Vanda már chatelni is tud

forrás: Prím Online, 2021. május 18. 09:56

A Telekom ügyfelei már megszokhatták, hogy évek óta Vanda, a virtuális asszisztens fogadja hívásaikat a 1414-es ügyfélszolgálati telefonszámon. 2018 nyara óta már minden beérkező hívást a mesterséges intelligencia alapú, magyarul beszélő Vanda fogad, kiváltva ezzel a hagyományos nyomógombos menürendszert, az IVR-t (Interactive Voice Response). 

Vanda képes értelmezni az élőszóban elhangzott magyar beszédet, képes megérteni az ügyfél szándékát, és a lehető legyorsabban ahhoz a szakértőhöz kapcsolni a hívást, aki kompetensen segíteni tud a megoldásban. Emellett a jól automatizálható és gyakran előforduló, rutinszerű feladatokat el is végzi, szakértő munkatársak bevonása nélkül. 

 

A már ismert Vanda virtuális asszisztens most már chat formájában, a Telekom weboldalába beépülve (például itt) segíti az ügyfelek eligazodását a Telekom termékei és szolgáltatásai között. A chat beszélgetés indítása után az ügyfelek a kérdésüket magyarul, szabad szöveges formában írhatják le, amit Vanda képes értelmezni, majd akár az abból következő feladatot is elintézi saját maga. Hasonlóan a már hang alapon megszokott megoldáshoz, amennyiben nem tudja értelmezni vagy megoldani a hozzá forduló kérdését, automatikusan ügyintézőt von be a chat beszélgetésbe. Vanda az általános információadás mellett olyan ügyekben tud segítséget nyújtani, mint például a műszaki hibakezelés, mobilinternet bővítő csomagok megrendelése, információadás megrendelésekről, egyenleglekérdezés, PUK kód lekérdezés. A Vanda chatbot további nagy előnye, hogy 0-24 órában rendelkezésre áll, nem szükséges ügyfélszolgálatos munkatársra várnia az ügyfélnek.

 

 

Vanda a mesterséges intelligenciára támaszkodva képes az ügyfél szabad szöveges igényét, problémaleírását értelmezni, erre a feladatára induláskor 20 ezer tanító mondat segítségével lett felkészítve, de már készül számára egy 70 ezer mondatot tartalmazó frissítés. 

 

Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettes elmondta: „Folyamatosan fejlesztjük online ügyfélszolgálati csatornáinkat annak érdekében, hogy ügyfeleink minél gyorsabban és kényelmesebben intézhessék ügyeiket, a pandémia alatt pedig a biztonság is jelentős tényezővé vált. Vanda nemcsak az ügyfeleknek spórol időt azzal, hogy segítségével a nap 24 órájában tudnak ügyet intézni várakozás nélkül, de az ügyfélszolgálatos kollégáknak is lehetőséget ad arra, hogy a rutinfeladatok végzése helyett szakértői, tanácsadói szerepben tudjanak az ügyfeleknek valódi,  értékes segítséget nyújtani.”

 

2021 első negyedévében a Vanda virtuális asszisztens már közel 24 ezer ügyet intézett el teljeskörűen chat beszélgetés formájában. A megoldást támogató fejlesztői csapat a T-Systems-szel közösen folyamatosan vizsgálja az ügyfelek visszajelzéseit, és dolgozik Vanda „tanításán” annak érdekében, hogy minél eredményesebben tudja értelmezni és kezelni a hozzá forduló ügyfelek ügyeit. A fejlesztések eredményeképpen, a tervek szerint kora nyáron, Vanda virtuális asszisztens már a Telekom HU facebook Messenger felületén, illetve a Telekom mobilalkalmazásban is elérhető lesz. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Fujitsu folyamatos oktatási programot indít viszonteladó partnerei számára

A Fujitsu SELECT Expert viszonteladó partnerek mostantól könnyebben bővíthetik és frissíthetik versenyelőnyt biztosító, értékes informatikai ismereteiket. A Fujitsu 1 millió euró beruházással elindított folyamatos oktatási programja új szemléletet képvisel a képzés terén, és három fő pilléren nyugszik: oktatás, eszközök és közösség.

2023. február 8. 11:24

Eljöhet az idő, amikor már csak virtuálisan hordjuk a kedvenc zenekari pólónkat

Ki ne örülne egy olyan tárgynak, ami a kedvenc focicsapatára, énekesére vagy humoristájára emlékezteti? Egy magyar startupnak hála eddig soha nem látott formában szerezhetjük be ezeket a relikviákat – ráadásul úgy, hogy közben óvjuk a környezetünket is. A kezdeményezéshez a hazai sztárok közül elsőként Aranyosi Péter csatlakozott, tőle akár ingyenes pólót és bögrét is beszerezhetünk.

2023. február 8. 09:54

Maximális ügyfélelőny a digitális átalakulásban

A több mint két éve alakult Eplan Partnerhálózathoz időközben mintegy hatvan cég csatlakozott. Az olyan stratégiai partnereket, mint a Phoenix Contact, a Siemens és a Rockwell Automation, valamint a technológiai partnereket – köztük az ABB, a Lapp Kabel, a Wago és a Weidmüller – egyetlen vezérelv köti össze: a legmagasabb fokú integrációs képesség biztosítása az Eplan és saját megoldásaik között. A digitális átalakulás korszakában mindenki egyesíti erőit annak érdekében, hogy a különféle szoftveralkalmazások, például a termékkonfigurátorok, a CPQ-k, PLC-k, PLM/ERP-k ideálisan kommunikáljanak egymással.

2023. február 7. 20:21

Leáldozott a szerelmi horoszkóp ideje?

Év elején bizakodóan tekintünk az előttünk álló hónapokra és tele vagyunk vágyakkal, tervekkel a jövőre nézve. Sokan fordulnak ilyenkor az asztrológia segítségéhez, hogy iránymutatást és segítséget kapjanak vágyaik megvalósításához. Az egyedülállók szempontjából az egyik fő kérdéskör általában, hogy mikor lép be végre életükbe az a személy, aki mellett megtalálják a boldogságot. A Randivonal.hu társkereső oldal most társkeresői körében járt utána, mennyire hisznek a sorszerűségben és keresnek-e társat csillagjegy alapján.

2023. február 7. 18:53

Lezárult a 31. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat beadási határideje

A Magyar Innovációs Nagydíj pályázati felhívására sok jelentős, és több kiemelkedő innovációs teljesítményt, összesen 35 pályázatot nyújtottak be különböző magyarországi cégek. A pályázatra a gazdaság különböző ágazataiból – informatika, környezetvédelem és agrár területről – érkeztek, kreatív és kiemelkedő eredményt bemutató pályamunkák.

2023. február 7. 17:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Google vezérigazgatója jelentette be a Google Bard indulását

2023. február 7. 12:34

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!

2023. január 27. 09:47

Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját

2023. január 26. 14:02

Közeleg a 31. Magyar Innovációs Nagydíj felhívás beadási határideje

2023. január 16. 18:51