A Fujitsu mesterséges intelligenciával alakítja át a vevőutat és fokozza a bolti hatékonyságot

forrás: Prím Online, 2019. január 18. 20:17

Az idei New York-i NRF kiállításon a Fujitsu bemutatta azokat az innovatív megoldásokat, amelyek új technológiák, pl. az MI alkalmazásával segítenek a kiskereskedelmi cégeknek legyőzni a legnagyobb kihívásokat. 

A Fujitsu kulcsrakész technológiái teljes körűen támogatják az ügyfélutat, és – az élelmiszerboltoktól a divatüzletekig – a kiskereskedelmi vállalkozások minden típusánál jól használhatók. A megoldások elősegítik a vevők bolti élményének javítását és – például az önkiszolgáló pénztáraknál keletkező veszteségek visszaszorításával – a működési költségek csökkentését. 

 

A Fujitsu támogatásával a kiskereskedelmi vállalatok áttörést érhetnek el 2019-ben az MI-ben rejlő lehetőségek hatékonyabb kiaknázásával, és a napjaink vevői által elvárt többcsatornás élmény optimalizálása érdekében csökkenthetik a különbséget a fizikai és online üzleteik között. A mesterséges intelligenciát mélyen integráló, új megoldások kiváló innovációs lehetőségeket nyújtanak, és lehetővé teszik a kiskereskedelmi szektor számára a bolti vásárlási élmény javítását. Szintén az MI az alapja az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalások visszaszorítását célzó, új innovatív megoldásnak – amely anélkül csökkenti a visszaélések gyakoriságát, hogy bármilyen kényelmetlenséget okozna a becsületes vevők számára.

 

 

„Úgy gondoljuk, elérkezett az idő, hogy az MI a túlfűtött várakozások szakaszából továbblépve elkezdje érdemben átalakítani a bolti élményt. Így a vevők és a kiskereskedelmi cégek is kézzelfogható előnyökhöz jutnak. Az idei NRF kiállításon azokat az új technológiákat mutatjuk be, amelyeket már ma is bevezethetők a bolti élmény javítására. Az önkiszolgáló pénztári csalások visszaszorításától a próbafülkék használatának továbbfejlesztéséig sokféle folyamatba mélyen integráljuk az MI-t a vevőknek nyújtott bolti élmény tökéletesítésére – ráadásul megoldásainkkal a kiskereskedelmi vállalatoknak is költségmegtakarítási lehetőséget nyújtunk” – nyilatkozta Richard Clarke, a Fujitsu alelnöke és globális kiskereskedelmi üzletágának ügyvezető igazgatója.

 

A Fujitsu kiskereskedelmi demói szemléletesen bemutatják, hogyan teremt értéket a Fujitsu, miként teszi hatékonyabbá a bolti környezetet és segít kibővíteni a meglévő többcsatornás kiskereskedelmi megoldásokat. Ízelítő a bemutatott megoldásokból:

 

Az önkiszolgáló pénztári csalások visszaszorítása 

Az MI innovatív, újszerű alkalmazása segít észlelni és megelőzni az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalásokat anélkül, hogy ez bármilyen módon negatívan befolyásolná a becsületes vevők fizetési folyamatát. A technológia a meglévő önkiszolgáló pénztárgépeket kamerákkal kiegészítve, gépi tanulás és MI alkalmazásával összeveti a vevők által leolvasott vonalkódokat a termék fizikai megjelenésével. Így többé nem lehet majd valamilyen viszonylag olcsó termék (pl. banán) vonalkódját azonos súlyú, de magasabb értékű termékre (pl. steak vagy alkohol) átragasztani. 

 

Okos próbafülke

A Fujitsu okos próbafülkéje a divatüzletek sikeres eladásainak arányát javítja. A vevők a próbafülkében részletes adatokat tekinthetnek meg az épp próbált ruháról, és kényelmesen, a fülke elhagyása nélkül kérhetnek más méretet vagy színt belőle. A kérést közvetlenül az eladók hordható eszközeire továbbítja a rendszer, így a vevőknek kevesebb időt kell a próbafülkében tölteniük, és könnyebben megtalálják a számukra tökéletes ruhát, így nagyobb arányban hajtanak végre sikeres vásárlást.

 

Automatikus bolti készpénzszámoló megoldás 

A Fujitsu a kiskereskedelmi üzletek hagyományosan költséges, manuális pénzszámlálási folyamatát továbbfejlesztő megoldását is bemutatja az NRF látogatóinak. Az új rendszer csökkenti a hibák előfordulási gyakoriságát, és felszabadítja a bolti személyzetet számos készpénzkezelési feladat elvégzése alól.

 

A kiskereskedelem szereplői számára szükséges megbízhatóság, agilitás és rugalmasság ismeretében megalkotott, innovatív Fujitsu-megoldások támogatják az ügyfélutat és zökkenőmentes többcsatornás élményt nyújtanak mobilon, online és az üzletekben. Az üzletek jobb élményben részesíthetik vevőiket, fokozhatják működésük hatékonyságát és növekedésük ütemét. A megoldások közül több menedzselt szolgáltatásként is megrendelhető, telepítéssel, felügyelettel, karbantartással és támogatással együtt. Mélyreható felhőszolgáltatási szakértelmét bevetve a Fujitsu használat alapján fizetendő (pay-as-you-go) és szolgáltatásként nyújtott (as-a-service) modell szerint is kínálja az új megoldásokat. 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50

Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen

2019. május 20. 11:20
online sportfogadás