Egy új alkalmazásfejlesztési technológia: fele idő és pénz

Czipperer Dia, 2014. május 21. 14:46

Az Oriana alkalmazásfejlesztési megoldása egészen új dimenziókat nyithat meg az üzleti applikációk piacán. A teljesen magyar tulajdonban lévő vállalat gyártótól és platformtól független fejlesztési eszközt kínál, mellyel pénzt és időt spórolhat meg az ügyfél.

Egy alkalmazás használata esetén eddig kétféleképpen dönthetett fogyasztó. Vagy megveszi, amit kínálnak neki, immáron készen, vagy saját igényei szerint legyártatja. Hátulütője mindkettőnek akad, hiszen míg az elsőnél egy készen kapott séma áll rendelkezésre, amibe nem tud „belepiszkálni”, az egyedi fejlesztés sem a 100%-os megoldás, hiszen nemcsak sokáig tart, mire elkészül, ezzel együtt sok pénzt is felemészt – és még így sem biztos, hogy teljesen a felhasználó igényeinek megfelelő szolgáltatást kap.

 

Egy magyar cég, az Oriana arra vállalkozott, hogy megtalálja az arany középutat. A vállalat saját alkalmazásfejlesztési megoldását a kettő közé pozícionálja, hiszen szintén sémákkal dolgoznak, ám a végén egy teljes mértékben az igényeknek megfelelő rendszer kap a fogyasztó.

 

Ez is, az is, de egyik sem

 

Kovács Péter, az Oriana ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a végén együtt érik el az ügyfelekkel a végleges megoldást. Nem csak akkor látják először a lefejlesztett megoldást, mikor már a végleges verzió is készen van, hanem folyamatosan nyomon követhetik, tesztelhetik a munkálatukat, és közben még újonnan felmerülő igényeiket is beleépíthetik a fejlesztésekbe.

 

Bár valóban vannak meglévő alapsémák, a végén mégis teljesen egyedi igényekre szabott eredményt érnek el. A sémák persze folyamatosan bővülnek, hiszen ezeket az ügyféligények alakítják. Így, ha beérkezik hozzájuk egy adott kérés, 60-70%-ban kész rendszert tudnak nyújtani a felhasználóknak a meglévő alkalmazásminták segítségével, melyeket ők maguk kipótolhatnak a hiányzó darabokkal. Olyan ez, mint egy puzzle összerakása, csak éppen az új darabokkal kiegészülve a végleges kép minden esetben más és más lesz.

 

Az egyedi fejlesztésekkel szemben sokkal gyorsabban jut az ügyfél a kívánt szolgáltatáshoz, hiszen egy már meglévő sémamintát építenek tovább. Ezáltal a fejlesztési idő is jelentősen lerövidül, és olcsóbb is, hiszen nem az egész rendszert kell újra és újra lefejleszteni, hanem annak csak egy részét.

 

A végleges verzió elkészültével az ügyfelek örökös használati jogot kapnak a licensz megvásárlásával, és megkapják azt a szükséges oktatást, mellyel ők maguk is kezelhetik, karbantarthatják a rendszert. Ez 2-3 hónap alatt megtanulható, ám ezután sem hagyja magára az ügyfeleket, továbbra is biztosít terméktámogatást a vállalat, és minden felmerülő problémára, kérdésre igyekeznek válaszolni.

 

 

Kovács Péter ás Pátzay Péter (CTO) egy rögtönzött szituációt mutattak be arról, mitől más ez a megoldás

 

A megoldás lelke

 

Az Oriana technológiájának (lásd a felső ábrán) alapja az Effektor motor. Erre épülnek rá az alapsémák, vagyis az előre programozott modulok, melyekből a kész alkalmazásminták összeállnak. Ezek állnak a felhasználók rendelkezésére, melyeket ők maguk színesíthetnek tovább saját igényeik szerint.

 

(Nagyításhoz kattintson a képre)

 

Miután a felhasználók birtokába került az adott alkalmazás, szabadon módosíthatnak rajta. Ezt a nyílt XML szabványon alapuló technológiának köszönhetően megtehetik, így maguk is továbbfejleszthetik, melyeket másokkal is megoszthatnak a közösségen belül. Ez mindkét fél számára előnyös, hiszen az Oriana sématárháza tovább bővül, az ügyfél pedig profitálhat saját megoldásából.

 

Előnye, hogy platformfüggetlen és bármilyen operációs rendszerrel használható. Így például mobileszközökön is. Ehhez az Oriana minden alkalmazást külön, egyedileg is optimalizál a különféle eszközökre (például táblagép, okostelefon stb.).

 

Számos ismert vállalat választotta már az Oriana alkalmazásfejlesztési eszközét, többek között a Vodafone, a Citibank, a Novell is, melyből látható, hogy nagyon széleskörű területet fednek le megoldásaikkal. A 2002-ben alakult vállalat alapítói több mint 15 éves multinacionális vállalati tapasztalattal a hátuk mögött vágtak bele saját cégük kiépítésébe, amely sajátos üzleti problémákra és kihívásokra kereste és keresi ma is a megoldást. Nem csak egyszerűen egy termékről van szó, hanem az évek során egy önálló alkalmazásfejlesztési ökoszisztémává vált.

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Dariusz Kwieciński a Fujitsu új kelet-európai vezetője

A Fujitsu piacvezető japán infokommunikációs-technológiai vállalat júliustól Dariusz Kwiecińskit nevezte ki kelet-európai vezetőjévé. Új pozíciójában Kwieciński felel a Fujitsu értékesítési és üzleti tevékenységéért Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia területén. 

2017. július 6. 11:20

Készüljön fel a megosztás gazdaságára!

Bár már most is sok mindent felborított, valójában a megosztás alapú gazdaság – sharing economy – növekedése még csak most kezdődik igazán. Becslések szerint 2025-re számos területen megközelíti a hagyományos gazdaság részesedését. Az előrelátó cégvezetők jobban teszik, ha most kezdik a felkészülést! Ebben segít a Piac & Profit június 15-i konferenciája. 

2017. június 8. 13:51

Cégmarketing trendek 2017-ben

Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – tartja a mondás. A nehéz piaci körülmények között pedig különösen igaz, jó marketing nélkül nagy eséllyel lehúzhatjuk a rolót. Azonban ez a terület manapság olyan gyorsan változik, hogy cégvezető legyen a talpán, aki követni tudja a trendeket. A Piac & Profit június 22-i konferenciáján a legjobb szakértők segítségével egy nap alatt áttekinthet mindent, a Facebook kommunikációtól a személyes márkaépítésig.

2017. június 2. 15:19

Pénz kéne… de honnan?

A vissza nem térítendő uniós források mellett ideje megbarátkoznia a cégvezetőknek más finanszírozási lehetőségekkel is, hamarosan ugyanis vége lesz a pénzesőnek. Pénzügyi eszközök, kockázati tőke, angyalbefektető – számos lehetőség, de melyik a legjobb? A Piac & Profit június 8-i, Pénz, de honnan? konferenciáján szakértő előadók segítségével tájékozódhat. 

2017. május 29. 16:02

Kiterjeszti eladóvédelmi programját Magyaroszágon a PayPal

A PayPal bejelentette, hogy kibővíti eladóvédelmi programját Magyarországon. A program védelmet kínál a kereskedőknek arra az esetre, ha a vételárat jogtalan tranzakcióval, például egy hackerek által feltört számláról fizetik, vagy ha a vásárló azt állítja, nem kapta meg a megrendelt tételt. Ezekben az esetekben a PayPal Eladóvédelmi Program (PayPal Seller Protection) a hatálya alá eső tranzakciók teljes összegére kiterjedően biztosítja az eladó felet.

2017. május 26. 11:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A megjósolt trendek felé haladnak a kiberbűnözés idei irányai

2017. július 20. 16:59

Az év CIO-ja pályázat

2017. július 6. 13:48

AI-jaj, ez itt és most a robotok őskora!

2017. június 27. 19:27

Közterületet neveztek el a neves informatikusról, Jánosi Marcellről

2017. június 22. 10:22
cloudappsportal.com