2022 is az e-kereskedelem éve lesz

forrás: Prím Online, 2022. január 26. 19:24

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás ma már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-commerce robbanást hozott magával: 2021 első félévében 30%-os bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A képlet tehát egyszerű, de korántsem olyan könnyű kitalálni, mire harapnak a vásárlók az egymással versengő webáruházak zajában, miközben a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik. A Markestic összeszedte a nyolc legfontosabb trendet, melyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.

Míg a járványt megelőzően némi lemaradásban volt a magyar e-kereskedelmi piac, az elmúlt két évben óriásit ugrott a szegmens, ráadásul olyan vásárlói csoportok is megjelentek az online térben, akik korábban szinte sohasem választották ezt az opciót. Együtt böngészi tehát a webáruházakat idős és fiatal, fővárosi és vidéki lakos, tapasztalt e-vevő és bizonytalan új ügyfél. A fogyasztói igények tehát ezen a területen is igencsak változatosan alakulnak, miközben mindenki azt várja, hogy személyre szabott ajánlatokkal keressék meg, és hogy pontosan olyan vásárlói élményben lehessen részük, mint a járvány előtti, biztonságos világban. A korábbi vevők visszacsábítása és az új érdeklődők elvezetése a megrendelésig tehát élet-halál kérdés az e-kereskedelemben, melyben a digitális technológia a vállalkozások legfőbb szövetségese. De hogyan érdemes hozzákezdeni?

 

2022: fenntarthatóság, live shopping és hangalapú-megoldások vonzzák a vásárlókat

Az e-marketing megoldásokat kínáló Markestic ügyvezetője, Fodor Ákos úgy látja: „egyre több magyar cég ismeri fel a jövőbemutató webmarketing megoldások fontosságát, azonban továbbra is ritka az, hogy a vállalkozások tudatosan, komplex szemlélettel forduljanak a kérdés felé, leginkább erőforrásbeli hiányosságaik miatt. Ha be is építenek egy-egy újítást a szolgáltatásaik közé, gyakran nem jól vagy nem a megfelelő célokra használják őket, így nem tudják maximálisan kiaknázni a bennük rejlő lehetőségeket”. Természetesen nem arról van szó, hogy az e-kereskedelem legújabb trendjeit mindenkinek követnie kell, sokkal inkább arról, hogy a vállalkozás megismerje azokat az eszközöket, melyekből a legtöbbet tudja profitálni. De nézzük, mely megoldások tartják majd lázban az e-commerce világot 2022-ben!

 

 

1. Hangalapú asszisztensek és chatbotok

A hangalapú keresés egyre népszerűbb világszerte, ma már a vásárlók harmada találkozik ilyen eszközökkel napi rendszerességgel, és mind több webáruház kínál arra lehetőséget, hogy a keresett termék pusztán nevének kimondása után rendelkezésre álljon. Az ügyfélkiszolgálást pedig az ún. voice chatbotok forradalmasítják, melyek képesek rögzíteni, értelmezni és elemezni a beszélő által adott vokális inputot a mesterséges intelligencia segítségével.

 

2. Új őrület: live stream shopping

A közösségi médiafelületek és az élő közvetítések találkozásából igen ütős kombináció jött létre: az érdeklődők valós időben ismerhetik meg a termékeket, élőben láthatják, hogyan működnek és milyen a minőségük, eközben pedig választ kaphatnak a felmerülő kérdésekre is. Az egész streaming alatt a fogyasztók egy chatboxon keresztül interakcióba léphetnek egymással és a márkával, emellett kényelmesen, otthonról vásárolhatják meg a kiszemelt árut.

 

3. „Zöld” megoldások „zöld” fogyasztóknak

A statisztikák szerint a vásárlók 60%-a hajlandó többet fizetni a környezetkímélő termékekért, és ez a szám jelentősen emelkedni fog a közeljövőben. Ráadásul az, hogy az egész vállalat környezettudatos legyen, a vásárlók kívánatos márkacselekvéseinek listáján az első helyen áll. A sikeres cégek nem csak magukra figyelnek: olyan fenntartható gyakorlatokat vezetnek be működésükbe, mint a lebomló csomagolás vagy a környezetvédő szervezetek támogatása.

 

4. Még mindig az influenszerek

Hiába a fanyalgók, úgy tűnik, az influenszerek nem mennek sehova. A kisebb és nagyobb követőtáborral rendelkező fiatal véleményvezérek közreműködése könnyedén növelheti a márka ismertségét és elérését, illetve segítheti az értékesítési lead-ek megszerzését - mindezt költséghatékony és időtakarékos módon. Habár ma még sokan az Instagramban látják az influenzáért marketing fő platformját, érdemes jobban odafigyelni a Titokra is.

 

5. Virtuális vásárlás mesterfokon

Életünk egyre több és több területére lépnek be a virtuális- és kiterjesztett valóság alapú technológiák. Hiába szorulunk a négy fal közé a járvány idején, a termékvizualizáció, a 3D-s térképezés és sok más AR/VR megoldás használatával a látogatók felidézhetik az offline kiskereskedelmi élmény érzését, és szívesebben vásárolnak nálunk vagy térnek vissza a későbbiekben is. A jövőbeli fejlesztések ráadásul abba az irányba mutatnak, hogy a virtuális terek ne csak a szemünknek kedvezzenek, hanem akár a termékek illatát vagy tapintását is megtapasztalhassuk a távolból.

 

6. Fizetni csak okosan – és biztonságosan

Tapasztalatok szerint az online vásárlók mintegy 7%-a hagyja el a kosarat a változatos fizetési opciók hiánya miatt – ez figyelemreméltó szám. Mivel a vevők egyre inkább igénylik a rugalmasságot a webáruházakban is, érdemes ismert és megbízható fizetési módokat kínálni számukra, amelyek közül szabadon választhatnak. Ilyen például a Google Páty, a PayPal, a magyar Barion, vagy az itthon népszerű utánvétes fizetés, de fontos lehet az is, hogy mennyire átlátható és könnyen használható a fizetési felület.

 

7. Becsüld meg a vásárlód!

Az egyszer már megnyert vásárlók megtartása a megtérülés egyik legfőbb záloga az e-kereskedelemben, ezért minden olyan stratégiát érdemes megfontolni, mely ebben segítségünkre lehet: főként, hogy már egy egyszerű, kedvezménykódot tartalmazó köszönő e-maillel is kimutathatjuk megbecsülésünket ügyfeleink felé. Az ilyen gesztusok 67%-os megnyitási arányt és 6,3%-os átkattintási arányt mutatnak, ami több mint 300%-kal magasabb, mint a hagyományos e-mail kampányoknál.

 

8. Visszatér az SMS

2022-ben új erőre kapnak a szöveges üzenetek: az sms-ek több mint 95%-át megnyitják az emberek, 90%-át pedig a megnyitástól számított 3 percen belül el is olvassák. Ez nem csak az egyik legközvetlenebb módja az ügyfelek elérésének, de azt is figyelembe kell venni, hogy hatalmas potenciál rejlik benne az elköteleződés és a konverzió növelésében. Érdemes bevetni!

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tovább nőhet az informatikushiány

Minden eddiginél nagyobb lehet az informatikushiány, mivel egyrészt megtörni látszik az IT-szakok iránti növekvő érdeklődés évtizedes trendje, másrészt továbbra is nagyon magas a lemorzsolódás és az elvándorlás, a tanári szakokra pedig egyre kevesebben végeznek – derül ki az IVSZ szakértői által készített elemzésből, amely az elmúlt 12 év jelentkezési, felvételi, beiskolázási és diplomaszerzési trendjeit dolgozta fel. Az elmúlt évtizedben emelkedett, azonban még mindig 20% alatti a nők aránya az informatika szakokon. 

2022. május 26. 17:46

Ipar 4.0 szakmai díjjal ismerték el a Széchenyi István Egyetem ipari digitalizációs vállalati megoldásait

A győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja nyerte el idén az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által alapított Ipar 4.0 szakmai díjat az oktatási, képzési programot, illetve kutatást, fejlesztést, innovációt megvalósító szervezet kategóriájában. Az elismerés jelzi, hogy az egyetemen magas színvonalú kutatás-fejlesztési tevékenység zajlik az ipari digitalizáció témakörében is, amely nagymértékben hozzájárul a térség versenyképességének erősítéséhez.

2022. május 26. 16:17

300 informatikai munkahelyet hoz Magyarországra az ALDI

Folytatja dinamikus bővülését, és megduplázza létszámát Magyarországon az ALDI informatikai szolgáltatásokat végző leányvállalata, az ALDI International IT Services Kft. A vállalat 300 olyan informatikai munkahelyet hoz létre itthon, amelyek jó része otthonról is ellátható feladatokból áll, így immáron az egész ország területéről várják otthoni (Home office) munkavégzéssel pályázók jelentkezését. A budapesti és a pécsi szolgáltató központját is bővíti a cég, a több nyelven beszélő pályakezdők mellett szoftverfejlesztők és SAP-szakemberek számára is számos álláslehetőség nyílik az ALDI-nál.

2022. május 26. 14:49

Felelősséggel lép a következő évtizedbe a Raben Group

Kilencvenéves évforduló, új akvizíciók, 14 ország 10 000 munkavállalójára vonatkozó statisztikák, a klímaváltozás elleni küzdelem és társadalmi tevékenységek – sok más mellett ezeket is tartalmazza a Raben Group új fenntarthatósági jelentése. A 2021-es évről szóló kiadványban a logisztikai szolgáltató a hosszú távú programjai és azok hatásai mellett egyszeri, gyakran nem csupán a vállalat, hanem az egész iparág szempontjából úttörőnek számító projektjeit is bemutatja.

2022. május 26. 11:16

A plafont súrolja a hazai okostelefon-használat

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban, derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából*. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben. A készülékek technológiai fejlődése, valamint a hozzájuk kapcsolódó új szolgáltatások megjelenése folyamatosan alakítják az eszköz- és internethasználati szokásainkat.

2022. május 26. 11:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ismét a „Megbízható Munkaadók” között az SAP Hungary

2022. május 25. 12:15

Mindkét magyar csapat bronzérmes lett a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián

2022. május 23. 19:40

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

2022. május 16. 11:18

Példátlan szövetségre lépett két globális vállalat

2022. május 10. 15:35