Vanda már chatelni is tud

forrás: Prím Online, 2021. május 18. 09:56

A Telekom ügyfelei már megszokhatták, hogy évek óta Vanda, a virtuális asszisztens fogadja hívásaikat a 1414-es ügyfélszolgálati telefonszámon. 2018 nyara óta már minden beérkező hívást a mesterséges intelligencia alapú, magyarul beszélő Vanda fogad, kiváltva ezzel a hagyományos nyomógombos menürendszert, az IVR-t (Interactive Voice Response). 

Vanda képes értelmezni az élőszóban elhangzott magyar beszédet, képes megérteni az ügyfél szándékát, és a lehető legyorsabban ahhoz a szakértőhöz kapcsolni a hívást, aki kompetensen segíteni tud a megoldásban. Emellett a jól automatizálható és gyakran előforduló, rutinszerű feladatokat el is végzi, szakértő munkatársak bevonása nélkül. 

 

A már ismert Vanda virtuális asszisztens most már chat formájában, a Telekom weboldalába beépülve (például itt) segíti az ügyfelek eligazodását a Telekom termékei és szolgáltatásai között. A chat beszélgetés indítása után az ügyfelek a kérdésüket magyarul, szabad szöveges formában írhatják le, amit Vanda képes értelmezni, majd akár az abból következő feladatot is elintézi saját maga. Hasonlóan a már hang alapon megszokott megoldáshoz, amennyiben nem tudja értelmezni vagy megoldani a hozzá forduló kérdését, automatikusan ügyintézőt von be a chat beszélgetésbe. Vanda az általános információadás mellett olyan ügyekben tud segítséget nyújtani, mint például a műszaki hibakezelés, mobilinternet bővítő csomagok megrendelése, információadás megrendelésekről, egyenleglekérdezés, PUK kód lekérdezés. A Vanda chatbot további nagy előnye, hogy 0-24 órában rendelkezésre áll, nem szükséges ügyfélszolgálatos munkatársra várnia az ügyfélnek.

 

 

Vanda a mesterséges intelligenciára támaszkodva képes az ügyfél szabad szöveges igényét, problémaleírását értelmezni, erre a feladatára induláskor 20 ezer tanító mondat segítségével lett felkészítve, de már készül számára egy 70 ezer mondatot tartalmazó frissítés. 

 

Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettes elmondta: „Folyamatosan fejlesztjük online ügyfélszolgálati csatornáinkat annak érdekében, hogy ügyfeleink minél gyorsabban és kényelmesebben intézhessék ügyeiket, a pandémia alatt pedig a biztonság is jelentős tényezővé vált. Vanda nemcsak az ügyfeleknek spórol időt azzal, hogy segítségével a nap 24 órájában tudnak ügyet intézni várakozás nélkül, de az ügyfélszolgálatos kollégáknak is lehetőséget ad arra, hogy a rutinfeladatok végzése helyett szakértői, tanácsadói szerepben tudjanak az ügyfeleknek valódi,  értékes segítséget nyújtani.”

 

2021 első negyedévében a Vanda virtuális asszisztens már közel 24 ezer ügyet intézett el teljeskörűen chat beszélgetés formájában. A megoldást támogató fejlesztői csapat a T-Systems-szel közösen folyamatosan vizsgálja az ügyfelek visszajelzéseit, és dolgozik Vanda „tanításán” annak érdekében, hogy minél eredményesebben tudja értelmezni és kezelni a hozzá forduló ügyfelek ügyeit. A fejlesztések eredményeképpen, a tervek szerint kora nyáron, Vanda virtuális asszisztens már a Telekom HU facebook Messenger felületén, illetve a Telekom mobilalkalmazásban is elérhető lesz. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Erősödik a GuideVision európai és hazai ügyfélportfóliója

A GuideVision cseh központú európai vállalat 2020 őszén vált az Infosys részévé. A közel 14 milliárd Ft értékű ügylet kiemeltnek számít a IT szektorban. Az egy éve rendkívüli hatékonysággal működő társulás mindkét vállalat számára új távlatokat nyitott: ebből kiemelkedik a német prémium luxusautókat gyártó Daimlerrel kötött szerződés, amely az Infosys és GuideVision történetének egyik legjelentősebb projektje. 

2021. november 27. 17:59

Új okosórát hoz a magyar piacra a HUAWEI

Klasszikus karórákra emlékeztető dizájnnal, nagyobb kijelzővel, vékonyabb készülékházzal, forgatható koronával és még strapabíróbb borítással ékezik Magyarországra a Watch GT 3. A HUAWEI legújabb, valódi stílusikon okosórájának előlapja rozsdamentes acélból, hátlapja polimer szálas kompozit anyagból készült, ami egyrészt ellenállóbbá teszi a környezeti behatásokkal szemben, másrészt igazán egyedi és különleges stílus-kiegészítővé válik a csuklón. És emellett akár két hétig is bírja egyetlen feltöltéssel. 

2021. november 27. 16:22

Csúcsvezetők a nappaliban

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

2021. november 27. 14:55

Pályázat a magyar e-kereskedelem helyzetét felmérő kutatás lefolytatására

A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) meghirdette a magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására felhívó pályázatát, amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről, megalapozza azt a stratégiát és kijelölje azokat az irányokat, amelyek a hazai kereskedelem digitális felzárkóztatását célozzák. A DKSZ alapító partnerei között van az Adevinta Hungary, a Google, az IVSZ, a DHL, a Mastercard, a Growww Digital és a Webshippy. A szövetség létrehozásának célja a magyar digitális kereskedelem helyzetének előmozdítása, ezt a munkát segíti a tervezett kutatás. 

2021. november 27. 13:11

A hibrid munkavégzés javított a belső kommunikáción és az IT megítélésén a Groupamánál

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is látszik, hogy az e-mail levelezés több mint felére, esett vissza a cégnél, mondta el Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője. Vezetőként azonban nem pusztán az infrastrukturális feltételek meglétére kell odafigyelnie, hanem arra is, hogy a távoli munkavégzés körülményei között a munkatársak ne érezzék elszigetelve magukat.

2021. november 27. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12