Megbízható szállítóra vágynak az online vásárlók és eladók

A Vatera felmérése szerint az e-kereskedelemben a szállítási mód kiválasztásánál a vállalt határidő betartása a legfontosabb szempont

forrás: Prím Online, 2017. március 10. 11:57

Az online kereskedelemben a megbízhatóság a legfontosabb szempont a szállítási mód kiválasztásakor – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből. 

Az online piactér ezúttal a Vaterafutár szolgáltatás felhasználóit kérdezte meg arról, hogy eladóként, illetve vásárlóként milyen szempontok alapján választanak szállítási módot online adásvételeikhez, milyen jellegű és értékű termékeket kézbesítését igénylik, illetve mennyire vannak megelégedve a különböző szolgáltatások színvonalával. A felmérésből az is kiderült, hogy a Vaterafutárral küldött csomagok közel felét (46%) nem a vaterás csomagfeladások, hanem más apróhirdetési oldalak, webshopok és Facebook adásvételi csoportok feladásai adják. Így a kutatás eredményei általában a magyar e-kereskedelemre vonatkozóan is mérvadóak lehetnek.

 

A megbízhatóság mindennél fontosabb

A februárban végzett online kérdőíves felmérésében részt vevő több mint 11 ezer válaszadó számára a megbízhatóság az elsődleges elvárás egy szállító partnerrel szemben, vagyis az ígért szállítási határidő betartása (4,61 pont az 5-ből). Ezt szorosan követi az alacsony ár (4,55), illetve az országos szintű lefedettség (4,44). Meglepő módon a gyorsaság csupán az ötödik fő szempont (4,28), ami ellentmond annak a nemzetközi trendnek, miszerint az online vásárlók a lehető legrövidebb, akár egy-két órán belüli szállítási határidőt igénylik, komoly kihívást okozva ezzel tengerentúli piaci szereplőknek. 

 

A felmérés az eladók és a vásárlók válaszait külön-külön is értékelte. Ez alapján megállapítható, hogy előbbiek számára inkább a logisztikai szolgáltatások alacsony árfekvése a meghatározó (4,66), míg utóbbiak valamivel jobban értékelik, ha meghatározhatják, illetve módosíthatják a kiszállítás időpontját (4,26), valamint, ha változatos átvételi és fizetési módok közül választhatnak (4,14).

 

 

Így vaterafutározunk mi 

A válaszadók 49 százaléka szerint a legjobb, ha a futárszolgálat házhoz jön a feladandó csomagért. Mintegy 32 százalékuk részesíti előnyben az átvételi ponton történő csomagfeladást, és mára már 19 százalékuk veszi igénybe erre a célra a különböző csomagautomatákat. A Vaterafutárt jellemzően havonta 1-2 alkalommal (41%), átlagosan 5.000-10.000 forint közötti értékű (34%), és egy szállítási címre többnyire egy terméket tartalmazó csomag (86%) feladására veszik igénybe. Ez a termék az esetek többségében műszaki cikk (26%), női-férfi ruházat (16%), gyerekruházat és -játék (12%) illetve könyv (11%). 

 

Átlagon felüli elégedettség

A felmérés során a Vatera arra is kíváncsi volt, hogy a Vaterafutár jelenlegi felhasználói mennyire elégedettek a szolgáltatások színvonalával. Az összesen kilenc szempontot tartalmazó értékelés során a maximálisan adható ötből átlagosan 4,41 pontot osztottak ki a válaszadók, melyek közül a legmagasabb pontszámot a kézbesítés sebessége (4,5), a megbízhatóság (4,47) és az országos lefedettség (4,45) kapta. 

 

 

Már nem divat a személyes átvétel

A Vatera statisztikái szerint a felhasználók egyre kevésbé ragaszkodnak a személyes átvételhez: bár a vásárlók közel negyede még mindig ezt a lehetőséget választja, az utóbbi egy évben 15 százalékról 22 százalékra emelkedett a „Vaterafutár előre utalással” szállítási módot választók aránya. Ez jól mutatja, hogy a felhasználók biztonságosnak ítélik meg a Vaterán történő vásárlást, ami többek között a jól működő eladói értékelési rendszernek, valamint a Biztonságos Vásárlás Program (BVP) keretében nyújtott 100.000 Ft-os pénzvisszafizetési garancia bevezetésének is köszönhető.

 

A Vaterafutár szolgáltatásain belül a legnépszerűbb átvételi mód egyértelműen a házhoz szállítás (42%), amely 2014 óta 15,3 százalékos növekedést tudott elérni, míg második helyen az átvevőpontok állnak. A Vatera partnereivel közösen az elmúlt években komoly erőfeszítéseket tett a csomagautomaták hazai népszerűsítésére, aminek köszönhetően a Vaterafutáron megtalálható a három legnagyobb ilyen jellegű szolgáltató (Foxpost, Webox, MPL). A csomagautomaták aránya így a különböző átvételi módokon belül 2014 és 2016 között 1,7 százalékról 13 százalékra emelkedett, mialatt az átvevőpontok aránya 71 százalékról 45 százalékra csökkent. 

 

„A Vaterafutár forgalma 2012 óta több mint húszszorosára nőtt, és szolgáltatási köre folyamatosan bővül rugalmas és változatos szállítási módokkal. Kevesen tudják, de az előnyeivel nem csupán a vaterázók élnek, hanem számos online kereskedő is. Sőt, a mostani felmérésünk szerint a felhasználók 46 százaléka más apróhirdetési oldalakon, Facebook adásvételi csoportokban, illetve saját webshopban értékesített termékek kiszállításához is a Vaterafutárt veszi igénybe. A Vaterafutár sikerének egyik titka, hogy jelentős mértékű csomagforgalmat koncentrál, ezért a szolgáltatókkal a piacinál esetenként lényegesen olcsóbb egyedi díjakat tudtunk kialkudni a felhasználók számára. Márciusban differenciáltuk a szolgáltatás árait, és a Vaterán értékesített termékekre egyre több szállítási mód esetében nyújtunk különösen kedvező díjakat” – foglalta össze Szanitter Áron, a Vatera ügyvezető igazgatója.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ellentmondás az adatokban

A legtöbb vállalat az adatok mennyiségének ugrásszerű növekedésére inkább teherként, mintsem előnyként tekint – derül ki a Forrester Consulting nemzetközi kutatásából, amelyet a Dell Technologies megrendelésére készített. Túlterheli a használt technológiai megoldásokat, az emberi erőforrásokat és a folyamatokat a hatalmas mennyiségű, sokféle adat gyors áramlása. A cégeknek vannak adathasználati céljaik – és sokan közülük úgy vélik, a működésük adatvezérelt –, de számos akadály lassítja őket. Ilyen akadály például az adathasználati szakértelem hiánya, az adatok elkülönített gyűjtése, az elszigetelt vállalati egységek, a manuális folyamatok, valamint az adatvédelmi és biztonsági hiányosságok. 

2021. december 6. 20:01

Már az Apple Music alkalmazás is elérhető az LG okostévéin

Tovább bővül az LG webOS platform által kínált otthoni szórakozási lehetőségek köre: már az Apple Music zenestreaming-szolgáltatás is elérhető az LG Electronics (LG) okostelevízióin.

2021. december 6. 18:22

Három évig tartó fejlesztési munkálatok végéhez ért a DIGI

Három évig tartó vezetékes hálózat fejlesztési munkálatokat zár le 2021 decemberében a DIGI. Az újításoknak köszönhetően a vállalat 16 vidéki nagyvárost is lefedő gerinchálózata saját optikai hálózaton kapcsolódik a budapesti központhoz. 

2021. december 6. 16:50

Gyors és felhasználóbarát töltés az ABB megoldásával

Az ABB bevezeti a Plug N Charge technológiát, amely egyszerűsíti, és még gördülékenyebbé teszi az elektromos járművek töltését és aztán a fizetést. A Pug N Charge alkalmazása esetén az elektromos autó vezetőjének csak annyi dolga lesz, hogy a járművel beáll a töltési ponthoz, majd a töltővezetéket csatlakoztatja az autóhoz. A töltési folyamat automatikusan indul, majd a folyamat végén a fizetés szintén automatikusan engedélyezve lesz.

2021. december 6. 15:13

A Nothing ear (1) fülhallgató fekete változata Magyarországra is megérkezik

A Nothing bejelentette, hogy első terméke, az ear (1) fülhallgató már fekete változatban is elérhető. A pehelysúlyú, teljesen vezeték nélküli fülhallgató matt fekete gumiharanggal, átlátszó tokban érkezik. Az új színváltozat az eredeti ear (1) specifikációihoz hasonlóan akár 34 órányi használatot biztosító tokkal, 11,6 milliméteres hangszóróval és aktív zajszűréssel érkezik.

2021. december 6. 13:45

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59