Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt
A Huawei egyedüli kínai márkaként ismét felkerült a FORBES legértékesebb brandeket összegző 2018-as (Most Valuable Brands) listájára. Az összeállítás szerint a vállalat márkaértéke egy év alatt 15 százalékkal emelkedve, 8,4 milliárd dollárra nőtt, ezzel a Huawei a 79. helyre lépett előre a rangsorban.
A Forbes minden évben összeállítja a világ 100 legértékesebb márkájának listáját, amelyre több mint 200 nemzetközi jelöltből választja ki a legjobbakat. A rangsorba, amelyet idén is technológiai cégek uralnak, ismét egyedüli kínai márkaként került be a Huawei. A vállalat 2017 után idén másodszor szerepel a listán, amelyen egy év alatt kilenc pozíciót javítva a 79. helyre lépett előre. A Forbes szerint a Huawei márkaértéke a tavalyihoz képest 1,1 milliárd dollárral, 8,4 millárd dollárra nőtt.
A Huawei megőrizte előkelő 3. helyét az okostelefon gyártók körében globálisan, a siker pedig többek közt annak tudható be, hogy a tavaly bemutatott P10 és Mate 10 modellekkel tovább tudott erősödni a felsőkategóriás termékek piacán is.
Az IDC 2018. I. negyedéves jelentése alapján a Huawei globális részesedése az okostelefonok piacán a tavalyi 11,7 százalékhoz képest 13,8 százalékra nőtt, az idén márciusban bemutatott prémium kategóriás készüléksorozata, a P20 széria pedig minden korábbinál jobb nemzetközi eladási mutatókat produkált. Az állandó innovációra való törekvés és fogyasztói igények folyamatos monitorozása is hozzájárul a sikerhez, a Huawei éves riportja szerint 2017-ben 89,7 milliárd dollárt fordított kutatás-fejlesztésre, ami éves árbevételének közel 14,9 százalékát jelentette.
A vállalatnak nem ez első nemzetközi elismerése az idén. Februárban a Brand Finance TOP 500 márkaérték szerinti rangsorában a Huawei az előkelő 25. helyen végzett, 38 milliárd dolláros eredménnyel.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 15 százalékkal nőtt a Huawei bevétele 2017-ben
- 13 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke
- 15 százalékkal nőtt a Huawei árbevétele 2017-ben
- A Huawei Európában elsőként Magyarországon kapott AEOC engedélyt
- Már az első százban a Huawei a Fortune 500 listán
- A világ 88. legértékesebb márkája a Huawei
- A Huawei okostelefon szállításai 21,6 százalékkal növekedtek 2017 első negyedévében
- 75,1 milliárd dollár volt a Huawei árbevétele 2016-ban
- A Huawei-é a második legtöbb szabadalom Európában
- Varga Mihály a Huawei-csoport vezetőivel egyeztetett
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vodafone Csoport 20 millió eurót fektet a digitális készségek és oktatás fejlesztésébe világszerte
Az oktatás világnapja alkalmából a Vodafone Csoport bejelentette, hogy a Vodafone Alapítvány a következő 5 évben 20 millió euróval támogatja a helyi Alapítványok digitális készségeket fejlesztő és oktatási programjait. A támogatás így a hazai oktatás mellett az Albániában, Csehországban, Németországban, Görögországban, Írországban, Olaszországban, Luxemburgban, Hollandiában, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban, Törökországban és az Egyesült Királyságban tanuló diákokat fogja segíteni. A befektetés 2025-re várhatóan 16 millió tanulót fog elérni.*