A webáruházak térhódításának következménye
Eltűnnek a kiskereskedelmi egységek
A webshopok megjelenése és elterjedése már jelentősen átalakította vásárlási szokásainkat, amely a jövőben még inkább formálódhat. Egy holland kutatás szerint a kiskereskedelmi egységek évek múlva akár teljesen el is tűnhetnek.
Akár a városközpontok is teljesen átrendeződhetnek, ha így folytatódik továbbra is a webshopok térhódítása. A motivator.ma oldalon olvashatjuk, hogy 2020-ra már elérhetjük azt a szintet, hogy a kiskereskedelmi egységek 17-21-a felesleges lesz, emellett azonban az online kereskedelmi rész háromszorosára nő.
Érdekes fordulatnak nézünk tehát elébe, amely természetesen nem ennyire fekete vagy fehér, hiszen tudjuk jól, a nők mennyire szeretnek vásárolni („shoppingolni”), és milyen fontos az emberek számára a személyes tapasztalat. Ám kétségtelen, hogy generációk múlva mindez az aktuális trendekhez formálódhat.
A holland elemzés úgy véli, a változás elkerülhetetlen, akik nem lépnek időben, eltűnnek a színről. De akkor mi lesz a plázákkal? - vetik fel a kérdést, jogosan. Egy hasonló tanulmány is (Centre for Retail Research kutatóközpont munkája) egyetért abban, hogy lassan új funkciók kell találni a városközpontoknak.
Ez utóbbi kutatás Anglia vonatkozásában vizsgálja a kérdést, ahol is azt a következtetést vonták le, hogy mindössze öt év kell ahhoz, hogy Wales és Észak-Anglia boltjai végleg lehúzzák a rólót.
A tanulmány szerzője, Joshua Barmfield professzor szerint a vásárlás teljesen átalakul: ”az emberek először átböngészik a webáruházakat, aztán jó esetben betérnek az üzletbe, és miközben az árut nézik, okostelefonjukon ár-összehasonlítást végeznek, és termékkritikákat böngésznek”.
Az USA-ban is napirenden van ez a kérdés, ott a Forbes magazin a bevásárlóközpontok halálát fejtegeti, ott a plázák 15 százalékára mondták ki a halálos ítéletet öt éven belül.
A webáruházakat tekintve azonban már hazai szinten is jelentős fejlődésről beszélhetünk. 2008-ban a bevétel még csak 60 milliárd forint volt, addig 2013-ban már 200 milliárd feletti bevételt várnak. Ám itt is jelentős a verseny, hiszen csak azok maradhatnak, akik igazodnak a trendekhez, az okostelefonok térhódításához, vagyis keresőoptimalizálásuk, webergonómiájuk tökéletes, és mobilnézettel is rendelkeznek. Itt könnyebb kiesni a pikszisből, mint a bevásárlóközpontok esetében. Vagyis az új irány egyik fél számára sem egyszerű.
Kapcsolódó cikkek
- eMag Magyarországon is
- Katasztrófaelhárítás számokban
- Karácsonyi roham a neten
- Az IT és a telekommunikáció uralja a felvásárlások piacát Magyarországon
- Képzéssel, piacbővítéssel és startup cégekkel megduplázható a szoftverexport
- Több százezer kötet a Magyar Telekom új e-könyv áruházában
- Elavult irodagépeket használnak a vállalkozások, de van megoldás
- Dél-Koreában a phabletek a menők
- A KockaÁruház idén az Ország Boltja
- 2017-re 5 milliárd mobiltulajdonos lesz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyarországon az első brownfield megközelítésű RISE with SAP bevezetést hajtották végre sikeresen az Alteonál
Az Alteo Nyrt., Magyarország vezető megújulóenergia vállalata, sikeresen befejezte az SAP S/4HANA vállalatirányítási rendszer bevezetését. A projekt mindössze kilenc hónap alatt valósult meg, elsőként alkalmazva Magyarországon a RISE with SAP projektvezetési csomagot a barnamezős átálláshoz.
Digitális felügyeleti megoldás biztosítja a finn kórház áramellátásának kifogástalan állapotát
A Helsinki Egyetemi Kórház kevesebb, mint egy óra leforgása alatt tért át transzformátorainak időigényes, fizikai ellenőrzéséről az ABB felhőalapú digitális megoldására.
Ezt várjuk a mesterséges intelligenciától: hatékonyabbak leszünk és többet szórakozunk
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról, hogyan viszonyulnak az emberek világszerte és Magyarországon a mesterséges intelligenciához (AI). Bár a többség bízik abban, hogy az AI nagyobb hatékonyságot fog eredményezni és több szórakozási lehetőséget teremt, de egyelőre nem látjuk, hogy az AI mekkora hatással lesz az egészségünkre, a gazdaságra, ahol élünk, a munkahelyünkre vagy az általános munkaerőpiacra.