Útmutató weboldal és tanácsadó vloggerek támogatják a gyerekek biztonságosabb netezését

forrás: Prím Online, 2019. január 15. 15:01

Idén folytatódik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavaly indított, az Internet Hotline jogsegélyszolgálatot népszerűsítő kampánya. Külön weboldalt hoztak létre, amely pontos útmutatókkal segíti azokat, akik jogsértő tartalmakkal találkoznak a legnépszerűbb közösségi felületeken. Az oldalon kedvelt vloggerek saját tapasztalataik alapján mesélnek az online, főként közösségi felületek veszélyeiről, és nem csak tanácsokkal, de egy kvízjátékban jó válaszokért cserébe egyedi fejlesztésű telefontokkal is várják az érdeklődőket. Visszatérnek a tavalyi kampány emoji üzenetei is, hogy egyszerű képi nyelven emlékeztessenek a legfontosabb online viselkedési szabályokra.

Új microsite kelt életre ezen a héten az nmhh.hu/para címen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Internet Hotline jogsegély-szolgálatának gondozásában, hogy gyakorlati tanácsokat adjon gyermekeknek és szüleiknek arról, mit tehetnek, ha internetes megfélemlítést tapasztalnak, ha valaki jogszerűtlenül osztott meg róluk bármilyen formátumú tartalmat, ha erőszakos anyagokkal találkoznak vagy valaki visszaél a személyes adataikkal. Az oldal lépésről lépésre, illusztrációkkal mutatja be azokat a jelentési lehetőségeket, amelyekkel a gyerekek a legnépszerűbb közösségi felületeken – a Facebookon, a YouTube-on, az Instagramon, a Snapchaten, a Twitteren és a Viberen – megvédhetik magukat; ahogyan törölhetnek, jelenthetnek egy-egy parás bejegyzést, fényképet, videót, vagy letilthatnak egy zaklató felhasználót.

 

Segítő influencerek és a telefontok, ami megvéd

A microsite népszerűsítéséhez három népszerű vlogger is csatlakozott. Barbi, Maris és Dani saját tapasztalataik alapján mesélnek a személyes adatok védelméről, a biztonsági beállítások jelentőségéről és persze a népszerűség árnyoldalairól is. Az online bántás, gyűlölködés és a visszaélések őket sem kerülték el, így arról is őszintén beszámolnak, milyen önvédelmi hibákat követtek el online, és gyakorlati tanácsokat is adnak a tudatosabb nethasználathoz. Mindhármuk videóját kvízjáték is kiegészíti, ahol a vlogger saját tervezésű telefontokjaiért játszhatnak az oldal látogatói. A csak itt elérhető, ingyenes tokok külső oldala az adott influencerre jellemző grafikát hordozza, belső felületük pedig egy bátorító üzenetet rejt, valamint a legfontosabb elérhetőségeket, ahová online sérelem esetén érdemes fordulni – köztük az NMHH Internet Hotline bejelentőfelületének linkjét.

 

Az emojik nyelvén: szelfi, bankkártya, malac és padlizsán

A kampány hirdetési felületein ismét emojikat hív segítségül, hogy az online világ veszélyeit tudatosítsa a 11-16 éves célcsoportban, és az nmhh.hu/para oldalra terelje az érdeklődőket. A társadalmi célú kampány anyagai négy problématerületre figyelmeztetnek: az online megfélemlítésre, az adathalászatra, a személyes adatokkal való visszaélésekre és a hozzájárulás nélkül közzétett, megosztott tartalmakra. A malac- és a padlizsánemojik a tavalyi példákhoz hasonlóan kétféle szövegkörnyezetben mutatják ugyanazt az emotikont: az egyikben ártatlan, a másikban bántó jelentésben. Könnyű átlépni a kettőt elválasztó határt, ezért minden online szereplőnek érdemes arra törekednie, hogy tisztában legyen cselekedeteinek etikai vagy akár jogi vonzataival. A bankkártya- és a szelfi-emojik még ennél is közvetlenebb módon fogalmazzák meg üzenetüket: személyes adatainkkal és mások ránk bízott tartalmaival – például képeivel és videóival – is mindig körültekintően kell bánni. A közösségi felületen, de a kizárólag velünk megosztott tartalmak ugyanis nem tartoznak harmadik személyre – legyen szó képről, hangfelvételről, levelezésről, chatelésről, videóról. Az ábrázolt személy hozzájárulása nélkül senkivel nem oszthatók meg az ilyen személyes tartalmak.

 

A kreatívokat online, a legnépszerűbb közösségi felületeken, valamint közterületen lehet majd látni február közepéig. A koncepció, a microsite felépítése, tartalmai és az emojis kreatívok ezúttal is a Mito munkáját dicsérik.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi konferenciával ünnepli a Puli a Holdra szállás 50. évfordulóját

50 évvel ezelőtt írt történelmet az Apolló 11 legénysége a Holdra szállással. Ma már magáncégek által fejlesztett robotikus leszállóegységek veszik célba égi kísérőnket. A margitszigeti Holdudvarban július 21-n délután megrendezésre kerülő konferencián a megemlékezés és múltidézés mellett a hangsúly az egyre nagyobb teret nyerő holdi robotikus felderítőexpedíciókon lesz. Aktív, a jelent és a jövőt formáló piaci szereplők mutatják be az új technológiai és üzleti elképzeléseket: mi várható a következő néhány évben, és milyen lehetőségekre számíthatunk a következő fél évszázadban a ciszlunáris gazdaságban.

2019. július 16. 18:53

Az OTRS Group biztonsági tippjei az utazás közbeni munkához

Egyre gyakrabban történik meg, hogy az emberek a nyári melegtől menekülve nemcsak az irodában, hanem az erkélyen, az uszodában, üdülőhelyeken, vagy egyéb légkondicionált helyen dolgoznak. Néhányan az egész munkahelyüket egy világ körüli utazássá változtatják. A digitális nomádok becsült száma jelenleg félmillió ember.*

2019. július 16. 17:25

Elkészült a sportot kedvelők új alkalmazása

Érdekelné, hogy hol jógázhat a fővárosban Önhöz közel, akár egy órán belül olyan helyen, ami kutyabarát és ingyenes wifivel is rendelkezik? Mostantól ehhez nem kell órákig a neten keresgélni, mert elkészült, és ingyenesen letölthető a Budapest Sport Alkalmazás, ami különböző szempontok szerinti bontásban szinte az összes fővárosi sportolási lehetőséget, illetve sportprogramot tartalmazza. Ráadásul az applikáción belül a Budapest 2019 Európa Sportfővárosa eseményei külön kiemelést kaptak, így azokról minden felhasználó időben értesülhet, illetve el is mentheti őket a saját naptárába.

2019. július 16. 15:59

Egyre több hirdető csatlakozik az IAB Hungary-hoz

A kiadókat, hirdetőket, technológiai- és kutatócégeket, továbbá egyéb, az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltatókat összefogó IAB Hungary immár több mint 100 taggal büszkélkedhet.

2019. július 16. 14:41

Apple Pay-jel fizethetnek mától a Revolut ügyfelei

A Revolut, a világ egyik leggyorsabban növekvő technológiai vállalata, a mai napon elérhetővé teszi az Apple Pay-t a magyarországi felhasználói számára. A Revolut ügyfelei jelenleg 29 országban használhatják boltokban, applikációkban, vagy weboldalakon ezt a gyors és kényelmes fizetési megoldást iPhone, Apple Watch, iPad és Mac eszközökön.

2019. július 16. 12:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A 4iG megvásárolja a T-Systems Magyarországot

2019. július 9. 11:43

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05
online sportfogadás