A hamis banki értesítések vezetnek a rosszindulatú spam támadások között
A Kaspersky Lab adatai alapján már négy éve azok a leginkább széles körben elterjedt, e-mailben továbbított kéretlen programok, amelyek a felhasználók belépési információinak, jelszavainak, és más fontos adatainak megszerzésére irányulnak.
Mobil spamek
Egyre népszerűbbek azok a spam e-mailek, amelyek úgy álcázzák magukat, mintha mobileszközről küldenék őket. A vállalat kutatói számos nyelven találtak hasonló e-maileket, iPad, iPhone, Samsung Galaxy vagy más modell nevével visszaélve. Egy dolog volt közös az ilyen üzenetekben, a tartalmuk nagyon rövid volt, az aláírásban pedig csak a "Az iPhone készülékemről küldve" sort találták, amelyek többnyire rosszindulatú csatolmányokra irányították a felhasználókat.
Hamis értesítések a mobilappokban
A spam üzenetek általában különböző mobilos alkamazások (mint a WhatsApp vagy a Viber) értesítéseinek álcázzák magukat. Hiszen a felhasználók már hozzászoktak ahhoz, hogy az alkalmazások szinkoronizálódnak egymással, valamint más alkalmazások belépési adataival, és azok értesítéseivel. Ennek eredményeképp sok felhasználó nem is gondolja át, hogy amennyiben olyan e-mailt kap, amely arról tájékoztat, hogy értesítése érkezett az egyik üzenetküldő alkalmazásában, az nagy valószínűséggel hamis. Mivel ezek az alkalmazások nincsennek kapcsolatban az illető e-mail fiókjával, tehát az ilyen e-mail üzenetek nem lehetnek igaziak.
A top 3 ország, amelyekhez a tömeges levélszemét üzenetek gyártása köthető: az Egyesült Államok (16,7 százalék), Oroszország (5,9 százalék), valamint Kína (5,5 százalék).
Az internetbiztonsági szakértők összeszedték 2014 legfontosabb adatait:
· Az e-mail folyamokban a spam üzenetek aránya 2014-ben 66,8 százalék volt, ami 2,8 százalékkal alacsonyabb, mint az azt megelőző évben.
· A kéretlen e-mailek számának visszaesése annak köszönhető, hogy a törvényes áruk és szolgáltatások reklámozásához egyre inkább más, hatékonyabb csatornákat vesznek igénybe.
· Az Egyesült Államok bizonyult a spamek legnépszerűbb forrásának (16,7 százalék).
· Az adathalász támadások aránya Brazíliában volt a legmagasabb, ahol a Kaspersky Lab felhasználók 22,5 százaléka találkozott ilyen jellegű támadással. A második Ausztrália lett 23.8 százalékkal, amelyet India és Franciaország követett 23-23 százalékkal.
· Az adathalász támadások során a leggyakrabban felhasznált szervezetek és márkák a következők voltak: Yahoo 23,3 százalékkal, Facebook 10 százalékkal és a Google 8,7 százalékkal.
Kép: techweekeurope.co.uk
Kapcsolódó cikkek
- A Kaspersky Internet Security for Android kapta „Az év terméke” díjat a PC Security Labs tesztjén
- Megháromszorozódtak az Android felhasználókat ért pénzügyi támadások
- A nők kevésbé elővigyázatosak a kiberfenyegetésekkel szemben
- A Kaspersky Lab az internetes zaklatásra hívta fel a figyelmet az MWC-n
- Az Amazon a leggyakrabban célzott márka az online üzletek között
- Az első ismert arab kiberkém-csoport több ezer áldozatot ejt világszerte
- A Kaspersky Lab megtalálta a Stuxnet és a Flame elődjét
- A Mac és a PC felhasználókat egyformán érintik a kiberfenyegetések
- Legújabb teszteredményeit összegezte a Kaspersky Lab
- A Kaspersky Lab termékei vezetik a Dennis Technology Labs utolsó negyedéves tesztjeit