Hazai kisvállalkozóknak biztosít európai piacot a MediaMarkt

forrás: Prím Online, 2021. október 13. 19:58

Az áruházlánc vásárlóinak közvetlen elérését biztosítja a beszállítóknak a MediaMarkt új marketplace szolgáltatása. A felületre magyar vállalatok, vállalkozások is regisztrálhatnak mindössze 39 eurós havi díjért. A platformon keresztül Európa legnagyobb piacait érhetik el pár éven belül.

A német kiskereskedelmi lánc hamarosan Európa-szerte elindítja marketplace (piactér) szolgáltatását, melyen keresztül könnyen elérhető piacokat biztosít az EU-ban működő beszállítónak, kereskedőknek. A fejlesztéssel a vállalat célja a termékkínálatának bővítése, miközben a partnerek bevonásával többletbevételhez is jut az áruházlánc, ők pedig értékesítési lehetőséghez.

 

Szilágyi Gábor, a MediaMarkt magyarországi ügyvezetője beszámolt róla, hogy a platform béta fázisa már elindult Németországban, Ausztriában és Spanyolországban. Bár a terjeszkedés további lépéseit egyelőre bizalmasan kezeli a német anyavállalat, Szilágyi annyit elárult, hogy Magyarország csatlakozása is szerepel a tervek között. 

 

A mediamarkt.de oldalon magyar vállalkozások is regisztrálhatnak és kínálhatják termékeiket, Szilágyi szerint egy ilyen erős vásárlói bizalommal rendelkező nemzetközi márka komoly értékesítési pluszlehetőségeket biztosít. A német vállalat azt ígéri, hogy nem lesznek rejtett költségek: nettó 39 eurós havi díjat kell fizetni, valamint értékesített termékekként valamennyi jutalékot, de már a tételek listázása is ingyenes a felületen. 

 

A német oldalon található regisztrációs felület egyszerűen kitölthető, a vállalkozások csatlakozási feltételei a következők:

•  A vállalkozás székhelye az EU területén legyen

•  Az unióban rendelkezzen adószámmal és kereskedelmi engedélyekkel

•  Legyen EU-n belüli bankszámlája

•  Működése során gondoskodjon az áruszállításról, beleértve a vásárolt áruk kiszállítását

•  Rendelkezzen az EU-n belül raktárbázissal, ahol a visszárut is fogadni tudja 

•  Biztosítson a végfelhasználóknak német nyelvű ügyfélszolgálatot

•  EAN kóddal legyenek ellátva termékei

•  Megfelelő termékleírásokat biztosítson.

 

Az üzembe helyezett beta verzión keresztül a rendelések kezelése, valamint a vásárlói kapcsolattartás is biztosított. Jelenleg a piactér integrációkat kínál a Plentymarkets, az Effectconnect és a Channelengine rendszerekkel, de a MediaMarkt hamarosan szeretné kiterjeszteni az integrációt különféle e-kereskedelmi szoftverplatformokra is. 

 

A szórakoztatóelektronikai kiskereskedő MediaMarkt az elmúlt években megvalósított fejlesztéseinek köszönhetően mára omnichannel (sokcsatornás) kiskereskedővé vált. A vállalat közlése szerint a marketplace kialakítása e folyamat következő lépéseként értelmezhető.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ki jut ki a Cisco műegyetemi szabadulószobájából?

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Villamosmérnöki és Informatikai Kara és a Cisco Magyarország együttműködésében született meg a világszinten újdonságnak számító oktatási célokra használható szabadulószoba. A legkorszerűbb technológián és szoftveres megoldásokon alapuló fejlesztést a Cisco magyar mérnökei találták ki, és a BME-vel együttműködve hozták létre. A Cisco technológiái mellett több nagy informatikai cég (Dell Technologies Magyarország, Gloster Infokommunikációs Nyrt., Samsung Electronics Magyar Zrt.) is beszállt a megvalósításba.

2021. október 27. 20:25

A Baltikum legnagyobb légikarbantartó cége kezdi el használni az AerinX rendszerét

Folytatja nemzetközi piaci terjeszkedését a start-upból immáron scale-uppá érett magyar techcég, az AerinX. Az innovatív vállalkozás legújabb nemzetközi partnere a tallini központú, de globális piacra dolgozó Magnetic MRO. A két cég közötti megállapodás értelmében a Baltikum legnagyobb légikarbantartó vállalata hamarosan elkezdi használni az AerinX által fejlesztett kevert valóság (mixed reality) alapú, fejlett repülőgép átvizsgáló rendszert. 

2021. október 27. 13:59

Európa második legnagyobb akkumulátorgyártója kíván lenni Magyarország

Elsőként rendezett az infokommunikációs gyártók közül a technológia és fenntarthatóság kapcsolatát bemutató csúcstalálkozót Magyarországon a Huawei Technologies. A Tech4Green – Digital Power Summit az olyan új technológiák, mint a mesterséges intelligencia, a felhőszámítástechnika vagy a Big Data jelentőségét mutatta be a klímasemlegesség felé vezető úton. A rendezvényen részt vett Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Kaderják Péter, zöldgazdaság fejlesztési miniszteri főtanácsadó, valamint számos hazai iparági vezető, szakértő, illetve négy egyetem zöldenergia kutatást és fenntarthatóságot vezető képviselője is. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Huawei az oktatás digitális átalakításáról, az 5G és a vezetékes hálózatok fejlesztéséről, valamint az okosvárosokat is magában foglaló hosszú távú együttműködésről írt alá megállapodást.

2021. október 27. 12:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20