A ruházat mindent visz, de az egészséget is online vesszük

forrás: Prím Online, 2022. június 23. 16:31

Míg a fiatalok körében a termékek közül a ruházat, szolgáltatásokban pedig a különböző előfizetések voltak a legkelendőbbek online vásárlás során, addig az idősebb korosztályban az egészséghez kapcsolódó termékek, illetve szolgáltatások közül a szállásfoglalás volt a legnépszerűbb az elmúlt egy évben – derült ki a Reacty Digital 2022. évi e-kereskedelmi felméréséből. Bár jönnek fel a csomagautomaták, a futárszolgálat verhetetlen, a szállítási díj mértéke pedig nálunk még mindig fontosabb, mint a kiszállítás gyorsasága.

 

A nők ruhát vesznek a neten, a férfiak mosógépet

A felnőtt magyarok összességében a ruházat, sportruházat (37%) kategória termékeit vásárolták legtöbben az interneten keresztül az elmúlt egy évben, de az egészséghez kapcsolódó termékek (32%), például gyógyszerek, táplálékkiegészítők, vagy épp covid tesztek iránt is megugrott az online kereslet. Harmadik legnépszerűbb kategóriaként a háztartási kis- és nagygépek (31%) jelentek meg, ez a kategória a férfiak körében az élen végzett. A nők és a shoppingolás összetartozó fogalmak, igaz ez az online ruha és cipő vásárlásra is, a nők a termékek közül ezeket vásárolják leggyakrabban a neten.

 

Ami a szolgáltatásokat illeti, a 18-79 éves magyarok leginkább szállást foglalnak (25%) online, de a szolgáltatásokra való előfizetés (23%), valamint a biztosítás (18%) is népszerű. A 18-29 éves korosztály előszeretettel vásárol közösségi közlekedésre jegyet/bérletet is az interneten keresztül.

 

 

 

Csomagot elsősorban futárral, lehetőleg minél olcsóbban

Az online vásárlók háromnegyede (74%) választja általában a futárszolgálattal való kiszállítást egy-egy rendelés esetén. Az utóbbi időben egyre több helyen megjelenő csomagautomatákra a 30-44 évesek a leginkább nyitottak, kétötödük (39%) szokta ezt (is) választani, míg összességében csak tízből három online vásárló (30%) tesz így. 

 

Érdekes, hogy míg egy felmérés szerint*  világszinten és Európában is fontosabb lett a szállítás gyorsasága, mint az ára, addig az online vásárló magyarok 77 százaléka jelezte, hogy szállítási módok közötti választás esetén a szállítási díj fontos számára, míg csak 42 százalék azt, hogy a kiszállítási idő hossza. Ugyanakkor az általában futáros vagy postai kiszállítást választók bő kétötöde (44%) akkor is ragaszkodna a kiszállításhoz, ha az nem ingyenes. További 31 százalékuk viszont csak akkor választaná, ha nincs annál olcsóbb megoldás, vagy más módon nem átvehető a rendelt termék.

 

Leváltja a közösségi média az ár-összehasonlító oldalakat?

Egyre erősödik a hazai online vásárlói réteg: tízből hat (59%) online vásárló legalább három éve vásárol az interneten keresztül. A vásárlók 63 százaléka – többek között – ár-összehasonlító oldalakról tájékozódik egy-egy online rendelés előtt, a 18-29 évesek azonban lényegesen kevésbé élnek ezzel a lehetőséggel, mint a 60 év felettiek (36% vs. 74%). A fiatalok körében nagy jelentősége van előzetes tájékozódás szempontjából a közösségi oldalaknak, közel felük (48%) szerez ezeken keresztül (is) információt.

 

Venni vagy nem venni?

Az online vásárlók negyedével (25%) fordult elő az elmúlt egy évben, hogy megrendeltek valamilyen terméket, később azonban elálltak a vásárlástól. Ennek elsődleges indoka, hogy nem szállították ki időben a terméket (25%), míg minden ötödik (19%) elállási joggal élő egyszerűen meggondolta magát időközben. A vásárlástól elállók kilencede (11%) több helyről is megrendelte a terméket és csak a legkorábban megérkezőt vette át, ami azt jelenti, hogy a tavalyi 8 százalékhoz képest tovább emelkedett az elállási joggal visszaélők aránya, ez a trend pedig komoly fejtörést okoz az e-kereskedelmi szereplőknek.

 

Hódít a készpénzmentesség, de szeretjük megnézni a terméket fizetés előtt

Az online vásárlók közel fele (47%) inkább a készpénzmentes megoldásokat preferálja, mikor fizetésre kerül sor, ötödük (22%) hajlik inkább a készpénz felé, míg tízből hárman (31%) nem rendelkeznek preferenciával, változó, hogy milyen fizetési módot választanak. Akik rendszeresen választanak készpénzes fizetést (is), azok leginkább szeretnék átvenni, megnézni a terméket még mielőtt fizetnének érte (46%), vagy egyszerűen csak készpénz áll rendelkezésükre (24%) erre a célra. A készpénzzel szívesen fizetők ötöde (19%) azzal indokolja a döntését, hogy nem szeretné megadni az adatait a webáruháznak, holott online fizetés esetén legtöbbször a bank, vagy fizetési közvetítő dolgozza fel a tranzakciót, a webáruház számára nem láthatóak a bankkártyaadatok. Fontos lehet tehát ennek hangsúlyozása a webáruházak részéről a készpénzmentes fizetési módok további elterjedése érdekében.

 

_____________

* Statista: Influence of delivery speed and free/discounted shipping on purchase decision in selected countries/regions worldwide in 2021; https://www.statista.com/statistics/1271199/delivery-speed-shipping-cost-influence-purchase/ (letöltés dátuma: 2022.06.16.)

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Brancs tőkegyűjtő portál első nagy dobásai

Az alig egy hónapja indult első hazai közösségi piactéren már meg is vannak az első sikeres projektek: egy nemzetközi kiugrás előtt álló magyar találmány, amely újrahasznosított PET palackokból készít nyomtatószálat, és az első hazai felnőtt szörp, amely az áfonyás íz mellé alkoholos “cselt” is bevet.

2022. június 30. 21:25

A játékipar és a VR hajtja a szórakoztató- és médiaipar fejlődését

A globális szórakoztató- és médiaipar tavaly ugrásszerűen fejlődött, meghaladva az általános világgazdasági növekedést. A 2020-as, világjárvány okozta 2,3%-os csökkenést követően a szektor bevételei 2021-ben erőteljesen, 10,4%-kal emelkedtek, 2,12 ezer milliárd dollárról 2,34 ezer milliárd dollárra. 

2022. június 30. 13:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24

Átadták az Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny díjait

2022. június 13. 17:27