A távol-keleti vásárlások megadóztatása új távlatokat nyithat a magyar e-kereskedelem számára

forrás: Prím Online, 2021. június 2. 12:19

Az EU új e-kereskedelmi áfa-szabályai véget vetnek a kínai olcsó vásárlások aranykorának. Hogyan vehetik át a magyar webáruházak a kínai piacterek szerepét? Az EU júliusban életbe lépő e-kereskedelmi intézkedéscsomagja miatt a keleti piacterek veszíteni fognak népszerűségükből az uniós piacokon, ami új lehetőségeket teremt az európai országokban működő online vállalatok számára. A Zen.com digitális fizetési platform elemzése szerint az új szabályozásnak köszönhetően az uniós vállalkozások előtt nyitva áll a lehetőség, hogy átvegyék az kínai webáruházak szerepét és növeljék versenyképességüket.

2021. július 1-jétől az Európai Unió tagállamaiban megváltoznak a nemzetközi e-kereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozásokra vonatkozó áfa-szabályok. Az új rendelet eltörli azt a jelenlegi előírást, miszerint az EU-n kívülről érkező áruk 22 euróig vám- és áfa-mentesek, míg a 22 és 150 euró közötti árucikkek vámmentesek, de áfa-kötelesek. A nemrégiben indult Zen.com európai fizetési platform szerint az új szabályozás új lehetőségeket nemzetközi értékesítést végző magyar internetes vállalkozások elsősorban speciális hozzáadott értékű szolgáltatásokkal tölthetik be az ázsiai piacterek után maradó űrt és tehetik vonzóbbá magukat a hazai és más EU-tagállamok fogyasztói számára.

 

Kína kiemelkedő szerepe a magyar e-kereskedelemben

A határokon átnyúló globális e-kereskedelem tavaly minden korábbi várakozást felülmúlva 82%-kal nőtt: 45,9 millió német, 26,2 millió spanyol, 18 millió lengyel és összesen 220 millió európai vásárolt külföldi webáruházakban. Ezzel párhuzamosan az online vásárlások és a vásárlók száma Magyarországon is évről-évre növekszik: a felnőtt lakosság 3,3 millió tagja vásárol rendszeresen online, valamint több mint 2 millióra tehető azoknak fogyasztóknak a száma, akik külföldről is szoktak rendelni. A nemzetközi vásárlások célországainak tekintetében a magyar piacon Kína kiemelkedő szerepet játszik: az online megrendelt áruforgalom 61%-a távol-keleti országokból származik, míg például a Németországból megrendelt termékek a teljes mennyiségnek csak 8%-át, az Egyesült Királyságból származó megrendelések pedig csak 5%-át teszik ki. Kínából 2019-ben 8,5 milliárd dollár értékű import áru érkezett Magyarországra - az internetezők jellemzően mobiltelefonokat, kiegészítőket, valamint olcsó apróságokat vásároltak.

 

Hogyan vehetik át a magyar webáruházak a kínai piacterek szerepét?

A távol-keleti piacterek várható háttérbeszorulásával a magyar vállalkozások számára is nyitva áll a lehetőség, hogy átvegyék szerepüket és növeljék versenyképességüket mind a hazai, mind a nemzetközi piacokon, ehhez azonban fontos látni, hogy a potenciális vásárlók ma már a piacon található ajánlatokat nem csak az árak és a teljes költségek alapján, hanem a webáruház által kínált szolgáltatáscsomag összértéke szempontjából hasonlítják összes. Ennek megfelelően – a Zen.com márciusban megjelent „Kényelmes hódítók” c. jelentése szerint - a következő években az olyan magas hozzáadott értékű különszolgáltatások, mint a hűségprogramok és a visszatérítési kedvezmények válhatnak az e-kereskedelem legfontosabb ösztönzőjévé. Az új típusú e-fogyasztók számára a sebesség és a kényelem minden eddiginél fontosabbá válik. Mindez a magyar fogyasztók vásárlási döntéseiben is megmutatkozik, mivel bizonyos hátrányok elfogadhatóak számukra (pl. a hosszú szállítási határidők Kínából), ha egyéb előnyök a teljes tranzakciót megfelelő értékűvé teszik számunkra.

 

„Az európai fogyasztók fele számára a szállítási idő az egyik legfontosabb tényező, 3-5 nap a maximum, amelyet még elfogadhatónak tartanak. A nemzetközi vásárlók számára azonban rendkívül fontos, hogy további kényelmi szolgáltatásokat kínáljanak a webáruházban, például, hogy a vásárlási tranzakció teljes végösszegét, vagy az esetleges további költségeket helyi pénznemben tüntessék fel. A megbízható fizetési mód elérhetősége szintén alapvető jelentőségű: az európai fogyasztók negyede azért vásárol online, mert aggodalmai vannak a fizetési tranzakciók biztonsága kapcsán” - magyarázza Dawid Rożek, a Zen.com európai fizetési kaput kínáló fintech vezérigazgatója.

 

A Zen.com jelentése szerint a Magyarországon működő nemzetközi internetes értékesítést végző vállalatok (a becslések szerint jelenleg 10-15 ezer magyar e-üzlet működik) a speciális hozzáadott értékű szolgáltatásokkal tehetik magukat vonzóbbá és szerezhetnek új ügyfeleket akár belföldön, akár az EU más piacain. A hűségprogramok és kedvezmények mellett a gyári garancia webáruház által történő meghosszabbítása is támogathatja az ügyfélhűség kialakítását, aminek különösen az olyan érzékeny elektronikus eszközök esetében van jelentősége, mint a számítógépek, táblagépek, okostelefonok, amelyek közül Európában minden negyedik fogyasztó vásárol háromhavonta egyet.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ki jut ki a Cisco műegyetemi szabadulószobájából?

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Villamosmérnöki és Informatikai Kara és a Cisco Magyarország együttműködésében született meg a világszinten újdonságnak számító oktatási célokra használható szabadulószoba. A legkorszerűbb technológián és szoftveres megoldásokon alapuló fejlesztést a Cisco magyar mérnökei találták ki, és a BME-vel együttműködve hozták létre. A Cisco technológiái mellett több nagy informatikai cég (Dell Technologies Magyarország, Gloster Infokommunikációs Nyrt., Samsung Electronics Magyar Zrt.) is beszállt a megvalósításba.

2021. október 27. 20:25

A Baltikum legnagyobb légikarbantartó cége kezdi el használni az AerinX rendszerét

Folytatja nemzetközi piaci terjeszkedését a start-upból immáron scale-uppá érett magyar techcég, az AerinX. Az innovatív vállalkozás legújabb nemzetközi partnere a tallini központú, de globális piacra dolgozó Magnetic MRO. A két cég közötti megállapodás értelmében a Baltikum legnagyobb légikarbantartó vállalata hamarosan elkezdi használni az AerinX által fejlesztett kevert valóság (mixed reality) alapú, fejlett repülőgép átvizsgáló rendszert. 

2021. október 27. 13:59

Európa második legnagyobb akkumulátorgyártója kíván lenni Magyarország

Elsőként rendezett az infokommunikációs gyártók közül a technológia és fenntarthatóság kapcsolatát bemutató csúcstalálkozót Magyarországon a Huawei Technologies. A Tech4Green – Digital Power Summit az olyan új technológiák, mint a mesterséges intelligencia, a felhőszámítástechnika vagy a Big Data jelentőségét mutatta be a klímasemlegesség felé vezető úton. A rendezvényen részt vett Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Kaderják Péter, zöldgazdaság fejlesztési miniszteri főtanácsadó, valamint számos hazai iparági vezető, szakértő, illetve négy egyetem zöldenergia kutatást és fenntarthatóságot vezető képviselője is. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Huawei az oktatás digitális átalakításáról, az 5G és a vezetékes hálózatok fejlesztéséről, valamint az okosvárosokat is magában foglaló hosszú távú együttműködésről írt alá megállapodást.

2021. október 27. 12:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20