Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává
Elsősorban az iPhone és az iPad sikerének köszönhetően az Apple értéke egy év alatt 84 százalékot emelkedett, és így az amerikai informatikai óriásvállalat jelenleg 153 milliárd dollárt ér.
A keresőmotorjáról ismertté vált Google, amely 2007 óta négy éven át vezette a 100 vezető márka listáját, tavaly 2 százalékos visszaeséssel, 111 milliárd dollárral került a második helyre.
A fogyasztói vélemények és a cégek nyilvános pénzügyi adatai alapján összeállított BrandZ Top 100 listán az IBM 17 százalékos növekedéssel, 101 milliárd dollárral áll a harmadik helyen. A McDonald's két helyet előrelépve, 23 százalékkal növekedve a negyedik lett, míg a Microsoft csupán 2 százalékos növekedést követően 78,2 milliárd dollárral az ötödik.
A 100 vezető márka összesített értéke 2,4 billió dollár, azaz 17 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ezek a számok már a gazdasági válság végét is mutatják, ugyanis 2009-ben a legjobb száz márka csupán 4 százalékos növekedést tudott felmutatni.
A legjobb 10 márka közül hat a távközlési és a műszaki technológiával foglalkozó vállalat. A Coca-Cola 8 százalékos növekedés mellett 73,8 milliárd dollárral csúszott vissza a hatodik helyre.
A listában a tavalyi 13-mal szemben idén már 19 vállalat származik a fejlődő piacokról. A Facebook - amely tavaly jelent meg először a rangsorban - idén már a 35. helyen szerepel, miután a világ legnépszerűbb közösségi portáljának értékét 19,1 milliárd dollárra becsülik. A Google kínai riválisa, a Baidu a tavalyi 46 helyezésről ugrott a 29. helyre.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Minden korábbinál nagyobb negyedéves bevétel és nyereség az Apple-nél
- Elhunyt Steve Jobs, az Apple atyja
- Az Apple Amerika legértékesebb vállalata
- Apple étvágy: e-könyv áruház a következő falat?
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
- Kitűnő gyorsjelentést közölt az Apple
- Ismét az Apple-vezér egészségi állapota miatt aggódik a tőzsde
- Az Apple a világ harmadik legértékesebb vállalata
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.