Több mint 12 ezer gyerekhez jutott el 2016-ban a Legyél Te is Informatikus! program

forrás: Prím Online, 2016. december 17. 09:52

Közel egy éve, 2015 novemberében indította útjára a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország közös pályaorientációs programját, a Legyél Te is Informatikust. Az azóta eltelt időszakban a vállalatcsoport önkéntesei országszerte 58 településen, 171 iskolában 242 előadást tartottak, amivel több mint 12 ezer diákot értek el személyesen.

A kezdeményezés célja, hogy a vállalati tudástőkére és önkéntességre alapozva a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország szakemberei megmutassák a pályaválasztás előtt álló gyerekeknek az IT karrierben lévő lehetőségeket. Az előadások során a kidolgozott, komplett oktatási anyag mellett az önkéntesek saját karriertörténetük felvázolásával is közelebb hozzák a szakmát a diákokhoz.  

 

„Egész Európában növekvő tendencia az informatikus szakemberhiány, több százezerre tehető a betöltetlen álláshelyek száma, az IVSZ számításai szerint Magyarországon is nagyságrendileg 22 ezer informatikus hiányzik jelenleg a munkaerőpiacról. Mindemellett a pályaválasztás előtt álló fiatalok közül sem látnak sokan perspektívát ebben a szakmában, ezen a szemléleten igyekszik változtatni a Legyél Te is Informatikus.” – fogalmazott Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója, aki maga is többször tartott már pályaorientációs előadást.

 

A program egy év alatt valódi benchmarkká vált a hazai vállalatok számára a pályaorientációs és az önkéntes tevékenységek között.  2017 januárjától az IT Services Hungary szakemberei is csatlakoznak önkéntesként a kezdeményezéshez, elősegítve ezzel azt a távolabbi célt is, hogy teljes iparági összefogássá nője ki magát a program.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09