Ne kövess! - Az Adverticum AdServere támogatja a „Do Not Track” funkciót

forrás Prim Online, 2011. augusztus 17. 16:10

A Stanfordi Egyetem kutatói és a Mozilla fejlesztői által indítványozott - a Mozilla Firefox-on kívül már más böngészőkben is elérhető  "Do Not Track" (azaz "Ne kövess") - funkció lehetővé teszi az internetezők számára, hogy letiltsák az internetezési szokásaikkal kapcsolatos információk gyűjtését.  Az Adverticum AdServere Magyarországon az elsők között támogatja ezt az ajánlást.

Anonimizált viselkedési adatokat többek között adszerverek, érdeklődés- vagy viselkedés alapú targetálást végző alkalmazások és ajánlórendszerek használnak. A felhasználók ezeket a szolgáltatásokat eddig is letilthatták különböző (főként cookie alapú) opt-out megoldások segítségével, ugyanakkor a Do Not Track HTTP fejléc az opt-out általánosabb, böngésző oldalon beállítható funkciója, és ez csak az információgyűjtést akadályozza meg, a hirdetéseket nem blokkolja. Ha a felhasználó beállította a böngészőjében, hogy nem szeretné, hogy kövessék, akkor a böngésző Do Not Track fejlécet küld azoknak a weboldalaknak, webes alkalmazásoknak, amikkel kommunikál, vagyis egyértelműen jelzi a weboldal vagy alkalmazás felé, hogy a felhasználó döntése alapján a viselkedési információit nem használhatja fel. Fontos látni azonban, hogy a funkció csak akkor működik, ha a weboldalak és alkalmazások figyelembe veszik azt, hogy Do Not Track fejléc érkezése esetén nem ildomos követniük a felhasználóikat.  

„Nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy a felhasználók saját maguk dönthessenek arról, hogy engedélyezik-e a viselkedés/érdeklődés alapján targetált hirdetéseket a böngészőjükben. A böngésző oldalon beállítható Do Not Track funkció támogatása azért is lett aktuális nálunk, mert az Adverticum média oldali ügyfelei egyre nyitottabbak a felhasználói viselkedés/érdeklődés alapján targetált hirdetési megoldásokra. Az általunk eddig is támogatott cookie alapú opt-out megoldással szemben a böngésző oldali opt-out kényelmesebb a felhasználó számára, ugyanakkor mivel annak is megvannak a maga előnyei, ha valaki nem él az opt-out opciókkal (olyan hirdetéseket kap, amik valóban érdeklik, de nem látja ugyanazt az „idegesítő” hirdetést többször), nem valószínű, hogy a felhasználók hirtelen tömegesen élnek majd az új lehetőséggel” - nyilatkozta Balatoni Emese, az Adverticum Zrt. ügyfélkapcsolati igazgatója. 

Az amerikai AP hírügynökség a Mozilla ajánlás megszületésével szinte egy időben, 2011 tavaszán elkezdte támogatni a Do Not Track funkciót mintegy 800 híroldalon. Az Adverticum 2011 augusztusától támogatja a funkciót. 

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mesterséges intelligencia a kamerákban

Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja.

2019. szeptember 18. 20:30

Automatizáció és élőmunka-erő: együtt többre megyünk

2030-ra a globális szakképzett munkaerőhiány előreláthatólag eléri a 85,2 millió főt, és ez várhatóan az ázsiai fejlődő gazdaságokat fogja a leginkább érinteni. Csak a gyártóiparból 2020-ra körülbelül kétmillió munkás fog hiányozni, 2030-ra pedig ez a szám már a 7,9 milliót is meghaladhatja. Ez körülbelül 607,1 milliárd dolláros bevételkiesést jelent.

2019. szeptember 18. 20:08

125 millió 25 televíziónak

Huszonöt televízió kap közel 125 millió forintos támogatást a rendszeresen jelentkező hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat második fordulóján. E heti ülésén – többek között – erről döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A grémium ezen kívül a Keszthely 93,4 MHz közösségi használatára a Mária Rádió szolgáltatóját hirdette ki a pályázat nyertesének, továbbá nyilvántartásba vette egy szombathelyi és egy szentesi frekvencia pályázati felhívását. A testület elfogadta a négy társszabályozó szakmai szervezet félévi beszámolóit is.

2019. szeptember 18. 19:53

Világszerte 100 milliónál tart a Lime e-rolleres utak száma

A zöld közlekedési megoldásokat kínáló mikromobilitási szolgáltató összesen 9000 tonnával csökkentette a városi közlekedésből származó CO2-kibocsátást a világ több mint 120 városában. Budapesten kiemelkedően magas az elektromos rollerek iránti érdeklődés, a felhasználók átlagosan 14 perces utakat tesznek meg a Lime környezetbarát járműveivel.

2019. szeptember 18. 19:45

Egy app lehet a híd a szülő-gyerek közötti digitális szakadék felett

A jövő generációjának tagjai átlagosan tízéves korukban kapnak telefont, de ez korántsem jelenti azt, hogy tisztában vannak az online jelenlét veszélyeivel is. A szülők legegyszerűbb eszköze a tiltás és a használat, illetve alkalmazások korlátozása, így azonban jelentős digitális szakadék alakulhat ki a szülő és gyermeke között. A Start it @K&H-ban fejlődő Mongu for Teen startup csapata erre az aktuális kihívásra kínál megoldást. A szülő-gyermek együttműködésére épülő alkalmazás segítségével ugyanis a gyermek biztonságosan felépítheti online magánszféráját, felismerheti és kivédheti a veszélyeket, miközben biztosítja a lehetőséget a szülői védelemre is.

2019. szeptember 18. 15:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás