Visszatér Budapestre a CREW: a világ kutyaszemszögből videós sisakkal
Öt év után visszatér Budapestre a CREW belga művészeti kollektíva, amely a virtuális, a kiterjesztett és az immerzív valósággal kísérletezik, és korszakalkotó technológiájával hoz létre rendhagyó produkciókat. Ezúttal október 25- 26-27-én a Reality Research Festival látogatóit repítik el egy másik világba. A C.a.p.e._Drop_Dog című produkció során a közönség tagjai egy videós sisak segítségével azt is megtapasztalhatják, milyen érzés egy kutya bőrébe bújni.
A belga CREW művészi kísérletei láthatóvá kívánják tenni azt, hogyan változtat meg minket a technológia. A C.A.P.E. (Cave Automatic Personal Environment) egy immerzív performansz, amelyet a résztvevők egyenként élhetnek át. Korszakalkotó technológiájával a C.a.p.e._Drop_Dog a látogatókat egy másik világba küldi, ahol két sajátos, rövid történetbe csöppennek. Miközben a néző a térben mozog, a külső megfigyelőknek úgy tűnik, mintha egy ember-kiborg különös táncát járná – pedig közben pedig átéli az emberi lét, az emberi természet és percepció valódi törékenységét. A rendhagyó élményt október 25, 26 és 27-én (kedd, szerda, csütörtök) 16 és 22 óra között lehet kipróbálni a budapesti Reality Research Festival programjában. Indulás 20 percenként a Gödör Klubtól (1061 Budapest, Király u. 8-10., Central Passage).
A belga CREW kollektíva az elmúlt 12 évben készült előadásaiban és interaktív installációiban rendszeresen kísérletezik az úgynevezett immerzív technológiai környezet művészeti alkalmazásával és a neuro-fiziológia által felvetett filozófiai kérdésekkel. A sokoldalú kollektíva munkássága egy közös utópisztikus vágyból fakad: olyan médiumot keresnek, amely egyszerre elemzi és kiterjeszti a valóságunkat. Ez az immerziót, az „elmerülést” célzó szándék a CREW élő-művészetének az alapja. A csoport hibrid művészeti formákat hoz létre, munkáit pedig különböző műfajokban és helyszíneken (pl. előadóművészetek, vizuális művészetek, nagy léptékű társadalmi események, tudományos konferenciák) hozza létre. A társulat 2011-ben már járt Budapesten, akkor a Terra Nova című előadást mutatták be a világon másodikként a PLACCC Fesztiválon.
CREW (BE): C.a.p.e._Drop_Dog
Időpontok: 2016. október 25, 26, 27. 16.00-22.00 között, indulás 20 percenként
Helyszín: Gödör Klub (1061 Budapest, Király u. 8-10., Central Passage)
Jegyváltás ellenében látogatható program. Jegyek: http://placcc.jegy.hu/
A program a Reality Research Festival része, amely október 21. és 27. között első alkalommal várja az új technológiák iránt érdeklődőket Budapesten. A rendezvény célja, hogy művészeti, fejlesztői és kutatói szempontokból egyszerre értelmezze, hogyan ékelődnek be az új technológiák, az AR – augmented reality (kiterjesztett valóság), a VR– virtual reality (virtuális valóság) és az MR– mixed reality(kevert valóság) az észlelési és a tudati zóna közé, illetve hogyan befolyásolják a körülöttünk lévő világ megismerését, feldolgozását. A valóságkutatók hete a PLACCC Nemzetközi Művészeti Fesztivál és a 2007 óta működő, technológiai innovációval foglalkozó labor, a Kitchen Budapest kezdeményezésére született meg több más hazai és nemzetközi kulturális szervezet közreműködésével. A Reality Research Festival központja a Kubik Coworking Iroda alagsorában talált otthonra (13. kerület, Jászai Mari tér 5-6.).
Részletes program:
http://placcc.hu/2016/10/10/reality-research-festival/
Kapcsolódó cikkek
- A világ első virtuális olimpiai közvetítése a Samsunggal
- Repülés a virtuális valóság új dimenziójába
- Virtual Reality: egyre közelebb a realitáshoz
- High-tech jövő a jelenben
- Valóságkutatók hete Budapesten: jön a Reality Research Festival
- Tegnap még szórakozás, holnap már termék
- A jövő technológiája többé nem elérhetetlen
- VR szemüveg gyerekeknek, ami tanít?
- Kolivri: elindult az első magyar Virtuális Valóság (VR) videó és fotómegosztó oldal
- Magyarországon először – csúcskategóriás sajátmárkás telefonok a Vodafone kínálatában
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: