Ma hivatalosan kiadták az utolsó IPv4 címeket Floridában
Mint azt egy korábbi cikkben megírtuk, (http://hirek.prim.hu/cikk/80539/ ) az internet át kell térjen az IPv6 protokolra, mert a korábbi verzió 32-bites azonosító számaiból képzett 4,3 milliárd lehetséges cím kevésnek bizonyult, ma ünnepélyesen átadták az utolsókat a szolgáltatóknak.
Az ünnepélyes átadás még nem jelenti azt, hogy egyetlen IP cím sem maradt, de a vállalatoknak el kell kezdeniük gondolkodni az IPv6-ra történő átálláson. Várhatóan 6-9 hónapig még lesz elérhető új IP cím. Ám még ez sem jelenti azt, hogy 4,3 milliérd használatban lévő IP cím lenne. John Heideman, a hálózatok kutatója, elmondta, hogy a címek körülbelül 14%-a van jelenleg használatban. A teljes kihasználás lehetetlen, de ennek a duplája lehetséges volna, azonban az aktív internetcímek növelésével azok kezelése is bonyolultabbá válik, és erre az IPv4 protokoll nem alkalmas.
Az átállás legnagyobb problémája, hogy a két rendszer nem kompatibilis. Egy IPv4-et használó Internetszolgáltató nehezen tud elérni egy IPv6-hoz kapcsolódó mobiltelefont. Viszont az IPv6 bevezetése után néhány ezer évig nem várható hasonló probléma, az IPv6 128-bites azonosítójából 340.282.366.920.938.463.374.607.431.768.211.456 azonosító cím generálható.
Kapcsolódó cikkek
- 1, 2, 3 ... 4.294.967.296! Mi jön ezután az IP-címek világában?
- A Google a Yahoo és a Facebook kezdi az IPv6-os webcímek tesztelését
- Januárra elfogynak az IPv4-es internet címek
- Egy éven belül elfogynak az IP-címek
- Négy év alatt ötszörösére nőhet az IP-forgalom Közép- és Kelet Európában
- Hazai megoldás IP hálózatok vizualizált menedzselésére
- Élnek az első nemzetközi karakteres domainek
- Nem latin betűkkel bővülnek az internetes hivatkozási címek
- Új internetprotokollt tesztel a Magyar Telekom
- Nem latin betűkkel bővülhetnek az internetes hivatkozási címek
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.