Vodafone ünnepi adatok
A 2017/18-as ünnepi időszak tapasztalatai szerint egyre többen használtak mobilinternetet a szeretteik köszöntésére. Ezzel együtt csökkent a mobilhívások száma és ideje, viszont több SMS-t és MMS-t küldtek tavalyhoz képest a Vodafone ügyfelek – derült ki a szolgáltató ünnepi statisztikáiból.
Az utóbbi években egyre többen használnak mobilnetet a köszöntésre, miközben a mobilhívások száma csökkenő tendenciát mutat – tavalyhoz képest 4%-kal kevesebb, összesen több mint 16,7 millió hívást indítottak a Vodafone hálózatán az ünnepi időszak alatt. A hívásoknak nem csak a száma, de az időtartama is csökkent, majdnem 3%-kal. Ami viszont az SMS-eket illeti, a mostani időszakban több mint 2 millióval többet küldtek a Vodafone ügyfelei tavalyhoz képest – összesen több mint 12,4 milliót. Nőtt továbbá a kiküldött MMS-ek száma is, idén már meghaladta a 200.000-et, ami közel 3,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A legnagyobb mértékű növekedés azonban a mobilinternet forgalomban volt megfigyelhető: egyre többen használják a különböző internetes felületeket szeretteik köszöntésére. Az adatforgalom az elmúlt évhez képest 69%-kal nőtt, míg a 2015/16-os időszakhoz képest 140%-kal emelkedett.
A roaming korlátok lebontásának köszönhetően külföldön is egyre többen és egyre többet használták a mobilinternetes szolgáltatásokat, így az ünnepek alatt Vodafone ügyfelei több mint háromszor annyi adatot használtak fel, mint egy évvel korábban, és közel hétszer annyit, mint 2015/16 fordulóján.
A mobilinternet elképesztő mértékű népszerűségének ilyen mértékű növekedése több okra is visszavezethető. Egyrészt a Vodafone-nál nagy hangsúlyt fektetnek a folyamatos hálózatfejlesztésekre, egyre több helyen érhető már el országszerte a legmodernebb 4G+ szolgáltatás: a fővárosban és Tatabányán, valamint tavaly nyártól már a Balaton keleti medencéjében is, de Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Pécs, Szeged és Veszprém legforgalmasabb területein is elindították a Vodafone leggyorsabb hálózati szolgáltatásának tesztműködését, így általánosan nő a szolgáltatás minősége. Emellett, a Vodafone 2017-ben megújította a havidíjas portfólióját: június 6-án megjelentek az első Vodafone Pass csomagok, amelyeknek köszönhetően korlátlanul használhatók a legnépszerűbb közösségi applikációk. Augusztus 15-én pedig megjelent a háromszoros korlátlanságot kínáló Red Infinity tarifacsomag is. Mindezek elősegítik a mobilinternet népszerűségének növekedését.
Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas növekedés a Vodafone karácsonyi adatforgalmában
- Egyre növekszik a mobilinternet népszerűsége
- A világ első SMS-e
- Tovább bővíti 4G+ hálózatát a Vodafone
- A Telenor ügyfelek időt és korlátlanságot kapnak ajándékba
- Vodafone 4G+ a Balatonnál is
- Valentin napon egy kedves ajándék vagy egy vacsora többet ér, mint bármennyi SMS
- A Vodafone elindította a 4G+ szolgáltatást, és megduplázta 4G kapacitását a fővárosban
- Minden korábbinál magasabb ünnepi adatforgalom a Vodafone ügyfeleknél
- A Telekomosok 6,9 milliós SMS-forgalmat bonyolítottak karácsonykor
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar cég a leginnovatívabbak között Európában
Akár negyedére rövidíti az ipari gépészeti központok, légtechnikai rendszerek és más összetett épületgépészeti megoldások kivitelezési idejét és gyakorlatilag nullára csökkenti az anyagveszteséget egy nemzetközi díjjal elismert magyar technológia. Az Európa tíz leginnovatívabb építőipari cége közé beválasztott GLT Delta az épületszkennelés, a négydimenziós tervezés és az előregyártás kombinálásával vált pécsi családi vállalkozásból európai referenciákkal rendelkező céggé.
A Continental új gumiabroncsa minden személyautóhoz és SUV-hez alkalmas
A négyévszakos autógumik néhány évvel ezelőtt még csak a kisautók réspiacán számítottak elterjedtnek, azonban ma már elképzelhetetlen nélkülük a gumiabroncspiac: az autósok egyre nagyobb számban használják ezt a típust személyautók és SUV-k esetén egyaránt. A többszörösen díjnyertes elődmodell továbbfejlesztésével a Continental AllSeasonContact 2 néven eddigi legjobb egész évben használható abroncsát vezeti be a piacra, amely minden időjárási helyzetben kiváló vezethetőséget biztosít.
Indul a nyár, felpörög a taxipiac is
Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest Park kerül az első helyre.
A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára válik elérhetővé a marketing – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Az Unió jóváhagyta a új e-aláíró platformot
Magyarországról is biztosított lesz a teljes mértékben digitális Uniós közigazgatási ügyintézés, az elektronikus azonosítás és a digitális aláírás az Evrotrust eID egységes azonosítási rendszerének köszönhetően, amely már átment az Uniós tagállamok értékelésén. A rendszer újdonsága, hogy immár nem csak magánszemélyek, hanem vállalatok is használhatják hivatalos és közigazgatási ügyeik intézésére az egész Unióban. Az Európai Bizottság az eIDAS szabályozás alapján ellenőrizte a platform Uniós használatát, ezzel hamarosan minden tagállam számára elérhető lesz.