Már nem viszik annyira a táblagépeket

MTI Sajtóadatbank, 2015. október 30. 10:18

Az idei harmadik negyedév sorban a negyedik egymás után, amikor csökkennek a világpiaci táblagép-eladások - közölte az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési kutató intézet.

A harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 12,6 százalékkal 48,7 millióra csökkentek a világpiaci táblagép-értékesítések. Az idei harmadik negyedév volt sorban a negyedik egymást követő negyedév, amikor a világpiacon csökkentek éves összevetésben a táblagép-értékesítések.
 

Az IDC 2014 végén 581,9 millióra becsülte a globális táblagépállományt, ami a 2013. végi mennyiséghez képest 36 százalékos növekedésnek felelt meg. Az állomány növekedésének üteme azonban egyre lassul, miután már százmillió feletti állománnyal telítődtek a fejlettebb piacok, az észak-amerikai, az európai és az ázsiai-csendes-óceáni.
 

Ryan Reith, az IDC táblagép világpiaci programigazgatója a negyedéves felmérésben kiemelte, hogy a felhasználók jellemzően viszonylag hosszú ideig, négy évig használnak egy-egy táblagépet. A táblagép valós piaci szükségletet elégít ki - mutatott rá, megjegyezve azonban, hogy az okostelefonok terjedésével és méretük növekedésével egyre csökken a kereslet a kisebb méretű táblagépek iránt. Kiemelte, hogy az eladások négy egymást követő negyedévi csökkenése a keresleti szerkezet átalakulására utal.
 

Növekszik viszont a kereslet a leválasztható billentyűzettel rendelkező, táblagépként és notebook gépként is használható készülékek iránt - állapítja meg jelentésében az IDC, jelezve, hogy a notebook/táblagép-hibridek jelenleg egyszámjegyű százalékos piaci részesedése az elkövetkező 18 hónapban erőteljesen növekedhet.
 

Az idei harmadik negyedévben változatlanul az Apple értékesítette a legtöbb táblagépet, 9,9 milliót, annak ellenére is, hogy ez 19,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az Apple piaci részesedése ezzel párhuzamosan 20,3 százalékra csökkent 22,1 százalékról.
 

A rangsorban második Samsung 16,2 százalékos piaci részesedést vívott ki a harmadik negyedévben 8,0 millió táblagép eladásával. Egy évvel korábban 9,7 millió készüléket értékesített és 17,4 százalék volt a piaci részesedése.
 

A Lenovo 3,1 millió, az egy évvel korábbinál 0,9 százalékkal több táblagépet értékesített a harmadik negyedévben, ami 6,3 százalékos részesedést biztosított számára 5,5 százalék után.
 

A legnagyobb csökkenést, 43,4 százalékosat az ASUS szenvedte el eladásaiban: 3,4 millió után 1,9 millió táblagépet adott el, piaci részesedése pedig 6,1 százalékról 1,9 százalékra csökkent.
 

A Huawei 147,9 százalékkal 0,7 millióról 1,8 millióra növelte eladásait, piaci részesedése pedig 3,7 százalékra bővült 1,3 százalékról.
 

Az összes többi gyártó együttes eladásai csökkentek a harmadik negyedévben, de a piaci átlagnál kisebb mértékben, így a "nagyok" kárára növelni tudták piaci részesedésüket. Együtt 23,9 millió táblagépet értékesítettek, 9,6 százalékkal kevesebbet a 2014 harmadik negyedévi 26,4 millió után. Piaci részesedésük pedig 49,1 százalékra emelkedett 47,5 százalékról.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás