5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban

Laszlo Horvath, 2015. május 26. 08:19

Minden évben a technológia folytonosan megújuló központjába, a Szilícium-völgybe érkeznek a digitális technológia diákjai, nemzetközi gurui. A cél a tanulás, nagyon erős előadói mezőny tágítja a fejeket, a nagyágyuktól (Baidu, Google) a startupokig. Beszámoló Horváth Lászlótól.

Nekem a személyes hobbim a startup brand nevek (és a begyűjtött pólók) figyelemmel kísérése, hiszen jópárukat heteken belül lenyelik az óriáscégek, akik "fényes, csillogó tárgyakat" keresnek megvételre. Erről beszélt nekem Jake Steinman, az E-Tourism kiállítássorozat tulaja, aki az itt megtalálható, a háromdimenziós filmfejlesztőktől a klasszikus ad networkokig nagynak számít a reklámiparban.
 
 
Mert ez is az oka annak hogy az évi 87 milliard dollárt startupokba fektető (hasonlítsuk ezt az EU 7 milliárd dollár éves startupos büdzséjéhez) környékre zarándokolnak a szerencsevadász vállalkozók. Kínából, Izraelből a legtöbben, néhányan más európai országokból is (Hollandiából és Németországból.) És akik többször megjelennek, és bemutatták, hogy mire képesek egy év alatt, azokra még nagyobb az étvágy.
 
Emellett persze adnak/vesznek projekteket, megtanuljuk egymás ajánlatait, termékeit, ötleteit, hogy a klienseket jobban tudjuk kiszolgálni.
 
Erős trend a globális mobil reklámforgalom, annak minden hype-jával és a biztonságukat féltő brandek paranoiájával. Nekem mindig gyanús, amikor a szakma – amire valljuk be szerényen, az összes reklámbüdzsé még mindig kis százalékát költik csak – probálja az eredményeit feltupírozni és túlragozni az analitikáját az eladások növekedésének. Mert még mindig a TV a nagyágyú, követik azt a keresőmotorok tömeges felhasználói, ahol a két nagy hal a Google (66% az Egyesült Államokban), illetve Baidu (87% Kínában.)
 
Akkor néhány kedvenc, sorjában – a 300 kiállító közül ezekhez volt a legtöbb szerencsém, bocsánat a többi kétszáz versenytársuknak...
 
 
 
Bemutatja a résztvevők névtelen szavazatai alapján egy egyszerű monitoron, mennyire jól működnek a reklámcsatornak, egymással versenyeztetve és a méretüket is figyelembe véve. Nagyon elegáns, okos, crowdsourced megoldás, és az "igazi, őszinte véleményt" reflektálja, nem pedig a számokat, amiket a salesek akarnak éppen bemutatni.
  
Private Internet Access
 
Akinek teljes anonimitásra van szüksége, íme egy szolgáltatás: a londontrustmedia.com segítségével szellemként szörfölhet, emailezhet bárki.
 
Vertoz
 
Azoknak, akiket nem érdekel a privacy, hanem olcsóbban szeretnének jobb termékeket kapni: ez az intelligens network ajánl retargeting, programmatic lehetőségeket, hatékony konverzióval.
 
Aerospike
 
Startupoknak is elérhető áron, kövér adatbázisokat lefogyasztva rugalmas, dinamikus kicsikre, akik gyorsan tudják kiszolgálni az adatelemzők igényeit  okos, izgalmas csapat.
 
Hostwinds
 
Igazi gyöngyszem, olyan hosting cég, akik felveszik a telefont, és visszaadják a pénzedet, ha nem felel meg a minőségük.  
 
 
Bárki, akinek kedve szottyan öt perc alatt reklámot csinálni, avagy van neki valamekkora forgalma: ezek a hölgyek/fiúk fizetnek érte.  
Ugyanennek a "dating traffic" változata a digitalperformance.de, akik azt ígérik, hogy jobban tudják az érdeklődő hölgyeket és fiúkat összehozni – több szinten, nemcsak az ágybabújásra koncentrálva, hanem könnyedebb módon, beszélgetésre, egy pohár borra társat keresőknek is adnak terepet.  
 
Reguel4
 
Ezek a designerek arra szakosodtak, hogy mindig friss, új bannercsíkok fussanak, minden szinten, minden csatornán – állandóan új vizuális üzenettel.
 
Cogensia
 
Ők arról szólnak, hogy legyen értelme az adatok/byte-ok milliárdjainak: abban segítenek, hogy a piacot megértse az egyszerű reklámozó. A Terradata a versenytársuk, ők is okos újítással léptek elő: individualizált üzenetek szólnak a reklámozók által targetált közönségnek – az adathalmazra építve.
 
Trustpilot
 
Személyesen nekem szóló ez az igazi gyöngyszem: a Yelp ellenszere (mert azt manipulálják, beleértve a nem éppen skrupulusságáról híres sales force-át a Yelpnek.) Integritás, felhasználóbarátság a Trustpilot módszere.
 
Cake
 
Akik affiliate marketingben gondolkodnak, több providerrel is dolgozhatnak, akik turn key megoldásokat árulnak: a Cake a kedvencem, mert például fraud preventiont is nyújtanak (amihez külön szolgálatot is találhatna, ha valaki biztosra akar menni a mobil körüli vadnyugati terepen: az Ethoca erre szakosodott.)
 
Meritus
 
A pénz beszél: Meritus "one stop shopping" megoldásokat kínál kicsi és nagy felhasználóknak egyaránt, világszerte.
 
YourAppi
 
Amire óriási az igény (és többen is koncentrálnak erre): mobil downloadok szervezése a célcsoportnak anélkül, hogy ezért fizetnének azoknak, akik letöltenek (incentivamentes).  
 
Dashbid
 
Aki videoreklámozással kíván foglalkozni, íme a megoldás: tradícionális- és OTT csatornák, analízissel, gyorsan felepített optimalizálásra kész dashboarddal.
 
Earshot
 
Geo-fencing, különösen turizmus- és kiskereskedelmi megoldás, a chicagói startup cég már olyan nagy nevekkel dolgozik, mint a Spotify.
 
Clickdealer
 
Végül (de nem utolsósorban persze): aki forgalmat ad, vesz, maximalizálni akarja a yieldet azoknak, akiknek a holland cég segítő kezet nyújt.
 
Ez valóban csak ízelítő abból, hogy mi zajlik az iparunkban: nagy tempójú újítások, eladó ötletek és cégek, ahogy felkészülünk arra, hogy még inkább mainstream legyen a digitális reklám, és még nagyobb falatot kapjon a reklámtortából. Nem véletlen, hogy a "Let us make a big impact" volt a mottója a nagyon sűrű két napnak: még többet, még precízebben, meg gyorsabban fog termelni a digitális marketingipar 2015-ben. Figyeljük az AdTechen beharangozott cégeket, mert nemsokára lehet majd olvasni róluk, ahogy a nagyok kiszimatolják a kiállításon a résztvevőket. Úgy lesz belőlük akvizíciós hír.

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ma negyvenéves az IBM PC!

Napra pontosan negyven évvel ezelőtt mutatkozott be az első IBM PC, az a személyi számítógép, amely minden bizonnyal a legnagyobb hatást gyakorolta az emberek életére. Bár az amerikai PC hivatalosan csak négy évvel később jutott el Magyarországra, a vasfüggöny mögött, Budapesten már 1982-ben elkészült a Proper-16 nevet viselő klónja – amely egyben a legelső európai PC/XT-klón.

2021. augusztus 12. 09:58

A Xiaomi a Fortune Global 500-as listájának 338. helyére lépett

A Xiaomi immár a harmadik egymást követő évben került fel a Fortune Global 500-as listájára. A vállalat idén a 338. helyet szerezte meg, jelentősen, 84 hellyel javítva tavalyi, 422. helyezését. Ezzel a növekedési ütemmel, 2021-ben a Xiaomi a világ leggyorsabban fejlődő vállalata az Internet és Kiskereskedelem kategóriában a Fortune Global 500-as listáján.

2021. augusztus 3. 09:56

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

Újra pályázhatnak a Technology Fast 50 díjra a gyorsan fejlődő technológiai cégek: a Deloitte már 22. éve hirdeti meg közép-európai versenyét, amely a technológiai iparág leggyorsabban növekvő vállalatait rangsorolja. Mind a már befutott, mind a feltörekvő technológiai vállalatoknak platformot biztosít arra, hogy szélesebb körben bemutathassák innovatív megoldásaikat. 

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

Az ESET globális FinTech-kutatásának üzleti szegmensében vizsgálta a felsővezetők hozzáállását a pénzügyi technológiához (FinTech) és a biztonsághoz: a felmérésben 1200 felsővezető vett részt az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Japán és Mexikó különböző iparágaiból. A felmérésből kiderült, hogy az üzleti vezetők több mint kétharmada (68%) tervezi növelni a pénzügyi technológiába, azaz a FinTech-be történő befektetéseit a 2021-2022-es időszakban.

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

Már egy hónapja elérhető az első magyar befektetési és jótékonysági kriptovaluta, a Hungarian Vizsla Inu. A digitális fizetőeszköz kezdeti értékéhez képest a csúcsponton 145 000 %-os növekedést ért el, s mostanra 950-szeresére nőtt az árfolyama. Ez azt jelenti, hogy az első holderek között akad olyan, aki egy kávé dollárért vásárolt, befektetése pedig ma egy kisebb használt autó értékével vetekszik.

2021. június 28. 09:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Tapasztalja meg a legendás játékot

2021. szeptember 20. 18:29

A világon egyedülálló drónra szerelhető szállítódobozt fejlesztettek

2021. szeptember 15. 14:15

Öt érmet is elhoztak a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiájáról

2021. augusztus 31. 09:58

A Xiaomi várakozásokat felülmúlóan teljesített a második negyedévben

2021. augusztus 26. 14:46