Mikor hívd fel az ügyfeleidet? – Ebben segít a mesterséges intelligencia

forrás: Prím Online, 2016. december 12. 15:11

A hétvégén került sor a Telekom szervezésében a két és fél millió forint összdíjazású, Leading Data Hackathon elnevezésű fejlesztői versenyre, ahol minden a Big Data, azaz az óriási adathalmazok körül forgott. 

A résztvevők egy 150 ezer soros anonimizált ügyféladatbázist kaptak, ennek segítségével kellett fejleszteniük „adatvizualizáció”, „adatprezentációs felület létrehozása”, valamint „adaton alapuló appok” kategóriákban. A versenyen 80 egyetemista és a Big Data területén tevékenykedő szakember mérte össze tudását 25 csapatban. Az egyik kategóriagyőztes pályamű arra hozott létre megoldást, hogyan kerülheti el a Telekom, hogy rossz időben hívja telefonon ajánlatokkal ügyfeleit. 


Az utóbbi 15 évben felgyorsult ütemben bővültek a vezetékes és mobil hálózati infrastruktúrák, közben rendkívüli mértékben elterjedtek a szenzorokkal, szoftverekkel és a hálózatra kapcsolódás lehetőségével ellátott eszközök. Napról-napra óriási mennyiségű adat jön létre, ami egyre erősebb, a hatalmas mennyiségű adat tárolására és feldolgozására alkalmas technológiákat és eszközöket igényel. Ezeknek együttes hatására alakultak ki azok az adatokra építő, üzleti alkalmazások, amelyek egy adott vállalkozás vagy intézmény adatait gyűjtik össze és elemzik, ezzel biztosítva a mindennapos üzleti tevékenység új szempontú megértését. A vállalati és szervezeti versenyképesség szempontjából egyre jelentősebb tényezővé válnak azok a Big Data megoldások, amelyek a céges illetve intézményi folyamatok során keletkező adatok értelmezését, újrahasznosítását célozzák meg.
 

„Szeretnénk a hazai Big Data ökoszisztéma jelentős szereplőjévé válni, ezért is fontos számunkra, hogy alkalmat adjunk arra, hogy az adatok iránt érdeklődő szakemberek a mostani Hackathonhoz hasonló inspiráló eseményeken találkozhassanak egymással. A mostani hétvégi versenyen több olyan színvonalas megoldás is született, mellyel a vállalat tovább szeretne dolgozni” – mondta el Dobó Mátyás, a Magyar Telekom termékfejlesztési igazgatója.
 

A versenyzők a helyszínen kapták meg az adatokat, és 24 óra alatt kellett felhasználásukkal elkészíteniük a pályamunkát. A fődíj kategóriánként félmillió forint volt, a második helyezettek munkáját 200 ezer, a különdíjasokét 100 ezer forinttal honorálták a szervezők. A zsűriben a Telekom, a T-Systems Magyarország, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Kitchen Budapest szakemberei ültek. Az eseménynek a MOSAIK Startup Hub adott helyszínt. 

 


 

A díjazottak:

  • Adatvizualizáció kategóriában I. helyezést ért el a Déta névre hallgató 4 fős csapat, akik gyönyörűen modellezték egy dashboard felületen, hogy hol érdemes boltot nyitni. A felület jól szemlélteti, hogy az adott célcsoport merre jár, hol vannak azok a boltok, melyek számukra könnyen megközelíthető. A csapat „a legkreatívabb plusz adatforrás-bevonásáért” különdíjban is részesült. 
  • A kategória második helyezettje a két fős Titz&Sux csapat lett, akik látványos infografikákon jelenítették meg a bejövő-kimenő SMS-ekre való reagálás megoszlását kor szerint.
  • Adaton alapuló applikációk kategóriában első helyezést ért el a Dinamikus duó nevű csapat, akik arra hoztak megoldást, hogy hogyan kerülheti el a Telekom, hogy rossz időben hívják ajánlattal az ügyfeleket. Az alkalmazás az ügyfelek mellett színkóddal jelzi, hogy az adott időszakban valószínűleg alkalmas-e az ügyfelet hívni.
  • Második helyezést ért el a Veszélyes nevezetű csapat, akik internetezést segítő applikációt találtak ki, mely hőtérkép segítségével mutatja, hogy hol a legjobb a net sávszélessége. Ha olyan helyszínen vagyunk, ahol nem elegendő ez, párszáz forintért vásárolhatunk magasabb sávszélességet, például egy fesztiválon.
  • A harmadik kategória, azaz az adat prezentációs felület létrehozásában első helyezést ért el a Vizarts csapata, akik a Telekom ajánlati rendszerét egyszerűsítenék le úgy, hogy ügyfelenként maximum 5 ajánlat jelenjen meg - az adott ügyfélre szabva.
  • Második helyezett a Data Ninjas csapata lett, akik geolokációs marketing megoldást hoztak létre, melynek vásárlásösztönzés a célja. A napközbeni mozgásuk szerint kapnának értesítést az ügyfelek, hogy az útjukban épp hol kaphatnak kedvezményesen például egy kávét.
  • A Déta mellett két másik csapat is részesült 100-100 ezer Ft különdíjban. A legjobb üzleti modell különdíjat az Optimism under uncertanity csapata kapta, akik a közösségi megosztásra  épített dinamikusan változó tarifaárazást találtak ki, mely a percdíjak változására épül. Dashboard felületen követhető az átlagos kihasználtság, a csúcsidő és a várható csúcsidő, e szerint csúcsidőn kívül olcsóbb percdíjjal telefonálhatnak az emberek.
  • A harmadik különdíjat az adattudományért a DataLens csapata nyerte, akik egy Connect nevű társkereső applikációt hoztak létre, mely a Point of Interest adatok alapján csoportosítja az ügyfeleket és mutatja meg, hogy hol vannak a hasonló érdeklődésű emberek az ügyfél közelében.
  • A közönség díjat pedig egy szórakoztató a Telekom hívásaira és ügyfeleire épülő, tippelős játékot létrehozó Big Data Principum csapata vitte el. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

NMHH-felmérés: a netezők hetven százaléka vásárol online

A magyarok már a járvány előtt is rendszeresen használták az internetet különböző ügyeik intézésére, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) piackutatásából. Az online vásárlás és az azzal kapcsolatos tevékenységek a legelterjedtebbek, tízből hét netező vett már valamit a világhálón. A bankolás, a hivatalos ügyek és a fizetés intézése azonban még jelentősen függ attól, hogy mennyire képzett és iskolázott valaki.

2020. július 1. 18:40

Közel százezer vállalkozás tért át online számlázásra júniusban

A NAV online adatszolgáltatásra történő átállás véghajrájában sokkal több vállalkozás váltott Számlázz.hu-ra, mint az a 2018-as tapasztalatok alapján várható volt. (2018. július 1-től azokat a számlákat kellett beküldeni a NAV rendszerébe, amelyeknek az áfatartalma meghaladta a 100 000 forintot, míg július 1-től minden belföldi adóalany felé kiállított számlát továbbítani kell a NAV-nak.)

2020. július 1. 17:11

Már Magyarországon is elérhetőek a TCL 8K QLED X91 széria okostelevíziói

Megérkezett Magyarországra a TCL Electronics legújabb 8K QLED X91 sorozata: az X91 széria okostelevíziói már megvásárolhatók a hazai viszonteladóknál. A legújabb TCL QLED 8K X91 Quantum Dot Display-alapú termékcsaládjával szintet léphetünk a szórakozás terén. A sorozat kiváló audiovizuális minőségével, TCL AI technológiájával és a kifinomult formatervezéssel páratlan élményt nyújt az otthoni tévézésben.

2020. július 1. 15:52

Vodafone: folytatódnak a fejlesztések a következő hónapokban

A Vodafone Magyarország és a UPC Magyarország jogi összeolvadása 2020. április 1-jén megtörtént, ezzel a két cég egy jogi entitássá vált. Bár a pozitív változásokat hamarosan már kezdhetik érzékelni az ügyfelek, vannak még további teendők, amíg a UPC korábbi technikai rendszerei teljesen integrálódnak a Vodafone rendszerébe, amiket átmeneti időre részben még a korábbi tulajdonos infrastruktúrája szolgál ki. A Vodafone az integráció felgyorsítása révén a lehető legrövidebb időn belül ki kívánja váltani a jelenlegi működést, és a szolgáltatásokat a lehető leghamarabb a Vodafone saját hálózatára irányítja át.

2020. július 1. 14:35

Az internetes zaklatások ötöde a közösségi médiában történik

A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás az egyik legalattomosabb civilizációs jelenség: míg a támadók arctalanságba burkolózva okozhatnak életre szóló lelki sérüléseket, a fiatalkorú áldozatok mindössze tizede mer beszélni az őt ért sérelmekről. De vajon milyen jelei lehetnek annak, hogy a gyermeket online zaklatás érte, hogyan támogathatjuk a gyógyulásban és a védekezésben? Pszichológus szakértővel kerestük a válaszokat.

2020. július 1. 13:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32
online sportfogadás