A digitalizáció jelenti a valódi akadálymentesítést

forrás: Prím Online, 2019. május 18. 12:12

2019. május 16. az akadálymentesítés világnapja (Global Accessibility Awareness Day), ennek alkalmából a Microsoft Magyarország arra hívja fel a figyelmet, hogy a fogyatékkal élő emberek érdekében végzett munka az év 365 napján kiemelten fontos. Az esélyegyenlőség kulcsa játszik a digitalizáció, az informatikai képességek oktatása a fogyatékkal élők körében olyan társadalmi kihívásokra ad választ, mint a munkaerőhiány.

A Microsoft az AI for Good programjában öt év alatt világszerte 25 millió dollárral támogatja a fogyatékkal élő emberek esélyeit növelő mesterséges intelligencia alapú fejlesztéseket. A Microsoft Magyarország az év 365 napján azon dolgozik, hogy a digitalizáció járuljon hozzá az esélyegyenlőséghez.

 

A kódolás órája nevű nemzetközi kezdeményezés keretében az elmúlt két évben a Vakok- és Gyengénlátók Iskolájában, valamint a budapesti Mozgásjavító Általános Iskola és Gimnáziumban mintegy 220 gyermeket oktattak a programozás alapjaira. Miközben világszerte jellemző, hogy a testi vagy mentális fogyatékkal élő emberek rosszabb oktatásban részesülnek, mint egészséges embertársaik, a digitális képességek oktatása jelentősen növeli a boldogulásuk esélyeit. Ezért a Microsoft Magyarország kiemelt figyelmet fordít a digitális képességek oktatására a fogyatékkal élők számára is.

 

A technológia ma már érzékeket pótolhat a szenzorok, az alacsony költségű elektronika és a mesterséges intelligencia segítségével. A NIOK Alapítvánnyal közösen a Microsoft a fogyatékos emberekért dolgozó civil szervezeteknek mutatta be az új technológiák nyújtotta lehetőségeket, mint a felhő vagy a mesterséges intelligencia. A civil szervezetek oktatása mellett néhány hét múlva összehozzuk őket a fejlesztői szféra segíteni akaró képviselőivel, hogy közösen valósíthassák meg a technológia-igényes terveiket. A Microsoft technológiai hozzáférést ad a projektekhez. és támogatja a magyar szervezeteket, hogy pénzügyi támogatásért pályázzanak a globális programokból.

 

„A mesterséges intelligencia segít az önvezető autók fejlesztésében, ám ugyanez a technológia nyújt segítő kezet fogyatékkal élő embertásainknak” – fogalmazott Csanak Gabriella, a Microsoft marketing- és operatív igazgatója. A Microsoft több ilyen fejlesztést tett elérhetővé és szerte a világon ösztönzi a közösségeket, hogy hozzanak a mesterséges intelligencia révén megvalósítható ötleteket, amelyekből olyan vívmányok lehetnek, mint:

  • EMMA – egy speciális toll, amely visszaadja a parkinson-kórban szenvedő embereknek az írás élményét azáltal, hogy a kezük betegség okozta remegését kiegyenlíti.
  • SEEING AI – A mesterséges intelligencia egy okostelefon segítségével meséli el a külvilágot a gyengén látó embertársainknak. Az alkalmazás felolvas feliratokat, felismeri a barátokat, az emberek hangulatát és megannyi más dolgot, majd mindezt beszédhangon ismerteti.
  • Adaptív kontroller – A játék és a fejlesztés élményét a fogyatékkal élő embereknek is biztosítani kell, az X-Box konzolhoz kifejlesztett speciális konzol kifejezetten a testi fogyatékkal élő embereknek készült.  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09