Van mód az Uber elszámoltatására

forrás: Prím Online, 2016. január 20. 14:26

A taxis tüntetés által kirobbantott vita az Uberről legtöbbször az elszámoltathatóság hiányát veti a megosztott gazdaság modelje szerint működő személyfuvarozó társaság szemére.  A Barion Payment Zrt. egyik alapítója, Bíró Tamás szerint igaz, hogy a technológiai fejlődéssel rengeteg megválaszolandó kérdés jár együtt, de az innovatív pénzügyi start-upoknak van jó válaszuk a "sharing economy"-ra alapozott vállalkozások átlátható elszámoltatására. 

Az Európai Unió a fizetéseket is az egyszerűség és olcsóság felé tereli, így például az E-pénz Direktívájának értelmében a pénz lemorzsolódása nélkül, nagy tömegben is végrehajthatóak a kis összegű tranzakciók, ami a hagyományos banki rendszerben nem lenne gazdaságos.
 
A Barion rendszerét használja például az Uber mintájára létrejött, étkeztetést közvetítő Yummber és a Lokálisra keresztelt őstermelői piactér is. Itt a szolgáltatást igénybe vevő vásárló közvetlenül annak a személynek fizet, aki a szolgáltatást nyújtotta. A fizetést lebonyolító Barion a bankkártyáról vagy prepaid egyenlegről kifizetett pénzt a szolgáltatás nyújtóinak (mert több is lehet) jóváírja, majd a jóváírt díjból kifizeti a szervezőt és ügynökeit megillető kis összegű jutalékokat.
 
Bíró szerint ebben a modellben az is kezelhető, hogy a szervező ügynökeihez hasonlóan az adóhatóság is azonnal megkapja az őt illető adóelőleget. Mivel az elektronikus fizetések esetében minden lépés egyértelműen dokumentált, az adóhatóság mindent nyomon tud követni, beleértve a szolgáltatást nyújtó sofőrök, őstermelők, háziasszonyok és amatőr séfek bankszámlájára kerülő bevételeket, valamint a szolgáltatást megszervező közösségi szereplők jutalékait.
 
A technológia tehát rendelkezésre áll. Ha a hatóságok felveszik a tempót a start-up cégekkel, akkor előírhatnak olyan szabályozást, mely transzparens fizetési megoldásokra épül.
 
Kulcsszavak: e-pénz Uber Barion

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A jövő informatikai szakemberei a középpontban

Huszonegyedik alkalommal tartja meg éves konferenciáját az Oracle Felhasználók Magyarországi Egyesülete (HOUG) március 27-29. között, több mint 450 érdeklődő részvételével.

2017. március 28. 15:26

Az Oracle tanulmánya szerint a fogyasztók egyre aktívabban alakítják a vásárlási folyamatot

A fogyasztók egyre inkább a saját időbeosztásuk szerint, az általuk preferált csatornákon szeretnének vásárolni, amely egyre kevesebb időt hagy a márkáknak arra, hogy kapcsolatba lépjenek velük, befolyásolják döntéseiket. 

2017. március 28. 11:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Google feltörte a 2012 előtt használt elektronikus aláírásokat védő algoritmust

2017. március 27. 12:18

A Telenorhoz igazolt a Magyar Vöröskereszt

2017. március 21. 15:37

Sikeresen lezárult a HARMAN cégcsoport felvásárlása

2017. március 15. 09:40

A 2016-os digitális reklámköltés összvolumene 68 milliárd

2017. március 1. 19:59
cloudappsportal.com