Dinamikusan növekszik a hazai kiskereskedelem

forrás: Prím Online, 2017. június 7. 12:08

Ismét sikeres évet zárt a hazai online kiskereskedelem. 2016-ban 427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le a magyar webshopok, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5%-a. Az online szektor dinamikus bővülése nem meglepő, hiszen egyre többen és egyre nagyobb kosárértékben vásárolnak online.

A XIV. Elektronikus Kereskedelmi Konferencián ismertették az eNET legfrissebb kutatási eredményeit, amelyet webáruházak körében végeztek. A kutatásból kiderült, hogy tavaly sem pihentek az e-kiskereskedők. Egyre nagyobb lendületet kap a hazai online kiskereskedelem, ami 2016-ban elérte a 427 milliárd forintot, ezzel tovább növelve a teljes hazai kiskereskedelmen belüli részesedését. A legnagyobb volumenben értékesített termékkategóriák között szerepeltek a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, a ruházati termékek, a játékok/ajándékok és a háztartási gépek/fehéráruk, mely termékkategória online forgalmat tekintve kiütötte a tavalyi évben TOP 5-ben szereplő lakásfelszereléshez kötődő termékekét. Nem csak a piac mérete, de a virtuális kosarak mérete is növekedett, tavaly átlagosan 13 000 forintot költöttek a neten az online vásárlók egy alkalommal, ami 1700 forintos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest.  
 

 


Az egyes kiszállítási módok elérhetősége nem változott a webáruházknál az elmúlt egy évben. Továbbra is a futárszolgálatos kiszállítási mód a legelterjedtebb, amelyet fej-fej mellett a boltban, a személyzettel rendelkező partnerponton, valamint a telephelyen/irodában történő személyes átvétel követ. A vásárlások összértéke szerinti részesedésben sem történt jelentős átrendeződés a szállítási megoldásokat tekintve. Továbbra is futárszolgálatos, a saját alkalmazott általi és a boltban történő személyes átvétellel került kézbesítésre a vásárlások értékének legnagyobb része (88%).

 

Az elmúlt évek tendenciáit követve a hazai webáruházakban vásárlók továbbra is készpénzes utánvéttel, banki átutalással, illetve boltban/telephelyen/irodában történő készpénzes fizetési lehetőséggel találkozhatnak leginkább. Az előző évhez képest a legnagyobb, 25 százalékpontos növekedés az utánvétes bankkártyás fizetés esetén következett be. A logisztikai szolgáltatók sorra fejlesztik és bővítik szolgáltatásaik körét, aminek eredményeképpen egyre több küldeményszállító futárja érkezik POS terminállal felfegyverkezve a vásárlókhoz.  A legnagyobb részesedést továbbra is a készpénzes utánvét tudhatja magáénak mind a megrendelések számát és értékét tekintve, azonban a vásárlások számának és értékének több mint egytizede már bankkártyával került kifizetésre a tavalyi évben utánvétes átvételkor.  

 
Az elmúlt években egyre több 18 év feletti internetező kóstol bele az online vásárlás világába – és az e-kiskereskedelem dinamikus növekedése azt mutatja rákaptak az ízére. Míg 2015-ben az online vásárlók száma éppen csak meghaladta a négy millió főt, mára további 600 ezer fő erősíti az online vásárlók táborát, így elmondható, hogy a felnőtt internetezők 84%-a vásárol legalább egy évben egyszer online. Nem csupán a hazai webáruházakban vásárlók száma bővült az elmúlt években. Egyre többen rendelnek külföldi webshopokból is. 2015-ben 1,5 millió fő, 2017-ben már 2,2 millió fő vásárol a neten külföldről (is).
 
 
Habár éppen csak beköszöntött a nyár, az év bármely szakában járunk a karácsony mindig egy kiemelt időszaknak számít az e-kereskedők életében, gyakorlatilag erre készülnek szinte egész évben. Nem volt ez másképp a 2016-os évben sem, amikor a webáruházak Black Friday-es és karácsonyi ajánlatairól szólt az e-kiskereskedelem. Nem hiába, hiszen egyre nagyobb szeletet tesz ki a november-december hónapokban lebonyolított netes forgalom a teljes online kiskereskedelemből. A tavalyi évben mind a vásárlások száma, mind az értéke szerint 2016 utolsó két hónapjában termelődött a teljes hazai online e-kiskereskedelmi forgalom 31%-a, ami két évvel korábban még csupán csak a megrendelések számának 19, a megrendelések értékének pedig 21%-át adta. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?

A LEO-műholdak a világ minden szegletébe elhozhatják a nagy sebességű internetet – ha nem állnak egymás útjába. A Deloitte TMT Predictions 2020-as jelentése így fogalmazott: az alacsony Föld körüli pályán (LEO) működő műholdak konstellációi vagy forradalmat hoznak el a szélessávú szolgáltatásokban, vagy egy nagy rakás űrszemét keletkezik. Három évvel később még mindig nem teljesen egyértelmű, melyik szcenárió jön be, sok vállalat azonban továbbra is az előbbire szavaz.

2023. március 24. 09:56

Széchenyi-egyetem: még több szakmai kihívással tér vissza az Audi Development Camp

Még több szakmai kihívással érkezik 2023-ban az Audi Development Camp, a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria nyári programja. Az angol nyelvű tábor projektalapú képzést biztosít hazai és nemzetközi hallgatók számára annak érdekében, hogy a motivált, szorgalmas és kihívásokat kereső diákokat megtanítsa arra, miként hozhatják ki a legtöbbet a karrierjükből.

2023. március 23. 20:59

A Kingston Technology vezeti a 2022-es rangsort a viszonteladói SSD-piacon

A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. flash-memóriákat gyártó leányvállalata, a Kingston Digital Europe Co LLP bejelentette, hogy 2022-ben SSD-piaci részesedés szempontjából az első helyen végzett a viszonteladói szegmensben. Bár az előző évhez képest csökkent a kliens SSD-k iránti kereslet, a végfelhasználói piacon tapasztalt folyamatos árcsökkenés következtében kialakult rugalmasság és diverzifikáció fenntartotta az egészséges keresletet a Kingston kiváló minőségű SSD-megoldásai iránt. 2022-ben a Kingston az új NV2 kliens NVMe meghajtóval bővítette portfólióját, valamint konzol- és PC-gamerek számára ideális hűtőbordás modellel frissítette a díjnyertes Kingston FURY Renegade SSD-t.

2023. március 23. 19:27

Kiskaput nyitott a hirdető cégeknek a Facebook

30-40 százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a Facebook dedikált ügynökségekkel szerződik le annak érdekében, hogy minél egyedibben tudja kiszolgálni a közönséget. Az együttműködő partnerek így olyan béta fejlesztésekhez, algoritmus frissítésekhez és beállítási opciókhoz jutnak hozzá, melyeknek köszönhetően eredményesebb és költséghatékonyabb kampányokat tudnak folytatni már a tesztidőszakban.

2023. március 23. 17:58

Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei március 23-án Kínában. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate okosóra és a HUAWEI FreeBuds 5 vezeték nélküli fülhallgató. Az új termékek hamarosan Európában is elérhetőek lesznek, a bemutatót május 9-én, Münchenben tartja a gyártó.

2023. március 23. 16:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció

2023. március 21. 09:59

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

2023. március 14. 20:32

IT Akadémiát indított a BME VIK és a Qualysoft

2023. március 9. 14:08

DEUTSCHE TELEKOM innovációk az idei Mobil Világkiállításon

2023. február 28. 12:48