Útmutató weboldal és tanácsadó vloggerek támogatják a gyerekek biztonságosabb netezését

forrás: Prím Online, 2019. január 15. 15:01

Idén folytatódik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavaly indított, az Internet Hotline jogsegélyszolgálatot népszerűsítő kampánya. Külön weboldalt hoztak létre, amely pontos útmutatókkal segíti azokat, akik jogsértő tartalmakkal találkoznak a legnépszerűbb közösségi felületeken. Az oldalon kedvelt vloggerek saját tapasztalataik alapján mesélnek az online, főként közösségi felületek veszélyeiről, és nem csak tanácsokkal, de egy kvízjátékban jó válaszokért cserébe egyedi fejlesztésű telefontokkal is várják az érdeklődőket. Visszatérnek a tavalyi kampány emoji üzenetei is, hogy egyszerű képi nyelven emlékeztessenek a legfontosabb online viselkedési szabályokra.

Új microsite kelt életre ezen a héten az nmhh.hu/para címen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Internet Hotline jogsegély-szolgálatának gondozásában, hogy gyakorlati tanácsokat adjon gyermekeknek és szüleiknek arról, mit tehetnek, ha internetes megfélemlítést tapasztalnak, ha valaki jogszerűtlenül osztott meg róluk bármilyen formátumú tartalmat, ha erőszakos anyagokkal találkoznak vagy valaki visszaél a személyes adataikkal. Az oldal lépésről lépésre, illusztrációkkal mutatja be azokat a jelentési lehetőségeket, amelyekkel a gyerekek a legnépszerűbb közösségi felületeken – a Facebookon, a YouTube-on, az Instagramon, a Snapchaten, a Twitteren és a Viberen – megvédhetik magukat; ahogyan törölhetnek, jelenthetnek egy-egy parás bejegyzést, fényképet, videót, vagy letilthatnak egy zaklató felhasználót.

 

Segítő influencerek és a telefontok, ami megvéd

A microsite népszerűsítéséhez három népszerű vlogger is csatlakozott. Barbi, Maris és Dani saját tapasztalataik alapján mesélnek a személyes adatok védelméről, a biztonsági beállítások jelentőségéről és persze a népszerűség árnyoldalairól is. Az online bántás, gyűlölködés és a visszaélések őket sem kerülték el, így arról is őszintén beszámolnak, milyen önvédelmi hibákat követtek el online, és gyakorlati tanácsokat is adnak a tudatosabb nethasználathoz. Mindhármuk videóját kvízjáték is kiegészíti, ahol a vlogger saját tervezésű telefontokjaiért játszhatnak az oldal látogatói. A csak itt elérhető, ingyenes tokok külső oldala az adott influencerre jellemző grafikát hordozza, belső felületük pedig egy bátorító üzenetet rejt, valamint a legfontosabb elérhetőségeket, ahová online sérelem esetén érdemes fordulni – köztük az NMHH Internet Hotline bejelentőfelületének linkjét.

 

Az emojik nyelvén: szelfi, bankkártya, malac és padlizsán

A kampány hirdetési felületein ismét emojikat hív segítségül, hogy az online világ veszélyeit tudatosítsa a 11-16 éves célcsoportban, és az nmhh.hu/para oldalra terelje az érdeklődőket. A társadalmi célú kampány anyagai négy problématerületre figyelmeztetnek: az online megfélemlítésre, az adathalászatra, a személyes adatokkal való visszaélésekre és a hozzájárulás nélkül közzétett, megosztott tartalmakra. A malac- és a padlizsánemojik a tavalyi példákhoz hasonlóan kétféle szövegkörnyezetben mutatják ugyanazt az emotikont: az egyikben ártatlan, a másikban bántó jelentésben. Könnyű átlépni a kettőt elválasztó határt, ezért minden online szereplőnek érdemes arra törekednie, hogy tisztában legyen cselekedeteinek etikai vagy akár jogi vonzataival. A bankkártya- és a szelfi-emojik még ennél is közvetlenebb módon fogalmazzák meg üzenetüket: személyes adatainkkal és mások ránk bízott tartalmaival – például képeivel és videóival – is mindig körültekintően kell bánni. A közösségi felületen, de a kizárólag velünk megosztott tartalmak ugyanis nem tartoznak harmadik személyre – legyen szó képről, hangfelvételről, levelezésről, chatelésről, videóról. Az ábrázolt személy hozzájárulása nélkül senkivel nem oszthatók meg az ilyen személyes tartalmak.

 

A kreatívokat online, a legnépszerűbb közösségi felületeken, valamint közterületen lehet majd látni február közepéig. A koncepció, a microsite felépítése, tartalmai és az emojis kreatívok ezúttal is a Mito munkáját dicsérik.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Lezárult a 28. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat nevezése

A Magyar Innovációs Nagydíj pályázati felhívására sok jelentős, és több kiemelkedő innovációs teljesítményt, összesen 46 pályázatot nyújtottak be különböző magyarországi cégek.

2020. február 24. 11:45

A Razer és az x-kom AGO új korszakot nyit a játékosok edzésében és fejlesztésében

A Razer, a világ vezető, gamereknek szánt lifestyle márkája a mai napon egy új partnerségi együttműködést jelentett be a Team Razer - a Razer házon belüli esportszervezete - és az x-kom AGO között, amely Lengyelország egyik vezető esport csapata. Az együttműködési partnerség keretében a Team Razer a játékosokat a Razer esport-minősítésű perifériáival látja el, valamint támogatja az x-kom AGO-t a 2020-as szezonbeli tevékenységeiben.

2020. február 24. 10:41

Újabb termékek a Dell Technologies kínálatában

A Dell Technologies új peremhálózati megoldásokat jelentett be, melyek segítenek a vállalatoknak feldolgozni és értékes információvá alakítani a legváltozatosabb helyekről származó, több milliárd eszközben rejlő adathalmazt. A bővített portfólió olyan innovációkat tartalmaz mint a kompakt edge szerver, egy kisméretű moduláris adatközpont, továbbfejlesztett telemetriafelügyelet és egy streamelemző platform.

2020. február 24. 09:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03

A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja

2020. február 3. 10:01
online sportfogadás