A magyar szülők 60%-a szabályozza, hogy gyermeke milyen videójátékot vásárolhat

forrás: Prím Online, 2021. november 26. 18:26

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne a stressz levezetésére, és a reflexek fejlesztésére. Több mint 60 százalékuk egyáltalán nem gondolja úgy, hogy veszélyes tevékenység lenne, de azért több mint felük szabályozza, hogy gyermeke milyen videójátékot vásárolhat, mire költhet játékon belül, és hogy mennyit játszhat – derült ki a szülők attitűdjét vizsgáló Good Gamer kutatás folytatásából, amit a Generali a Biztonságért Alapítvány (GABA) megbízásából korábban az eNet készített. 

Az év egyik legforgalmasabb ünnepi bevásárló-időszakában, a Black Friday és Cyber Monday keretezte napokban hatalmas akciókkal készülnek a videójáték-gyártók-, forgalmazók és online kereskedők, hiszen a szórakoztató elektronikai termékek, és ezen belül a videójátékok még mindig a slágertermékek közé tartoznak*. A kereslet és a forgalom is ugrásszerűen nő** ezekben a hetekben, és gyermekek ezrei kezdik el szüleiket nyaggatni jellemzően valamilyen újabb versenyzős, stratégiai vagy „lövöldözős” játékért. 

 

A Good Gamer kutatás korábban már felmérte a magyar gyerekek videójátékozási szokásait, melyből kiderült többek között, hogy a 6-18 éves magyar gyerekek háromnegyede játszik videójátékkal, közülük minden negyedik naponta egyszer, minden nyolcadik viszont naponta többször is ezzel tölti az idejét. A videójátékozó gyerekek átlagosan hetente 8 órát, azaz egy teljes munkanapot fordítanak erre a hobbira. 

 

A kutatás ugyanakkor kitért a szüleik videójátékozással kapcsolatos attitűdjeire és félelmeire is. Az online kérdőívet több mint 800 szülő töltötte ki.

 

A szülők többsége szerint nem veszélyes 

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy általában – nem csak a gyerekekre fókuszálva – a szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, de nem billen egyik oldal felé sem. A saját gyerekére vonatkozóan pedig a szülők 61 százaléka egyáltalán nem gondolja úgy, hogy a videójátékozás veszélyes tevékenység lenne gyermeke számára, és mindössze minden ötödik (21%) szülő ért egyet teljes mértékben azzal, hogy ez a típusú hobbi pusztán időpocskolás. A legtöbb szülő (65%) egyetért abban, hogy a játékban gondtalanul el lehet merülni, és a válaszadók több mint fele jó lehetőséget is lát benne a stressz levezetésére és a reflexek fejlesztésére. Azok a szülők, akik maguk is játszanak, pozitívabban állnak gyermekük hobbijához, 60 százalékuk viszont úgy gondolja, hogy a videójátékozás függőséget okoz. 

 

blog.generalielorelatok.hu

 

Szoros a kontroll

Annak ellenére, hogy a magyar szülők többsége különösen nagyobb veszélyt nem lát a videójátékozásban, több mint 50%-ukszabályozza, hogy gyermeke milyen videójátékot vásárol, mire költhet játékon belül, és hogy mennyit játszik. Ez a szülői kontroll a kisebb gyerekek esetében gyakoribb, míg a 17-18 éves kamaszoknál már lazább. A szülői érdeklődés, a gyerekkel a videójátékról való beszélgetés és a letöltött alkalmazások figyelése a legtöbbek által alkalmazott ellenőrzési metódus, míg a szülők fele engedélykéréshez köti a videójátékozást. 

 

A Good Gamer kutatás talán egyik meglepő eredménye, mely egyben fejlett digitális hozzáértést is feltételez, hogy tízből kilenc szülő saját bevallása szerint használ valamilyen szoftveres megoldást is a videójátékozás szabályozására: az alkalmazások blokkolása a leggyakoribb, de tartalomszűrést és a biztonságos keresőfunkciót is tízből négy szülő alkalmazza. 

 

TOP aggodalmak: személyes adatok, mozgáshiány, vírusok, függőség

A játékkal kapcsolatos aggodalmak a szülők felét érintik: a személyes adatok védelme és a mozgáshiány miatt a 10-16 éveseket féltik leginkább a szülők, míg a számítógépes vírusok, a játékfüggőség és a helyadatokkal való visszaélés minden korosztály esetében a szülők körülbelül harmadát aggasztja. 

 

Emellett a szülők negyede tart a videójátékozás során esetlegesen előforduló bullying (online zaklatás) miatt. Ehhez a témához kapcsolódóan fontos tanácsok is elhangzottak a Generali a Biztonságért Alapítvány támogatásával létrejött GoodGamer.hu oldalon indult podcastekben.

 

________________

https://www.napi.hu/magyar-gazdasag/black-friday-karacsony-bukta-kereskedelem.738323.html

**  https://24.hu/tech/2020/11/10/sony-playstation-xbox-microsoft-konzol-laptop-videojatek-felmeres/

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Xiaomi AIoT-termékekkel értelmezi újra a modern otthon fogalmát

A Xiaomi megkezdi új AIoT-termékeinek nemzetközi értékesítését. Ezeket arra tervezték, hogy kényelmesebbé, élménytelibbé és sportosabbá tegyék a hétköznapjainkat: ilyen szerepet szán a cég az új Xiaomi Robot Vacuum X10+ robotporszívónak, a nedves-száraz Xiaomi Truclean W10 Wet Dry Vacuum porszívó családnak, a Xiaomi TV Q2 televízióknak, a Xiaomi Smart Band 7 Pro okoskarkötőnek és a Redmi Pad táblagépnek.

2022. október 4. 20:13

Páratlan okostelefonos fotózási élményt nyújt a Xiaomi új sorozata

A Xiaomi ma bejelentette a legújabb csúcskategóriás mobiltelefon szériájának, a Xiaomi 12T termékcsalád nemzetközi piacra való érkezését. A készülékeket a technológiai innovációk sora jellemzi, így mind a Xiaomi 12T Pro, mint a Xiaomi 12T a Xiaomi legújabb képalkotó rendszerét kapta meg. Akik kivételes teljesítményre, és a tartalomkészítéshez kreatív funkciókra vágynak, meg fogják találni a számításukat az új készülékekben.

2022. október 4. 18:40

Gyorsítósávon az önvezetés felé

A Széchenyi István Egyetem újabb mérföldkőhöz érkezett az 5G alkalmazási lehetőségei és az önvezető járművek kutatása terén. A győri mérnökök sofőr nélkül irányítottak egy személyautót a zalaegerszegi ZalaZONE tesztpályán a Magyar Telekom által biztosított 5G Campus mobilhálózat segítségével.

2022. október 4. 13:59

Angliában is zöldülnek az ingatlanok

A tervek szerint 2022. év végén adják át az Egyesült Királyság első, a UK Green Building Council (UKGBC) nettó zéró károsanyagkibocsátási keretrendszere alapján tervezett kereskedelmi ingatlanát, a The Forge-ot. A mintegy 13 ezer négyzetméteres klímabarát épületegyüttesben az elérhető legmodernebb intelligens épületmenedzsment és energiagazdálkodási megoldásokat alkalmazzák majd az üzemeltetéskor, de már az építés során sikerült 25 százalékkal csökkenteni a CO2 kibocsátást egy hasonló volumenű beruházáshoz képest.

2022. október 4. 12:41

1 százaléknál is alacsonyabb az akadálymentes weboldalak aránya Magyarországon

A Magyarországon üzemelő mintegy 40 ezer weboldal közül alig több mint 100 rendelkezik úgynevezett Dupla A-hoz közeli akadálymentes minősítéssel. Becslések szerint ma fél és egymillió közé tehető azoknak a száma, akiknek problémát jelent a mindennapokban a honlapok használata, ezért is lenne fontos, hogy a weboldalakat kezelők tudatosabbá váljanak. Az Országos IT Megmérettetésen idén minden eddiginél gyakorlatiasabb és általánosabb ismereteket lehet szerezni ebben a kategóriában, ami a múlt évi verseny visszajelzései alapján a második legérdekesebb és egyben óriási hiánypótló téma.

2022. október 4. 11:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján

2022. szeptember 26. 18:20

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2022. szeptember 21. 13:46

Hatalmas siker a tudományos Európa Bajnokságon

2022. szeptember 19. 18:00

’Az Év Honlapja’ pályázat 21. alkalommal keresi a legjobb honlapokat, applikációkat és digitális megoldásokat

2022. szeptember 7. 11:38