15 éves az online reklámszakma

Születésnapi eseménysorozat az IAB szervezésében

forrás Prim Online, 2012. október 16. 09:32

Az IAB Hungary 2012-ben rendezvénysorozat keretében ünnepli az idén 15 éves hazai online reklámpiacot. A sorozat záróeseményének 2012. október 16-án az Internet Hungary estéje ad otthont, ahol a neves alkalomból díjazzák az elmúlt 15 év online reklámszakma legnagyobb hatású szakembereit. Az ünnepi hangulatot emeli, hogy az IAB bemutatja az elmúlt 15 év főbb eseményeit bemutató Timeline projektjét is.

A sorozat első állomásán, egy kötetlen esti találkozó keretében Csermely Ákos közreműködésével készített videó interjúkban emlékeztek vissza a szakma úttörői az elmúlt 15 év kiemelkedő pillanataira. A több mint 50 videó már megtekinthető a legnagyobb video megosztón, elérhető a digitalhungary.hu oldalon, az ezekből készített 1 órás film pedig az Internet Hungary konferencián kerül először bemutatásra. A születésnapi ünneplés részeként kerül átadásra az “IAB Award - a magyar digitális reklámpiacért” díj azon, az IAB Hungary tagjai által megszavazott három szakemberek, akik a legnagyobb hatással voltak a piac fejlődésére. Az elmúlt 15 év főbb online reklámpiaci eseményeit, történései pedig egy un. timeline formában kerültek feldolgozásra, mely a 15ev.iab.hu oldalon válik elérhetővé.
 
“A projekt az első fázisban van, ahol a szakma segítségével igyekeztünk időrendi sorrendbe gyűjteni az elmúlt évek fontos eseményeit. A munka során rengeteg céggel, emberrel egyeztettünk, sok visszajelzést, ötletet kaptunk és kiderült, hogy az idő egyre jobban elhomályosítja az emlékeket, de talán most még időben vagyunk, hogy rögzítsük az iparág történetét.”- mondta el Novák Péter az IAB Hungary elnöke.
 
“A munka még csak most kezdődik, célunk, hogy további szakmai szervezetek, oktatási intézmények bevonásával létrehozzunk egy részletes és kutatható digitális piaci adatbázist – a Nagy Magyar Internet Timeline-t (Timeline 2.0). Terveink szerint egy projekt csoport működtetné az adatgyűjtést, az eddigi címkéken túl további témákkal is bővíteni tervezzük a projektet úgy, mint oktatás, nethasználat, emberek, díjak, könyvek.”- tette hozzá Somogyi Endre az IAB ügyvezetője.
 
A Timeline projekt második fázisának bemutatására várhatóan a 2013. májusi Media Hungary konferencián kerül sor. A timeline hivatalos URL-je: http://15ev.iab.hu
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás