Dinamikusan növekszik a hazai kiskereskedelem

forrás: Prím Online, 2017. június 7. 12:08

Ismét sikeres évet zárt a hazai online kiskereskedelem. 2016-ban 427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le a magyar webshopok, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5%-a. Az online szektor dinamikus bővülése nem meglepő, hiszen egyre többen és egyre nagyobb kosárértékben vásárolnak online.

A XIV. Elektronikus Kereskedelmi Konferencián ismertették az eNET legfrissebb kutatási eredményeit, amelyet webáruházak körében végeztek. A kutatásból kiderült, hogy tavaly sem pihentek az e-kiskereskedők. Egyre nagyobb lendületet kap a hazai online kiskereskedelem, ami 2016-ban elérte a 427 milliárd forintot, ezzel tovább növelve a teljes hazai kiskereskedelmen belüli részesedését. A legnagyobb volumenben értékesített termékkategóriák között szerepeltek a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, a ruházati termékek, a játékok/ajándékok és a háztartási gépek/fehéráruk, mely termékkategória online forgalmat tekintve kiütötte a tavalyi évben TOP 5-ben szereplő lakásfelszereléshez kötődő termékekét. Nem csak a piac mérete, de a virtuális kosarak mérete is növekedett, tavaly átlagosan 13 000 forintot költöttek a neten az online vásárlók egy alkalommal, ami 1700 forintos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest.  
 

 


Az egyes kiszállítási módok elérhetősége nem változott a webáruházknál az elmúlt egy évben. Továbbra is a futárszolgálatos kiszállítási mód a legelterjedtebb, amelyet fej-fej mellett a boltban, a személyzettel rendelkező partnerponton, valamint a telephelyen/irodában történő személyes átvétel követ. A vásárlások összértéke szerinti részesedésben sem történt jelentős átrendeződés a szállítási megoldásokat tekintve. Továbbra is futárszolgálatos, a saját alkalmazott általi és a boltban történő személyes átvétellel került kézbesítésre a vásárlások értékének legnagyobb része (88%).

 

Az elmúlt évek tendenciáit követve a hazai webáruházakban vásárlók továbbra is készpénzes utánvéttel, banki átutalással, illetve boltban/telephelyen/irodában történő készpénzes fizetési lehetőséggel találkozhatnak leginkább. Az előző évhez képest a legnagyobb, 25 százalékpontos növekedés az utánvétes bankkártyás fizetés esetén következett be. A logisztikai szolgáltatók sorra fejlesztik és bővítik szolgáltatásaik körét, aminek eredményeképpen egyre több küldeményszállító futárja érkezik POS terminállal felfegyverkezve a vásárlókhoz.  A legnagyobb részesedést továbbra is a készpénzes utánvét tudhatja magáénak mind a megrendelések számát és értékét tekintve, azonban a vásárlások számának és értékének több mint egytizede már bankkártyával került kifizetésre a tavalyi évben utánvétes átvételkor.  

 
Az elmúlt években egyre több 18 év feletti internetező kóstol bele az online vásárlás világába – és az e-kiskereskedelem dinamikus növekedése azt mutatja rákaptak az ízére. Míg 2015-ben az online vásárlók száma éppen csak meghaladta a négy millió főt, mára további 600 ezer fő erősíti az online vásárlók táborát, így elmondható, hogy a felnőtt internetezők 84%-a vásárol legalább egy évben egyszer online. Nem csupán a hazai webáruházakban vásárlók száma bővült az elmúlt években. Egyre többen rendelnek külföldi webshopokból is. 2015-ben 1,5 millió fő, 2017-ben már 2,2 millió fő vásárol a neten külföldről (is).
 
 
Habár éppen csak beköszöntött a nyár, az év bármely szakában járunk a karácsony mindig egy kiemelt időszaknak számít az e-kereskedők életében, gyakorlatilag erre készülnek szinte egész évben. Nem volt ez másképp a 2016-os évben sem, amikor a webáruházak Black Friday-es és karácsonyi ajánlatairól szólt az e-kiskereskedelem. Nem hiába, hiszen egyre nagyobb szeletet tesz ki a november-december hónapokban lebonyolított netes forgalom a teljes online kiskereskedelemből. A tavalyi évben mind a vásárlások száma, mind az értéke szerint 2016 utolsó két hónapjában termelődött a teljes hazai online e-kiskereskedelmi forgalom 31%-a, ami két évvel korábban még csupán csak a megrendelések számának 19, a megrendelések értékének pedig 21%-át adta. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Világszerte már több mint egymillió darabot adtak el az LG ikonikus InstaView hűtőszekrényeiből

Mérföldkőhöz ért az LG Electronics (LG) prémium InstaView Door-in-Door hűtőszekrénycsaládja: 2016-os bemutatása óta a gyártó világszerte több mint egymillió példányt adott el a termékekből. Az LG nagykapacitású hűtőszekrényei immár közel 150 országban, hat kontinensen kaphatók, naponta pedig átlagosan több mint 700 darab talál gazdára.

2020. augusztus 9. 10:10

Értékteremtés és környezetvédelem

A magyar légiforgalmi szolgálat alapértékként tekint a környezettudatosságra és a társadalmi felelősségvállalásra. Amellett, hogy a vállalat számos olyan intézményt segít, amelyek az oktatás, a sport, a kultúra vagy épp a szociális ellátás területén tevékenykednek, szívesen áll a helyi közösségek életminőségét javító kezdeményezések mellé. Az alábbiakban a HungaroControl támogatásával megvalósult beruházások közül mutatunk be néhányat.

2020. augusztus 8. 16:33

Vezeték nélküli zajszűrős Sony fejhallgató

A Sony bejelentette zajszűrős fejhallgatóinak negyedik generációját, a díjnyertes 1000X család legújabb tagját, a WH-1000XM4 vezeték nélküli készüléket*. A legújabb fejhallgató magába foglalja a WH-1000XM3 méltán népszerű technológiáit, intelligens funkcióival, köztük a személyre szabható zenével, a fejlettebb zajszűréssel és az egyéni környezeti hangoptimalizálással olyan kiváló hangélményt hoz létre, mellyel elődjén is túltesz.

2020. augusztus 8. 14:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új energiacímkék jönnek a háztartási gépekre

2020. augusztus 4. 16:36

Online sportfogadás Magyarországon

2020. július 23. 20:39

Harmadával nőttek a kibertámadások a koronavírus miatt

2020. július 16. 09:36

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53
online sportfogadás