A vállalati fenntarthatóságban is segít a mesterséges intelligencia

forrás: Prím Online, 2022. április 23. 17:56

Az Oracle és Pamela Rucker, a Harvard Professional Development intézet tanácsadója és oktatója által készített új tanulmány szerint az emberek világszerte gyorsabb eredményeket szeretnének látni a fenntarthatóság és a társadalmi erőfeszítések terén, és azt várják a vállalkozásoktól, hogy jó példával járjanak elöl. A 15 ország több mint 11 000 fogyasztójának és üzleti vezetőjének részvételével készült tanulmány szerint az emberek megelégelték, hogy a társadalom nem tesz előrelépést a környezetvédelmi és a társadalmi problémák kezelése terén, és úgy vélik, hogy a technológia segíthet a vállalkozásoknak sikerre vinni azt, amiben az emberek kudarcot vallottak.

 

Növekvő elvárás a fenntarthatósági és társadalmi erőfeszítések fokozására

Az elmúlt két év eseményei reflektorfénybe helyezték a fenntarthatóság és a társadalmi esélyegyenlőség kérdését, és a megkérdezettek világszerte hiányolják az az eredményeket ezeken a területeken:

•  Az emberek 93 százaléka úgy véli, hogy a fenntarthatóság és a társadalmi érzékenység fontosabbak, mint valaha, és 80 százalékukat az elmúlt két év eseményei arra késztették, hogy változtassanak magatartásukon.

•  A válaszadók 94 százaléka úgy véli, hogy a társadalom nem tett elég előrelépést. 42 százalék szerint az előrelépés hiánya annak tudható be, hogy az emberek túlságosan elfoglaltak más prioritásokkal, 39 százalék szerint ez annak az eredménye, hogy a rövid távú nyereséget sokan előtérbe helyezik a hosszú távú előnyökkel szemben, 37 százalék szerint pedig az emberek túl lusták vagy önzőek ahhoz, hogy segítsenek megmenteni a bolygót. 

•  45 százalékuk úgy véli, hogy a vállalkozások nagyobb jelentőségű változást tudnak elérni a fenntarthatóság és a társadalmi problémák terén, mint az egyének vagy a kormányok önmagukban.

•  78 százalékuk csalódott és elege van abból, hogy a vállalkozások eddig nem tettek előrelépést, és 89 százalékuk úgy véli, hogy nem elég, ha a vállalkozások azt mondják, hogy prioritásként kezelik a környezetvédelmi és esélyegyenlőségi programokat – tetteket és bizonyítékokat szeretnének látni. 

•  84 százalékuk úgy véli, hogy a vállalkozások nagyobb előrelépést érnének el a fenntarthatósági és társadalmi célok felé a mesterséges intelligencia segítségével, sőt 61 százalékuk szerint a mesterséges intelligencia ott is sikeres lesz, ahol az emberek kudarcot vallottak.

 

Az emberi előítéletesség hátráltatja a változásokat

Az üzleti vezetők tudják, hogy a fenntarthatósági és esélyegyenlőségi erőfeszítések kritikus fontosságúak a vállalati siker szempontjából, és még a mesterséges intelligenciában is jobban bíznak, mint az emberekben, ha a fenntarthatósági és társadalmi erőfeszítéseket kell irányítaniuk:

•  92 százalékuk úgy véli, hogy a környezeti és a társadalmi egyenlőségre irányuló programok kritikus fontosságúak vállalatuk sikere szempontjából. A vezetők a három legfontosabb előnyként a márka erősítését (40 százalék), a termelékenység növelését (39 százalék) és az új ügyfelek bevonzását (38 százalék) jelölték meg.

•  Az üzleti vezetők 96 százaléka elismeri, hogy az emberi elfogultság és az érzelmek gyakran elvonják a figyelmet a végső céltól, és 89 százalékuk úgy véli, hogy azok a szervezetek lesznek hosszú távon sikeresek, amelyek a technológiát használják a fenntartható üzleti gyakorlatok előmozdítására.

•  Az üzleti vezetők 93 százaléka bízna meg a mesterséges intelligenciában az ember helyett, ha fenntarthatósági és társadalmi döntéseket kellene hoznia. Úgy vélik, hogy a botok jobban képesek különböző típusú adatok hibátlan gyűjtésére (43 százalék); racionális, elfogulatlan döntések meghozatalára (42 százalék); és a jövőbeli eredmények előrejelzésére múltbeli teljesítmény alapján (41 százalék).

•  Az üzleti vezetők úgy vélik, hogy emellett a fenntarthatósági és társadalmi kezdeményezések sikeréhez még mindig elengedhetetlenek az emberek, mert jobbak az érintettektől érkező visszajelzéseken alapuló változások végrehajtásában (48 százalék); mások oktatásában a döntésekhez szükséges információkról (46 százalék); és a kontextusba helyezett stratégiai döntések meghozatalában (42 százalék).

 

 

A fogyasztók megszakítják a kapcsolatot azokkal a vállalkozásokkal, amelyek nem tesznek lépéseket a fenntarthatóság és a társadalmi kezdeményezések terén

A vállalkozásoknak prioritásként kell kezelniük a fenntarthatósági és társadalmi kérdéseket, és újra kell gondolniuk, hogyan használják a technológiát a hatás elérésére – különben komoly következményekkel kell szembenézniük. 

•  Az emberek 94 százaléka legfőképp ezeken a területeken szeretne előrelépést látni: az emberek egészségesebb életmódjának kialakítása (50 százalék); a bolygó megmentése a jövő generációi számára (49 százalék); társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése világszerte (46 százalék).

•  Az emberek 70 százaléka hajlandó lenne felmondani a kapcsolatot egy olyan márkával, amely nem veszi komolyan a fenntarthatósági és társadalmi kezdeményezéseket, 69 százalékuk pedig még a jelenlegi vállalatát is elhagyná, hogy egy olyan márkánál dolgozzon, amely nagyobb hangsúlyt fektet ezekre az erőfeszítésekre. 

•  Ha a szervezetek világosan be tudják mutatni, hogy milyen előrelépéseket tesznek a környezetvédelmi és társadalmi kérdésekben, az emberek szívesebben fizetnének többet a termékeikért és szolgáltatásaikért (87 százalék); hajlandóbbak lennének befektetni az adott vállalatba (83 százalék); és szívesebben dolgoznának ilyen cégnél (83 százalék). 

•  Az üzleti vezetők megértik a fontosságot és a sürgősséget – 94 százalékuk úgy véli, hogy a fenntarthatósági és társadalmi mérőszámokat a hagyományos üzleti mérőszámok tájékoztatására kell használni, és 91 százalékuk növelni kívánja a fenntarthatóságba való befektetését.

 

"Az elmúlt két év eseményei a fenntarthatóságot és a társadalmi kezdeményezéseket a figyelem középpontjába állították, és az emberek valódi változásokat követelnek. Bár e kérdések megoldása kihívásokkal jár, a vállalkozásoknak óriási lehetőségük van arra, hogy a világot jobbá tegyék" – mondta Pamela Rucker, a Harvard szakmai fejlődésért felelős CIO-tanácsadója és oktatója. "Az eredmények azt mutatják, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel kötnek üzletet és dolgoznak olyan szervezetekkel, amelyek felelősségteljesen viselkednek a társadalommal és a környezettel szemben. Ez egy alkalmas pillanat. Miközben a gondolkodás fejlődött, a technológia is fejlődött, és kulcsszerepet játszhat a fejlődést hátráltató számos akadály leküzdésében."

 

"Soha nem volt még ilyen fontos, hogy a vállalkozások beruházzanak a fenntarthatósági és esélyegyenlőségi kezdeményezésekbe, mivel az emberek nem csak hallani akarnak róla – határozott cselekvésre vágynak, és nagyobb átláthatóságot és kézzelfogható eredményeket követelnek" – mondta Jürgen Lindner, az Oracle globális marketing SaaS részlegének vezető alelnöke és CMO-ja. "Az üzleti vezetők tisztában vannak ennek fontosságával, mégis gyakran abban a téves feltételezésben élnek, hogy vagy a nyereséget vagy a fenntarthatóságot kell előtérbe helyezniük. Pedig az igazság az, hogy ez nem egy zéróösszegű játszma. Ma már rendelkezésre állnak azok a technológiák, amelyekkel a szervezetek nemcsak a közösségeket és a környezetet támogathatják, hanem jelentős bevételnövekedést, költségmegtakarítást és egyéb, a végeredményre ható előnyöket is realizálhatnak."

  

Módszertan

A kutatás eredményei a Savanta, Inc. által 2022. február 25. és március 14. között 15 ország (Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Németország, Hollandia, Franciaország, Kína, India, Ausztrália, Japán, Szingapúr, Dél-Afrika, Egyesült Arab Emírségek, Szaúd-Arábia, Brazília és Mexikó) 11 005 globális válaszadója körében végzett felmérésen alapulnak. A felmérés a fogyasztók és az üzleti vezetők fenntarthatósági és társadalmi erőfeszítésekkel kapcsolatos attitűdjeit és viselkedését, valamint a mesterséges intelligencia (AI) és a robotok szerepét és elvárásait vizsgálta a környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) erőfeszítésekben.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Vállalati adatokon tanított generatív AI: a jövő útja a cégeknek

A nyilvános adatokon tanított AI modellek esetében mára egyértelművé vált, hogy nemcsak segíteni képesek a vállalatokat, hanem használatuk számos kockázatot is jelenthet azokra nézve. Ennek elkerülése érdekében, valamint a produktivitás javítása, a költségek optimalizálása és a komplex információk megértése céljából egyre többen saját adataikat használva tanítják a generatív mesterséges intelligenciát – derül ki a Deloitte TMT Predictions 2024 kutatásából. 

2024. február 27. 18:59

Hogyan járul hozzá a digitalizáció az energiaköltségek csökkentéséhez?

A digitalizáció már elkerülhetetlen, legyen szó akár irodáról, akár oktatási intézményről. Az átállást erősen sürgeti az egyre inkább elterjedő környezettudatos trend, de nyomós érv mellette az energiaárak kiugróan magas megemelkedése is. Hogy milyen eszközökben érdemes gondolkodnunk és azok milyen megtérülést hozhatnak már néhány éven belül, abba Herczog Gábor, a Legamaster magyarországi forgalmazójának, a Stiefel Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója és Urbán Tamás vizuáltechnika üzletágvezető nyújtott betekintést.

2024. február 27. 11:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30