A ruházat mindent visz, de az egészséget is online vesszük

forrás: Prím Online, 2022. június 23. 16:31

Míg a fiatalok körében a termékek közül a ruházat, szolgáltatásokban pedig a különböző előfizetések voltak a legkelendőbbek online vásárlás során, addig az idősebb korosztályban az egészséghez kapcsolódó termékek, illetve szolgáltatások közül a szállásfoglalás volt a legnépszerűbb az elmúlt egy évben – derült ki a Reacty Digital 2022. évi e-kereskedelmi felméréséből. Bár jönnek fel a csomagautomaták, a futárszolgálat verhetetlen, a szállítási díj mértéke pedig nálunk még mindig fontosabb, mint a kiszállítás gyorsasága.

 

A nők ruhát vesznek a neten, a férfiak mosógépet

A felnőtt magyarok összességében a ruházat, sportruházat (37%) kategória termékeit vásárolták legtöbben az interneten keresztül az elmúlt egy évben, de az egészséghez kapcsolódó termékek (32%), például gyógyszerek, táplálékkiegészítők, vagy épp covid tesztek iránt is megugrott az online kereslet. Harmadik legnépszerűbb kategóriaként a háztartási kis- és nagygépek (31%) jelentek meg, ez a kategória a férfiak körében az élen végzett. A nők és a shoppingolás összetartozó fogalmak, igaz ez az online ruha és cipő vásárlásra is, a nők a termékek közül ezeket vásárolják leggyakrabban a neten.

 

Ami a szolgáltatásokat illeti, a 18-79 éves magyarok leginkább szállást foglalnak (25%) online, de a szolgáltatásokra való előfizetés (23%), valamint a biztosítás (18%) is népszerű. A 18-29 éves korosztály előszeretettel vásárol közösségi közlekedésre jegyet/bérletet is az interneten keresztül.

 

 

 

Csomagot elsősorban futárral, lehetőleg minél olcsóbban

Az online vásárlók háromnegyede (74%) választja általában a futárszolgálattal való kiszállítást egy-egy rendelés esetén. Az utóbbi időben egyre több helyen megjelenő csomagautomatákra a 30-44 évesek a leginkább nyitottak, kétötödük (39%) szokta ezt (is) választani, míg összességében csak tízből három online vásárló (30%) tesz így. 

 

Érdekes, hogy míg egy felmérés szerint*  világszinten és Európában is fontosabb lett a szállítás gyorsasága, mint az ára, addig az online vásárló magyarok 77 százaléka jelezte, hogy szállítási módok közötti választás esetén a szállítási díj fontos számára, míg csak 42 százalék azt, hogy a kiszállítási idő hossza. Ugyanakkor az általában futáros vagy postai kiszállítást választók bő kétötöde (44%) akkor is ragaszkodna a kiszállításhoz, ha az nem ingyenes. További 31 százalékuk viszont csak akkor választaná, ha nincs annál olcsóbb megoldás, vagy más módon nem átvehető a rendelt termék.

 

Leváltja a közösségi média az ár-összehasonlító oldalakat?

Egyre erősödik a hazai online vásárlói réteg: tízből hat (59%) online vásárló legalább három éve vásárol az interneten keresztül. A vásárlók 63 százaléka – többek között – ár-összehasonlító oldalakról tájékozódik egy-egy online rendelés előtt, a 18-29 évesek azonban lényegesen kevésbé élnek ezzel a lehetőséggel, mint a 60 év felettiek (36% vs. 74%). A fiatalok körében nagy jelentősége van előzetes tájékozódás szempontjából a közösségi oldalaknak, közel felük (48%) szerez ezeken keresztül (is) információt.

 

Venni vagy nem venni?

Az online vásárlók negyedével (25%) fordult elő az elmúlt egy évben, hogy megrendeltek valamilyen terméket, később azonban elálltak a vásárlástól. Ennek elsődleges indoka, hogy nem szállították ki időben a terméket (25%), míg minden ötödik (19%) elállási joggal élő egyszerűen meggondolta magát időközben. A vásárlástól elállók kilencede (11%) több helyről is megrendelte a terméket és csak a legkorábban megérkezőt vette át, ami azt jelenti, hogy a tavalyi 8 százalékhoz képest tovább emelkedett az elállási joggal visszaélők aránya, ez a trend pedig komoly fejtörést okoz az e-kereskedelmi szereplőknek.

 

Hódít a készpénzmentesség, de szeretjük megnézni a terméket fizetés előtt

Az online vásárlók közel fele (47%) inkább a készpénzmentes megoldásokat preferálja, mikor fizetésre kerül sor, ötödük (22%) hajlik inkább a készpénz felé, míg tízből hárman (31%) nem rendelkeznek preferenciával, változó, hogy milyen fizetési módot választanak. Akik rendszeresen választanak készpénzes fizetést (is), azok leginkább szeretnék átvenni, megnézni a terméket még mielőtt fizetnének érte (46%), vagy egyszerűen csak készpénz áll rendelkezésükre (24%) erre a célra. A készpénzzel szívesen fizetők ötöde (19%) azzal indokolja a döntését, hogy nem szeretné megadni az adatait a webáruháznak, holott online fizetés esetén legtöbbször a bank, vagy fizetési közvetítő dolgozza fel a tranzakciót, a webáruház számára nem láthatóak a bankkártyaadatok. Fontos lehet tehát ennek hangsúlyozása a webáruházak részéről a készpénzmentes fizetési módok további elterjedése érdekében.

 

_____________

* Statista: Influence of delivery speed and free/discounted shipping on purchase decision in selected countries/regions worldwide in 2021; https://www.statista.com/statistics/1271199/delivery-speed-shipping-cost-influence-purchase/ (letöltés dátuma: 2022.06.16.)

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Túl a százezren az okoseszközzel fizetők száma a K&H-nál

Átléptek egy határt a K&H-sok: májusban már 100 ezer felett volt az okoseszközzel fizetők száma, ami majdnem háromszorosa az egy évvel korábbinak. A vásárlások száma ennek köszönhetően masszív emelkedést mutat, az Apple Pay-hez, Google Pay-hez, Xiaomi Pay-hez és Garmin Pay-hez köthető tranzakciók száma 18 százalékkal nőtt áprilishoz képest. Az Apple Pay- és Google Pay-forgalom pedig éves szinten 150, illetve 883 százalékkal nőtt. A K&H-sok az országos bővülést is felülmúlták, az első negyedévben 302 százalékkal több alkalommal 292 százalékkal nagyobb összeget költöttek, mint egy évvel korábban, ehhez képest a teljes piac 158 és 177 százalékkal bővül. 

2022. július 5. 12:40

Itt a válasz a növekedő energiaárakra: három jövőálló eszköz

A megújuló energiaforrások, illetve a digitális megoldásokkal elérhető energiamegtakarítás jelentik a legkézenfekvőbb megoldást a világpiacon tapasztalható áremelkedésre. Egyre többen feszegetik azt a kérdést is, hogy vajon a földgázt és az atomenergiát lehet-e, kell-e fenntartható energiahordozóként kezelni. Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, a Schneider Electric magyar szakértői harmadikként azt javasolják a vállalati felhasználóknak, hogy egyre inkább térjenek át az elektromosságon alapuló energiaellátásra a fosszilis energiahordozók helyett. 

2022. július 5. 11:24

Tovább emelkedett az IT bérezés

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.

2022. július 4. 15:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új vezető a Microsoft Magyarország élén

2022. július 1. 11:16

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24