arról szólnak, hogy legyen értelme az adatok/byte-ok milliárdjainak: abban segítenek, hogy a piacot megértse az egyszerű reklámozó. A Terradata a versenytársuk, ők is okos újítással léptek elő: individualizált üzenetek szólnak a reklámozók által targetált közönségnek – az adathalmazra építve.
 
Trustpilot
 
Személyesen nekem szóló ez az igazi gyöngyszem: a Yelp ellenszere (mert azt manipulálják, beleértve a nem éppen skrupulusságáról híres sales force-át a Yelpnek.) Integritás, felhasználóbarátság a Trustpilot módszere.
 
Cake
 
Akik affiliate marketingben gondolkodnak, több providerrel is dolgozhatnak, akik turn key megoldásokat árulnak: a Cake a kedvencem, mert például fraud preventiont is nyújtanak (amihez külön szolgálatot is találhatna, ha valaki biztosra akar menni a mobil körüli vadnyugati terepen: az Ethoca erre szakosodott.)
 
Meritus
 
A pénz beszél: Meritus "one stop shopping" megoldásokat kínál kicsi és nagy felhasználóknak egyaránt, világszerte.
 
YourAppi
 
Amire óriási az igény (és többen is koncentrálnak erre): mobil downloadok szervezése a célcsoportnak anélkül, hogy ezért fizetnének azoknak, akik letöltenek (incentivamentes).  
 
Dashbid
 
Aki videoreklámozással kíván foglalkozni, íme a megoldás: tradícionális- és OTT csatornák, analízissel, gyorsan felepített optimalizálásra kész dashboarddal.
 
Earshot
 
Geo-fencing, különösen turizmus- és kiskereskedelmi megoldás, a chicagói startup cég már olyan nagy nevekkel dolgozik, mint a Spotify.
 
Clickdealer
 
Végül (de nem utolsósorban persze): aki forgalmat ad, vesz, maximalizálni akarja a yieldet azoknak, akiknek a holland cég segítő kezet nyújt.
 
Ez valóban csak ízelítő abból, hogy mi zajlik az iparunkban: nagy tempójú újítások, eladó ötletek és cégek, ahogy felkészülünk arra, hogy még inkább mainstream legyen a digitális reklám, és még nagyobb falatot kapjon a reklámtortából. Nem véletlen, hogy a "Let us make a big impact" volt a mottója a nagyon sűrű két napnak: még többet, még precízebben, meg gyorsabban fog termelni a digitális marketingipar 2015-ben. Figyeljük az AdTechen beharangozott cégeket, mert nemsokára lehet majd olvasni róluk, ahogy a nagyok kiszimatolják a kiállításon a résztvevőket. Úgy lesz belőlük akvizíciós hír.

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

A hazai oktatási piac két meghatározó szereplője került egy kézbe, a Training360 Kft. tulajdonosai ugyanis úgy döntöttek, hogy megvásárolják a NetAcademia Oktatóközpont Kft.-t. A saját tőkéből megvalósított akvizíció eredményeként a Training360 e-learning tanfolyamainak száma 500-ra nő, a két vállalat együttes tavalyi árbevétele pedig várhatóan meghaladja a 3,4 milliárd forintot.

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

Ebben a kialakult nehéz helyzetben az ABB Robotika és Gyártásautomatizálás arra törekszik, hogy segítse ügyfeleit és partnereit a gyártásuk és az üzleti tevékenységük fenntartásában, miközben számos munkavállalójuk otthonról dolgozik.

2020. április 20. 09:20

Biztonságos megoldás vírustesztelésre az OnRobot grippereivel

A chessington-i egészségügyi tesztállomás kialakítását látván a PSI Technologies tudta, hogy kezében van a megoldás, amivel segíteni tud.

2020. április 14. 15:41

Már elérhetők az államilag támogatott kurzusok a Codecoolnál

A kormány által meghirdetett gazdaságvédelmi akcióterv részeként a válság által sújtott szektorokból kényszerűen kikerülők digitális átképzését 95%-ban fogja támogatni az állam, kamatmentes felnőttképzési diákhitellel segítve a tanulás ideje alatt a megélhetést. Magyarország vezető programozóiskolája, a Codecool üdvözli a kormány döntését és már kidolgozott karriertervezési és átképzési modellel várja a jelentkezőket, hogy a központi források kihasználásával néhány hónap alatt új, jövőbiztos karrierhez jussanak.

2020. április 7. 16:51

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

A koronavírus járvány okozta rendkívüli gazdasági és társadalmi helyzetben három hónapig ingyen digitális védelmet nyújt a Panda Security minden meglévő és új vállalati ügyfelének, valamint tanároknak és diákoknak világszerte. A távmunkára és az online oktatásra való hirtelen átállás komoly biztonsági kockázatot jelent megfelelő technológiai háttér nélkül. Ezért a cég több mint 30 millió meglévő felhasználója és az új belépők számára biztosít díjmentesen kibervédelmi szolgáltatásokat az online támadásokkal szemben. A kezdeményezéssel a társaság célja, hogy a vállalkozások és az oktatási intézmények biztonsággal munkatársaikra és alaptevékenységükre koncentrálhassanak.

2020. március 31. 12:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás