Ne kövess! - Az Adverticum AdServere támogatja a „Do Not Track” funkciót

forrás Prim Online, 2011. augusztus 17. 16:10

A Stanfordi Egyetem kutatói és a Mozilla fejlesztői által indítványozott - a Mozilla Firefox-on kívül már más böngészőkben is elérhető  "Do Not Track" (azaz "Ne kövess") - funkció lehetővé teszi az internetezők számára, hogy letiltsák az internetezési szokásaikkal kapcsolatos információk gyűjtését.  Az Adverticum AdServere Magyarországon az elsők között támogatja ezt az ajánlást.

Anonimizált viselkedési adatokat többek között adszerverek, érdeklődés- vagy viselkedés alapú targetálást végző alkalmazások és ajánlórendszerek használnak. A felhasználók ezeket a szolgáltatásokat eddig is letilthatták különböző (főként cookie alapú) opt-out megoldások segítségével, ugyanakkor a Do Not Track HTTP fejléc az opt-out általánosabb, böngésző oldalon beállítható funkciója, és ez csak az információgyűjtést akadályozza meg, a hirdetéseket nem blokkolja. Ha a felhasználó beállította a böngészőjében, hogy nem szeretné, hogy kövessék, akkor a böngésző Do Not Track fejlécet küld azoknak a weboldalaknak, webes alkalmazásoknak, amikkel kommunikál, vagyis egyértelműen jelzi a weboldal vagy alkalmazás felé, hogy a felhasználó döntése alapján a viselkedési információit nem használhatja fel. Fontos látni azonban, hogy a funkció csak akkor működik, ha a weboldalak és alkalmazások figyelembe veszik azt, hogy Do Not Track fejléc érkezése esetén nem ildomos követniük a felhasználóikat.  

„Nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy a felhasználók saját maguk dönthessenek arról, hogy engedélyezik-e a viselkedés/érdeklődés alapján targetált hirdetéseket a böngészőjükben. A böngésző oldalon beállítható Do Not Track funkció támogatása azért is lett aktuális nálunk, mert az Adverticum média oldali ügyfelei egyre nyitottabbak a felhasználói viselkedés/érdeklődés alapján targetált hirdetési megoldásokra. Az általunk eddig is támogatott cookie alapú opt-out megoldással szemben a böngésző oldali opt-out kényelmesebb a felhasználó számára, ugyanakkor mivel annak is megvannak a maga előnyei, ha valaki nem él az opt-out opciókkal (olyan hirdetéseket kap, amik valóban érdeklik, de nem látja ugyanazt az „idegesítő” hirdetést többször), nem valószínű, hogy a felhasználók hirtelen tömegesen élnek majd az új lehetőséggel” - nyilatkozta Balatoni Emese, az Adverticum Zrt. ügyfélkapcsolati igazgatója. 

Az amerikai AP hírügynökség a Mozilla ajánlás megszületésével szinte egy időben, 2011 tavaszán elkezdte támogatni a Do Not Track funkciót mintegy 800 híroldalon. Az Adverticum 2011 augusztusától támogatja a funkciót. 

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

2024. április 26. 19:40

Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre

17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.

2024. április 26. 17:56

Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 16:19

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50