Vanda már chatelni is tud

forrás: Prím Online, 2021. május 18. 09:56

A Telekom ügyfelei már megszokhatták, hogy évek óta Vanda, a virtuális asszisztens fogadja hívásaikat a 1414-es ügyfélszolgálati telefonszámon. 2018 nyara óta már minden beérkező hívást a mesterséges intelligencia alapú, magyarul beszélő Vanda fogad, kiváltva ezzel a hagyományos nyomógombos menürendszert, az IVR-t (Interactive Voice Response). 

Vanda képes értelmezni az élőszóban elhangzott magyar beszédet, képes megérteni az ügyfél szándékát, és a lehető legyorsabban ahhoz a szakértőhöz kapcsolni a hívást, aki kompetensen segíteni tud a megoldásban. Emellett a jól automatizálható és gyakran előforduló, rutinszerű feladatokat el is végzi, szakértő munkatársak bevonása nélkül. 

 

A már ismert Vanda virtuális asszisztens most már chat formájában, a Telekom weboldalába beépülve (például itt) segíti az ügyfelek eligazodását a Telekom termékei és szolgáltatásai között. A chat beszélgetés indítása után az ügyfelek a kérdésüket magyarul, szabad szöveges formában írhatják le, amit Vanda képes értelmezni, majd akár az abból következő feladatot is elintézi saját maga. Hasonlóan a már hang alapon megszokott megoldáshoz, amennyiben nem tudja értelmezni vagy megoldani a hozzá forduló kérdését, automatikusan ügyintézőt von be a chat beszélgetésbe. Vanda az általános információadás mellett olyan ügyekben tud segítséget nyújtani, mint például a műszaki hibakezelés, mobilinternet bővítő csomagok megrendelése, információadás megrendelésekről, egyenleglekérdezés, PUK kód lekérdezés. A Vanda chatbot további nagy előnye, hogy 0-24 órában rendelkezésre áll, nem szükséges ügyfélszolgálatos munkatársra várnia az ügyfélnek.

 

 

Vanda a mesterséges intelligenciára támaszkodva képes az ügyfél szabad szöveges igényét, problémaleírását értelmezni, erre a feladatára induláskor 20 ezer tanító mondat segítségével lett felkészítve, de már készül számára egy 70 ezer mondatot tartalmazó frissítés. 

 

Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettes elmondta: „Folyamatosan fejlesztjük online ügyfélszolgálati csatornáinkat annak érdekében, hogy ügyfeleink minél gyorsabban és kényelmesebben intézhessék ügyeiket, a pandémia alatt pedig a biztonság is jelentős tényezővé vált. Vanda nemcsak az ügyfeleknek spórol időt azzal, hogy segítségével a nap 24 órájában tudnak ügyet intézni várakozás nélkül, de az ügyfélszolgálatos kollégáknak is lehetőséget ad arra, hogy a rutinfeladatok végzése helyett szakértői, tanácsadói szerepben tudjanak az ügyfeleknek valódi,  értékes segítséget nyújtani.”

 

2021 első negyedévében a Vanda virtuális asszisztens már közel 24 ezer ügyet intézett el teljeskörűen chat beszélgetés formájában. A megoldást támogató fejlesztői csapat a T-Systems-szel közösen folyamatosan vizsgálja az ügyfelek visszajelzéseit, és dolgozik Vanda „tanításán” annak érdekében, hogy minél eredményesebben tudja értelmezni és kezelni a hozzá forduló ügyfelek ügyeit. A fejlesztések eredményeképpen, a tervek szerint kora nyáron, Vanda virtuális asszisztens már a Telekom HU facebook Messenger felületén, illetve a Telekom mobilalkalmazásban is elérhető lesz. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Több mint 900 településen érhető el a DIGI mobilszolgáltatása

A  28  újonnan  csatlakoztatott  településsel  októbertől kezdődően több mint 900 településen érhető el a DIGIMobil szolgáltatás, ezzel az lakosság több mint 90%-nak biztosítva a kültéri lefedettséget.

2021. október 28. 13:18

Magyar diákok az unió egyik legbefolyásosabb digitális innovációs egyetemi képzésén

Az Európai Unió egyik vezető, digitális innovációkra összpontosító intézete, az EIT Digital, azaz az Európai Innovációs és Technológiai Intézet Digitális Tudásközpontja október 15-én nagyszabású virtuális eseményre hívta össze 300 új hallgatóját. 

2021. október 28. 12:03

Új Kingston SSD asztali gépekhez és laptopokhoz

Kingston Digital Europe Co LLP bemutatta asztali PC-khez és laptopokhoz szánt, újgenerációs PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD meghajtóját, a KC3000-et. A Kingston az SSD-t a legújabb Gen 4x4 NVMe vezérlővel és a piacon elérhető legnagyobb sebességet igénylő, nagy teljesítményigényű felhasználóknak szánt 3D TLC NAND technológiával látta el.

2021. október 28. 10:37

Sokaknak segít a Civilút Alapítvány

Hiánypótló és egyben szemléletformáló internetes platformot hozott létre a Civilút Alapítvány egy évvel ezelőtt - kifejezetten a szenior korosztály számára. A www.odaado.hu oldalon az idősebb korosztálynak szóló cikkek, a Tudástárban hasznos olvasnivalók, videók vannak. Sőt, az oldalon kereshetők olyan vállalkozók, iparosok, intézmények, amelyek törődéssel fordulnak az idősek felé, gondoskodónak, azaz odaadónak vallják magukat. Az Odaadó Program egy olyan kezdeményezés, amely egyszerre segíti az idősebbeket és a helyi vállalkozókat. A regisztráció a felhasználóknak és a szolgáltatóknak is ingyenes.

2021. október 28. 08:59

Egymilliárd euróval estek vissza a globális jogdíjak 2020-ban

Kisebb volt a 2020-ban a beszedett jogdíjak globális visszaesése, mint arra számítottunk: 9,9%-os, vagyis több mint egymilliárd eurós volt a csökkenés, amit a 123 országban működő jogkezelők és az általuk képviselt alkotók elszenvedtek. De 2020 őszén még 20, vagy akár 35%-os zuhanást vártak. A visszaesés Európában volt a legnagyobb (16,9% csökkenés); Magyarországon az Artisjus 17,7%-kal kevesebb jogdíjat tudott beszedni, mint 2019-ben.

2021. október 27. 21:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20