A pénzügyi szolgáltatók inkább utólag kezelik az online támadásokat, nem megelőzik azokat

MTI Sajtóadatbank, 2015. augusztus 20. 12:39

A bankok és az online fizetési szolgáltatók csaknem fele utólagosan kezeli az online támadásokat az esetek megelőzése helyett; a kiberbűnözők pedig évről évre kifinomultabb támadási módszereket találnak fel, így nő a bűnözések száma és a veszteségek mértéke - vélekedett a Kaspersky Lab.

Az orosz kiberbiztonsági vállalat a B2B International piackutatóval végzett közös felmérésére alapozta kijelentését. Beszámolójuk szerint a pénzügyi szervezetek túlnyomórésze, 66 százaléka megpróbálja kideríteni, ki áll a pénzügyi támadás mögött, azonban csupán 41 százalékuk tesz lépéseket annak érdekében, hogy megakadályozza az eset ismételt előfordulását.
 

A vállalatok mindössze 36 százaléka készít elemzést a támadás során kihasznált biztonsági résről és 38 százalékuk kompenzálja a veszteségeket.
 

A felmérésben résztvevő banki képviselők és fizetésirendszer-üzemeltetők 29 százaléka úgy vélte, hogy olcsóbb és hatásosabb megoldás a felmerülő csalások következményének enyhítése, mint az esetek elhárítása.
 

Az orosz magántulajdonban lévő Kaspersky Lab jelenleg csaknem 200 országban működik világszerte és több, mint 400 millió felhasználónak biztosít védelmet.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Indul a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2022. augusztus 15. 12:31

Új HR vezérigazgató-helyettes a Yettelnél

2022. augusztus 11. 11:21

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40