NMHH Médiatanács: tovább szólhat a Jazzy Rádió
Ismét a Jazzy Rádió működhet majd a Dél-Budapest 90,9 MHz rádiós frekvencián a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése értelmében. A testület a Zalaegerszeg 88,9 MHz pályázatán az LB Rádió Kft.-t nyilvánította nyertesnek.
Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések
A Dél-Budapest 90,9 MHz rádiós frekvencia pályázatán az egyetlen ajánlatot benyújtó, jelenleg is műsort sugárzó pályázót, a Magyar Jazz Rádió Kft.-t nyilvánította nyertesnek a Médiatanács. A médiaszolgáltató továbbra is közösségi jelleggel, 90,9 Jazzy Rádió néven sugároz majd műsort. A Zalaegerszeg 88,9 MHz pályázatán a testület döntése alapján az LB Rádió Kft. nyert, amely kereskedelmi jelleggel ad majd műsort. A nyertes pályázók a szerződéskötéstől számított, legfeljebb hét évre nyerik el a jogosultságot – a médiatörvény feltételeitől függően –, amely további öt évvel megújítható.
A testület véglegesítette és a honlapján közzétette a Dunaújváros 99,1 MHz-es helyi, és a Győr 96,4 MHz körzeti rádiós frekvenciák pályázati felhívásait, előbbit közösségi, utóbbit kereskedelmi jellegű hasznosításra. Az ajánlatokat február 11-én és 20-án lehet majd benyújtani.
A médiaszolgáltatók közös kérelmére a tanács engedélyezte a Zalaegerszeg 95,8 MHz-en sugárzó Rádió Zala Egyszemélyes Kft. hálózatba kapcsolódását a Radio Plus Kft. budapesti jogosultságával, valamint azt, hogy a rádió 95,8 Rádió 1 néven szóljon tovább. Az LB Rádió Kft. médiaszolgáltató kérésére a Médiatanács engedélyezte a hajdúböszörményi, hajdúszoboszlói, hajdúnánási és derecskei vételkörzetekben szóló 98,9 Rádió 1 elnevezés módosítását Hajdúsági Rádió 1-re. A szolgáltató kérését azzal indokolta, hogy Hajdúböszörményen kívüli többi településen nem a 98,9 MHz-en fogható az adó, így a jelenlegi megnevezés megtévesztő.
Médiafelügyeleti döntések
A székesfehérvári és a hajdúnánási Rádió 1 adásában egy szeptemberi adáshéten kevesebb helyi közélettel foglalkozó, helyi mindennapi életet segítő műsorszámot tett közzé, utóbbi ezen felül számos esetben a hatósági szerződésében vállalttól eltérő szignált, és kevesebb magyar zenét tett közzé. A Médiatanács a hajdúnánási rádió szolgáltatóját 50 ezer forintra bírságolta, a székesfehérvári szolgáltatót pedig felszólította a jogkövető magatartásra.
A Karc FM egy októberi adáshéten amellett, hogy többet ismételt, a közszolgálati, illetve a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámból, a budapesti közlekedési hírekből, valamint gazdasági, pénzügyi és üzleti témájú műsorból is kevesebbet tett közzé, mint amennyit a szerződésében vállalt. A testület 40 ezer forintos bírságot rótt ki a szolgáltatóra.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét – köztük a szolgáltató által korábban elkövetett hasonló jogsértéseket is, és a veszélyeztetett korosztályra vonatkozó nézettségi, hallgatottsági arányokat – figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Online tartalmakról és rádiós frekvenciákról döntött az NMHH
- Médiatanács: több mint százmillió forint helyi és körzeti televíziók rendszeresen jelentkező műsoraira
- A Vodafone Magyarország 2027. június 23-ig megkapta a frekvenciahasználati jogosultságot
- Az NMHH 2027 közepéig meghosszabbította a Magyar Telekom frekvenciahasználati jogosultságát
- A Médiatanács idén is figyelemmel kíséri a Való Világ új szériáját
- Médiatanács: nem volt megfelelő a Szenzációs Négyes korhatár-besorolása
- Médiatanács-támogatás nyolc magyar animációs sorozat bővítésére és egy új önálló filmre
- Médiatanács: kétszázmillió forint kortárs animációs sorozatok további fejlesztésére
- Továbbra is naponta hatmillió körüli a rádióhallgatók száma
- November végéig pályázható a Médiatanács idei rádiós hangjátékpályázata
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.