Magyar fejlesztésű elektromos buszokat mutattak be

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 25. 11:50

Részben magyar know-how-val és összeszereléssel készülő elektromos buszokat mutattak be Ráckevén. A Goldi Mobility Kft. magyar és szingapúri mérnökökkel közösen kifejlesztett járművei teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képviselnek, ráadásul ár-érték arányban is élmezőnyben vannak. Elkészült emellett Magyarország első hidrogén üzemanyagcellás drónja is, amely 4.5 órát tud repülni folyamatosan akár 5000 méteres magasságban is.

Az elektromos buszok terén hazánk jelenleg nemzetközi szinten rosszul áll, ugyanakkor a klímaegyezményben rögzített széndioxidkibocsátás-csökkentéshez elengedhetetlen a tömegközlekedés radikális átalakítása. Magyarországon jelenleg egy kínai és egy lengyel gyártó forgalmaz a Goldi Mobility Kft. mellett elektromos autóbuszokat, de utóbbi az egyetlen vállalat, ami mindezt részben magyar know-how-val és összeszereléssel teszi.

 

 

A vállalat csütörtökön nagyszabású, szakmai előadásokkal és élőzenével tarkított rendezvényen mutatta be GOLDiON E9 (8,5 méteres) valamint GOLDiON E12 (12 méteres) elektromos buszait, amit szingapúri mérnökökkel közösen fejlesztettek, és a hazai piacon szeretnének a jövőben értékesíteni.

 

 

A legkorszerűbb technológiákat ötvözték

Kovács Ferenc, a cég tulajdonosa elmondta, 300 ezer kilométerig és négy évig garanciát nyújtanak díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőnek egy forintot sem kell fizetnie az alkatrészek cseréért, javításáért. Ebbe beletartozik az ingyenes szervízdíj és a díjmentes kopóalkatrészcsere a fékbetéttől az ablaktörlő gumiig a gumiabroncsokon kívül. Ezáltal négymillió forint árelőnyhöz juttatják a vásárlókat buszonként az eddig is alacsony árhoz viszonyítva.

 

 

„A szingapúri kollégákkal közösen kifejlesztett elektromos buszok mind paramétereiben, mind teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képeznek a piacon, ráadásul ár-érték arányban is az élmezőnyben vannak. A járművek uniós alkatrészekből állnak össze, a legkorszerűbb technológiai megoldásokkal vannak felszerelve az alumínium karosszériától a digitális műszerfalon át a biztonságot nyújtó belsőtérig. Hatótávolságuk 310 kilométer, de rendelhető hozzájuk GOLDiON 120 kW-os gyorstöltő kétéves garanciával” – sorolta Kovács, hozzátéve, hogy a fejlesztés állami támogatás nélkül zajlott.

 

A sajtótájékoztatón elhangzott: a cég olyannyira komolyan veszi a jövőbe mutató fejlesztést, hogy vezérgondolatukat is erre húzták fel. „A szavamat adom” szlogent már le is védették.

 

 

Hidrogéndrón korlátlan felhasználási lehetőségekkel

Az eseményen bemutatták Magyarország első hidrogén üzemanyagcellás drónját is, amely 4.5 órát tud repülni folyamatosan akár 5000 méteres magasságban úgy, hogy 1 centiméteres pontossággal érkezik vissza a földre.

 

Kovács Ferenc elmondta, fejlesztésükben a legújabb technológia találkozik a GOLDiON dizájnnal.

 

„A hidrogéndrónt thermo- és infrakamerával szereltük fel, éjjellátó funkcióval is bír, ami nagyban megkönnyíti a használatát. Fontos paraméter még, hogy 40-szeres optikai zoommal és HD minőségű videó jelátvitellel rendelkezik egészen ezer méterig. Túlzás nélkül állítható, hogy a felhasználási lehetőségei korlátlanok, ráadásul hamarosan drónpilóta oktatással segítjük az érdeklődőket a funkciók elsajátításában, továbbá vizsgalehetőséget is biztosítunk majd a telephelyünkön” – fogalmazott a cég tulajdonosa.

 

 

Az újítások sora ezzel pedig még nem ér véget: nemsokára kigördülhet a műhelyből az a 18 méter hosszú csuklós hidrogénbusz, ami európai szinten is egyedülálló lesz. Ez jelentős részben szintén magyar találmány, az első tollvonástól az utolsóig minden fázisban aktívan részt vettek a kialakításánál, sőt, hidrogéntechnológiában a világ legnagyobb gyártóival van szerződésük.

 

A Goldi Mobility Kft. 1981 óta a BKV Zrt. partnere, komoly eredményeiket pedig saját védjegyes, általuk kifejlesztett és gyártott alkatrészeik igazolják.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ultragyors e-töltő hálózatba ruház be a Siemens és a Volkswagen

A hálózatot építő és működtető Electrify America beruházó partnereivel együtt azt tervezi, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában 1800 helyszínen 10 ezer gyorstöltő állomást telepít 2026-ra. A vállalat nemcsak töltő-infrastruktúrájának földrajzi lefedettségét fogja ezzel megduplázni, hanem a szolgáltatás kényelmét és színvonalát is jelentősen továbbfejleszti.

2022. július 4. 18:24

Győrben nyitott új logisztikai központot a Raben

Megnyitotta legújabb regionális átrakóközpontját Győrben a Raben Trans European Hungary Kft. A mintegy 3000 négyzetméteres létesítmény jelenleg elsősorban a vállalat gyűjtőszállítmányozási tevékenységét támogatja, emellett hagyományos, illetve egyedi raktárlogisztikai szolgáltatások végzésére is alkalmas.

2022. július 4. 17:06

Akkumulátorok újrahasznosításával járul hozzá a fenntartható közlekedéshez a TIER és a Remondis

A világ vezető mikromobilitási szolgáltatója, a TIER és a vezető újrahasznosítási szakértő, kommunális- és vízszolgáltató, a Remondis együtt tesznek a nyersanyagtakarékosság és a körforgásos gazdaság kialakításáért. A Remondis 16 európai országban, köztük Magyarországon is felel majd a több mint 160.000 TIER e-roller, elektromos kerékpár és e-moped elhasznált lítium-ion akkumulátorainak megfelelő kezeléséért. 

2022. július 4. 14:17

Az ABB E-mobility megnyitotta eddigi legnagyobb DC villámtöltőket gyártó üzemét

Az ABB E-mobility a toscanai Valdarnóban megnyitotta a vállalat eddigi legnagyobb, DC villámtöltőket gyártó üzemét, az E-mobility Centre of Excellence-t, s ezzel megerősítette globális vezető pozícióját az elektromos járművek (EV-k) töltési megoldásai terén.  

2022. július 4. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új vezető a Microsoft Magyarország élén

2022. július 1. 11:16

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24