Gyors és felhasználóbarát töltés az ABB megoldásával

forrás: Prím Online, 2021. december 6. 15:13

Az ABB bevezeti a Plug N Charge technológiát, amely egyszerűsíti, és még gördülékenyebbé teszi az elektromos járművek töltését és aztán a fizetést. A Pug N Charge alkalmazása esetén az elektromos autó vezetőjének csak annyi dolga lesz, hogy a járművel beáll a töltési ponthoz, majd a töltővezetéket csatlakoztatja az autóhoz. A töltési folyamat automatikusan indul, majd a folyamat végén a fizetés szintén automatikusan engedélyezve lesz.

A Plug N Charge az ISO 15118 jelű szabvány szerinti, a töltőpont és az elektromos jármű közötti biztonságos kommunikációt garantáló kommunikációs protokollra épül. Csatlakoztatást követően a Plug N Charge-pont leolvassa az autó digitális útlevelének tekinthető szerződési tanúsítványát, majd a töltés engedélyezése előtt a leolvasott adatoknak a töltési szolgáltató felhőben tárolt adatival történő összevetésével ellenőrzi a tanúsítvány érvényességét. A biztonságos ellenőrzési, jóváhagyási folyamat, valamint az ehhez kapcsolódó adatátvitel csupán másodperceket vesz igénybe, így ezek a funkciók a járművezetők nagyobb kényelmét szolgálják. 

 

Frank Muehlon, az ABB E-Mobilitás divíziójának vezetője így nyilatkozott: „A Plug N Charge technológia már jó ideje rendelkezésre áll, de az iparág eddig nem igen követte e technológia fejődési irányát. Az ABB az egyszerű, kényelmes és egységes töltés iránti elkötelezettségével összhangban már a kezdetektől segíti e technológia szabványosítási folyamatát.”


 

„A már működő töltőállomásokon gyűjtött tapasztalataink felhasználásával a lehető legnagyobb mértékben felhasználóbaráttá tettük a Plug N Charge technológiát a járművezetők számára, de ezzel párhuzamosan arra is törekedtünk, hogy ügyfeleink számára a töltőállomásokon biztonságos és jól kezelhető töltőpontokat biztosítsunk. De a fejlesztéseinkkel itt még nem akarunk megállni. Tovább kívánjuk bővíteni a technológia funkcionalitását, és arra törekszünk, hogy még több járművezető, autóipari OEM és töltőállomás üzemeltető profitálhasson az egyszerű, gördülékeny megoldásból, és az ahhoz kapcsolódó felhasználói élményből.”   

 

Bár a Plug N Charge elve nagyon egyszerűnek hangzik, azonban olyan korszerű, digitális, szabványosított technológiára épül, amely biztonságos kommunikációt tesz lehetővé az elektromos autó, a töltőpont és a töltőállomást üzemeltetők között, aminek köszönhetően nem lesz szükség kártyás fizetésre vagy töltésaktiváló ügyfélkulcsokra (“fob”-okra”).  

 

 

Az ABB eddig kifejlesztett, leginkább felhasználóbarát töltési megoldásának használatához az szükséges, hogy az elektromos járművek vezetői rendelkezzenek az e-mobilitási szolgáltatójuk által kibocsátott szerződési tanúsítvánnyal, amely tartalmazza az általuk vásárolt szolgáltatás összes adatát. Az autójuknak támogatnia kell az ISO 15118 szabvány (a jármű és a hálózat közötti kommunikációt rögzítő, elismert szabvány) szerinti kommunikációs protokollt, illetve a járművön telepíteni és engedélyezni kell a ‘Plug N Charge’ funkciót. 

 

Az ABB Plug N Charge technológiája a CCS-csatlakozókkal szerelt, legújabb DC töltőberendezéseknél már világszerte elérhető a hálózatüzemeltetők és a járművezetők számra. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

2022 is az e-kereskedelem éve lesz

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás ma már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-commerce robbanást hozott magával: 2021 első félévében 30%-os bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A képlet tehát egyszerű, de korántsem olyan könnyű kitalálni, mire harapnak a vásárlók az egymással versengő webáruházak zajában, miközben a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik. A Markestic összeszedte a nyolc legfontosabb trendet, melyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.

2022. január 26. 19:24

Lehet-e 2022 az egyensúlykeresés éve?

A 2016-ban alakult, és a Magyar Marketing Szövetség exkluzív szakmai közösségeként működő Marketing Döntéshozók Klubja idén immár hatodik éve foglalja össze azt, hogy mi várható a marketingkommunikáció területén az előttünk álló esztendőben. Meghatározó hazai marketing és kommunikációs döntéshozók nyilatkoznak arról, hogy az elhúzódó járvány és annak gazdaságba begyűrűző hatásai hogyan jelentkeznek a fogyasztói motivációkban, az üzleti és marketingfolyamatokban, az ügyfélélményben, illetve a média és eszközhasználat területén.

2022. január 26. 13:45

Együttműködési megállapodás a CETIN Hungary és a Széchenyi István Egyetem között

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a CETIN Hungary Zrt. és a győri Széchenyi István Egyetem. A komplex partnerség keretében a CETIN mobilkommunikációs eszközöket adományoz az egyetemnek, hogy a hallgatók testközelből ismerkedhessenek és kísérletezhessenek napjaink mobiltávközlési berendezéseivel, emellett részt vesz a felsőoktatási intézmény távközlési-informatikai elméleti és gyakorlati oktatásában. A vállalat és az egyetem közös kutatás-fejlesztési projekteket is tervez a mobilkommunikációs hálózatok innovatív hasznosítására: a megállapodás értelmében a felek együttműködnek a mobilhálózatok, az 5G hálózatok és az 5G-alapú szolgáltatások fejlesztésében.

2022. január 26. 11:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új elnökséget választott az IAB Hungary

2022. január 21. 16:55

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58