Itt az első hazai online felmérés a LinkedIn használatáról
A LinkedIn-t használó diplomások háromnegyede (74%) üzleti szempontból elengedhetetlennek tartja a közösségi oldal használatát – derült ki az Avantgarde Group által készített hiánypótló szakmai felmérésből, amelynek keretében közel 600 diplomás felhasználót kérdeztek meg az oldallal kapcsolatos tevékenységükről. A megkérdezettek között mindenki ismeri az oldalt, szemben a 20%-os magyar átlaggal. A kitöltők több mint fele naponta, 83 százalék pedig hetente legalább egyszer ellátogat a közösségi felületre.
A munkaerőpiaci igények kielégítésére létrehozott közösségi oldalról, a LinkedIn-ről itthon még nem készült olyan kutatás, amely a felsőfokú végzettségűek véleményét gyűjtötte volna össze. Az online felmérés szerint a felhasználók álláskeresésre használják leginkább a LinkedIn-t, és a többi platformhoz képest a legmegbízhatóbbnak tartják. Úgy gondolják, ez a „munkahelyi Facebook”, mégsem használják annyit, mint a többi közösségi oldalt. A kitöltők fele készít csak rendszeresen posztokat, akiknek 20%-a csupán havi egyszer posztol, ami azt mutatja, hogy egyelőre kevés az aktív tartalomgyártó.
Business vagy magamutogatás – kik, és miért vannak a LinkedIn-en?
A LinkedIn-használók közel 79%-a az ismerőseik posztjait követi, de népszerűek még a vállalatok és a véleményvezérek is. A felhasználók a platformot egy professzionális, szakmai oldalnak írták le, negatívumként a magamutogatást emelték ki.
A legtöbben álláskeresésre, kapcsolatépítésre, illetve cégek követésére használják az oldalt, 33% marketingszakember, 13% pedig HR-es célok miatt foglalkozik a platformmal. A felhasználók több mint fele munkavállaló (54%). 21% vállalkozó, 15% pedig vezető beosztású. A diplomás felhasználók 57,5%-a nő, 42,5 pedig férfi, a legtöbben 25-44 évesek (65,5%), de jelentős a 45-54 évesek aránya is (16%).
Miért fontos a LinkedIn?
A felmérés kimutatta, hogy egy márka, vagy vállalat kommunikációjából nem szabad kihagyni a LinkedIn-t: a platform professzionalitása jelentősen megnöveli a szakmai hitelességet. Az iparági pozicionálás mellett a LinkedIn a legalkalmasabb a kapcsolattartásra és -építésre, illetve a vállalati láthatóság megerősítésére. Egy B2B kampány során közvetlen csatornaként szolgál, így igen hatékony lehet a célcsoportok szegmentálásának folyamatában.
A cégek jellemzően szellemi munkaköröket hirdetnek a LinkedIn-en. Érdekes, hogy kisebb cégek is keresnek kollégákat, de nem csak senior pozíciókba: rengeteg pályakezdőt célzó poszttal találkozhatunk. Ez azok számára lehetőség, akiknek még nincs több éves releváns tapasztalata. A HR-esek szerint a gond csak annyi, hogy sokat kell fizetniük egy-egy releváns jelentkező megtalálásáért, és bár elérik az embereket, úgy gondolják, a közösségi felület nem fogja kiváltani a szakmai álláskereső portálokat.
Mi a helyzet a hirdetésekkel?
A marketingesek jelenlétének fő célja a célcsoport elérése (68,6%), de lényeges az engagement és a lead generálás is (53,4%), illetve a más oldalakra terelés (25,7%). 75% nem költ a LinkedIn-en, 15% pedig havi 100 ezer forint alatti büdzsével dolgozik. 100 és 500 ezer forint között 6%, míg 1 millió forint felett alig 3% költ.
A válaszadók között sokan találkoztak már hirdetésekkel, főleg poszt és álláshirdetésekkel, azonban ezeket csupán 34% találta érdekesnek. A felhasználókat átlagosan csak kisebb mértékben zavarják a reklámok: nincs általános elutasítottság, vagyis lehet hirdetni, csak érdemes jól megválasztani a célcsoportot, ezen kívül pedig javasolt az organikus tartalomgyártásra is fókuszálni.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- Lojálisak vagyunk az orvosainkhoz, a jó ellátásért cserébe nem spórolunk a pénzzel és az idővel
- Az EU Green Deal átalakítja majd az európai gazdaságot és vállalkozásokat
- Veszélyeztetik az emelkedő nyersanyagárak a beruházásokat
- Covidálló-e a hűség?
- Az internetes időpontfoglalás idővel kiválthatja a telefonos bejelentkezést
- Turizmus trend 2022-ben, Kelet-Közép-Európában
- A technológiai fejlődés jobbá teszi a világot
- Nem mozdulnak a tech szakemberek a home office-ból
- A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.